Gå til innhold

Pynte jævelen


Gjest lurven

Anbefalte innlegg

AttilaTheHun skrev (2 minutter siden):

Nei, eminem. 
Now this looks like a job for me
So everybody, just follow me
'Cause we need a little, controversy
'Cause it feels so empty, without me

😃👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frøkenfryden skrev (På 19.3.2022 den 20.49):

:jepp: Men har du ikkje sidemål på skulen?

Jeg sover i nynorsk timene, men får 6´er allikavel. Hater å bruke nynorsk når jeg ikke er på skolen, får vondt i hodet😂😂

Endret av AttilaTheHun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
Frøkenfryden skrev (1 minutt siden):

I’m gonna decorate that motha fuckin son of a bitch, gonna drizzle that little bastard in some glory shit. 
Han skal fjonga fanden, vera gangster med banden. Jåla til ein faen, så fint det går an!

Fantastisk. Du er en ekte poet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
AttilaTheHun skrev (3 minutter siden):

Mongolsk kan jeg flytende, faktisk 

Ja det regna jeg nesten med siden du heter attila. Men regner med at det språket attilla snakket kanskje er noe gammelmongolsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (3 minutter siden):

Ja det regna jeg nesten med siden du heter attila. Men regner med at det språket attilla snakket kanskje er noe gammelmongolsk

Attila snakket ikke mongolsk som jeg vet om i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
AttilaTheHun skrev (1 minutt siden):

Attila snakket ikke mongolsk som jeg vet om i hvert fall.

Men han var vel fra Mongolia?

Hvilket språk snakket han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurven skrev (2 minutter siden):

Men han var vel fra Mongolia?

Hvilket språk snakket han da?

Han snakket samme språk som hunerne som da hadde sitt eget språk https://en.wikipedia.org/wiki/Hunnic_language . Det kan sammenlignes med mongolsk. Mange mener at røttene hans stammer fra Mongolia, men det er imidlertid ingen bevis på hvor nøyaktig han kom fra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
AttilaTheHun skrev (Akkurat nå):

Han snakket samme språk som hunerne som da hadde sitt eget språk https://en.wikipedia.org/wiki/Hunnic_language . Det kan sammenlignes med mongolsk. Mange mener at røttene hans stammer fra Mongolia, men det er imidlertid ingen bevis på hvor nøyaktig han kom fra. 

Nei. Husker jeg så på tv at du leita etter opprinnelsen hans i Kasakhstan 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (2 minutter siden):

Nei. Husker jeg så på tv at du leita etter opprinnelsen hans i Kasakhstan 

Mange mener også at han var tyrkisk, men ingen vet nøyaktig for det er ikke funnet nok bevis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
AttilaTheHun skrev (3 minutter siden):

Mange mener også at han var tyrkisk, men ingen vet nøyaktig for det er ikke funnet nok bevis.

Ja tyrkerne stammer vel også opprinnelig fra Mongolia området

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (Akkurat nå):

Ja tyrkerne stammer vel også opprinnelig fra Mongolia området

Jepp, Hunerne er forfedrene til både tyrkere og mongoler (og ungarere). Tyrkere og mongoler var en gang det samme folket og har skilt seg inn i to forskjellige etniske grupper etter hunerne. Tidligere så mongolene mer europeiske ut enn de gjør i dag. Hunerne var genetisk eurasiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
AttilaTheHun skrev (1 minutt siden):

Jepp, Hunerne er forfedrene til både tyrkere og mongoler (og ungarere). Tyrkere og mongoler var en gang det samme folket og har skilt seg inn i to forskjellige etniske grupper etter hunerne. Tidligere så mongolene mer europeiske ut enn de gjør i dag. Hunerne var genetisk eurasiske.

Hunnerriket var jo i stor grad bygget opp rundt attila, da han døde falt det raskt sammen. Det var svakheten deres. I kontrast til romerriket som varte mye lengre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lurven skrev (6 minutter siden):

Ja tyrkerne stammer vel også opprinnelig fra Mongolia området

Men det er ikke mulig å navngi Hunerne som mongolere, tyrkere eller tatarer, men indirekte forfedre til disse tre. Det er en sterk mulighet for at hunere er direkte forfedre til Onogur-grenen av det tyrkiske folket, nemlig dagens Chuvash.

Jeg ville kalt Attila en Huner som snakket sitt eget språk (The hunnic language) https://en.wikipedia.org/wiki/Hunnic_language

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lurven skrev (3 minutter siden):

Hunnerriket var jo i stor grad bygget opp rundt attila, da han døde falt det raskt sammen. Det var svakheten deres. I kontrast til romerriket som varte mye lengre

Yes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lurven
AttilaTheHun skrev (2 minutter siden):

Men det er ikke mulig å navngi Hunerne som mongolere, tyrkere eller tatarer, men indirekte forfedre til disse tre. Det er en sterk mulighet for at hunere er direkte forfedre til Onogur-grenen av det tyrkiske folket, nemlig dagens Chuvash.

Jeg ville kalt Attila en Huner som snakket sitt eget språk (The hunnic language) https://en.wikipedia.org/wiki/Hunnic_language

Jeg er en historie nerd.

 

Har sett 2 filmer om attila. Hollywood versjonen og en russisk film. Men antar at disse ikke et helt historisk korrekte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

lurven skrev (1 minutt siden):

Jeg er en historie nerd.

 

Har sett 2 filmer om attila. Hollywood versjonen og en russisk film. Men antar at disse ikke et helt historisk korrekte

Det er et spennende tema😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere med historie, der har jeg uansett lite å bjuda på. Jeg må snart finne senga hvis jeg skal få denne jævelen pynta og fresh til 05. Natta👋🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (3 minutter siden):

Kos dere med historie, der har jeg uansett lite å bjuda på. Jeg må snart finne senga hvis jeg skal få denne jævelen pynta og fresh til 05. Natta👋🏻

Jobb da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (4 minutter siden):

Kos dere med historie, der har jeg uansett lite å bjuda på. Jeg må snart finne senga hvis jeg skal få denne jævelen pynta og fresh til 05. Natta👋🏻

Natta, håper du drømmer om at jeg teleporterer gjennom skjermen og inn i soverommet ditt med en bajonett i venstrehånda. 

Endret av AttilaTheHun
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...