AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Fra jeg var liten var jeg forkjølet hver dag. Akk som om jeg hadde influensa hver dag uten feber da…Endte opp med at jeg fikk allergitabletter som fyngerte. Etter dette fikk jeg et nytt problem har da siden jeg var 9 år vert kronisk tett i nesen. Må bruke makt for å få luftpassasje gjennom nesen. Smålig rennende nese men ikke mye og har ikke vont. Operert for polypper i nesen for noen år tilbake og vet dette kan komme tilbake men herlighet…prøvd 3 forskjellige reseptbelagte nesesprayer og disse fynker heller ikke. Jeg er nå 22 jeg på trass tar ortivin før jeg legger meg(vet dette ikke er bra). Jeg har vert inne på tanken med plastisk kirurgi, men finnes det andre ting jeg kan prøve før jeg går så langt? Anonymkode: 71d0f...4ad
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #2 Skrevet 17. mars 2022 Du må slutte med ortrivin. Og så må du be om ny henvisning til ØNH. Hvis det ikke er tatt CT fra før for å se om du har tette åpninger fra bihulene til nesen. Dette kan utvides og da kan man minske dannelse av polypper. Det finnes også en behandling som heter ASA-desensibilisering som enkelte med polypper får, men da må man ha ASA-intoleranse selvfølgelig (noe som en del med polypper i nesen har, og da kan en desensibilisering minske polyppene). Anonymkode: 0f977...953
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du må slutte med ortrivin. Og så må du be om ny henvisning til ØNH. Hvis det ikke er tatt CT fra før for å se om du har tette åpninger fra bihulene til nesen. Dette kan utvides og da kan man minske dannelse av polypper. Det finnes også en behandling som heter ASA-desensibilisering som enkelte med polypper får, men da må man ha ASA-intoleranse selvfølgelig (noe som en del med polypper i nesen har, og da kan en desensibilisering minske polyppene). Anonymkode: 0f977...953 Jeg var hos ønh for 5 måneder siden(gikk ikke på otrivin), han sa at polyppene var små og at det var fint med plass i nesen. Jeg vil gjerne legge til at når jeg leste omtalene til denne legen så fant jeg mye negativt. Så tror kanskje jeg må til en second opinion ja! Takk for gode råd! Skal google meg opp på det du nevnte. Anonymkode: 71d0f...4ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå