Novalie Skrevet 17. mars 2022 #1 Skrevet 17. mars 2022 Jeg har angst inne i magen min hele tiden og det gjør så vondt. Det er veldig smertefullt og smertestillende hjelper ikke men det gjør så vondt. Det er en klump i magen min og klump i halsen min og det er vanskelig å puste. Føler jeg blir kvalt av luften og at det ikke er nok oksygen når jeg puster. Hjertet dunker også fort og det løper maraton selv om jeg ligger på sofaen. Hva skal jeg gjøre for at smerten skal gi seg fordi det gjør så vondt. Medisiner hjelper ikke og ikke samtaleterapi heller og jeg blir kun bare værre med tiden fordi jeg får så mange dårlige erfaringer i livet. Og når jeg får dårlige erfaringer så blir jeg enda mere usikker på meg selv. Jeg er så redd jeg dummer meg ut og redd det jeg sier eller gjør er feil. Er dette normalt å ha det sånn? Jeg er også veldig redd og engstelig av meg konstant og det gir seg ikke. I tillegg så er depresjonen ille og den konstante tristheten inne i meg. Jeg føler jeg er trist i hodet mitt. Angsten sitter i magen men depresjonen sitter i hodet. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre med livet. Jeg vil bli frisk men jeg blir ikke frisk. Hva er galt med meg? 1
Novalie Skrevet 17. mars 2022 Forfatter #2 Skrevet 17. mars 2022 Er det flere som kjenner seg igjen? Hva gjør dere for å holde ut dagene? Tips mottas med stort takk.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #3 Skrevet 17. mars 2022 Hvor lenge har du gått i samtaler? Hva slags medisin har du prøvd og hvor lenge? Spørsmålet hva er galt med meg svarer du jo på selv, du har depresjon og angst. Anonymkode: 74d93...ee5
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 Det som hjalp meg var kognitiv og metakognitiv terapi og andre små tips og verktøy jeg lærte på DPS. Mye jobbing, skriving, lesing, øvelse og tid. Når jeg fikk akutt vonde tider så brukte jeg medisiner og distraksjon (spille spill, se på serier, gå en tur) for å komme gjennom det. Men det var veldig tungt og vondt mens det stod på. Anonymkode: 74d93...ee5
gjestvest Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 Hei TS Du beskriver en stress situasjon som fører til angst. Det kan virke som om du er flere steg foran deg selv til enhver tid. Det du beskriver som å ikke kunne få puste: Som om du forsøker å nå deg selv. Forsøk i første omgang å kontrollere din pust. Se om du kan roe ned ved å ikke tenke så mye. Gi slipp på tankene. Jeg kan bl.a forsikre deg om at alle sier og gjør dumme ting flere ganger i løpet av en dag. Inkl meg. Jeg bare ler. Gjør det samme. Du kommer ikke til å dumme deg ut. Du vil få personer i godt humør. Gir du slipp på tankene vil du lettere kunne få puste. Pusten ligger ikke kun i halsen men også i magen. Det kjenner du dersom du legger din hånd på magen når du puster. Klarer du å kontrollere din pust vil du kunne kontrollere noe av din angst. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 Har du sjekket deg for somatisk/fysisk sykdom? Siden ikke terapi hjelper, så bør fu kanskje også sjekke fysiske årsaker til plagene dine. Man kan jo få angst av å gå å ha fysiske plager også. Anonymkode: 597fc...5d0
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #7 Skrevet 17. mars 2022 Novalie skrev (6 timer siden): Jeg har angst inne i magen min hele tiden og det gjør så vondt. Det er veldig smertefullt og smertestillende hjelper ikke men det gjør så vondt. Det er en klump i magen min og klump i halsen min og det er vanskelig å puste. Føler jeg blir kvalt av luften og at det ikke er nok oksygen når jeg puster. Hjertet dunker også fort og det løper maraton selv om jeg ligger på sofaen. Hva skal jeg gjøre for at smerten skal gi seg fordi det gjør så vondt. Medisiner hjelper ikke og ikke samtaleterapi heller og jeg blir kun bare værre med tiden fordi jeg får så mange dårlige erfaringer i livet. Og når jeg får dårlige erfaringer så blir jeg enda mere usikker på meg selv. Jeg er så redd jeg dummer meg ut og redd det jeg sier eller gjør er feil. Er dette normalt å ha det sånn? Jeg er også veldig redd og engstelig av meg konstant og det gir seg ikke. I tillegg så er depresjonen ille og den konstante tristheten inne i meg. Jeg føler jeg er trist i hodet mitt. Angsten sitter i magen men depresjonen sitter i hodet. Jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre med livet. Jeg vil bli frisk men jeg blir ikke frisk. Hva er galt med meg? Angst og stress kan få magen til å produsere mer syre. Å ta en reseptfri syrenøytraliserende kan dempe smerten. Dette er et råd jeg kom over nylig og det virket. Før har jeg ligget i fosterstilling pga magesmerter. Det gjør ikke noe med angsten din men det kan hjelpe på magesmertene. Anonymkode: 73cc0...032
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #8 Skrevet 22. april 2022 Inviter noen hjem til deg. Ta initiativ . Anonymkode: 214fd...bd4
AnonymBruker Skrevet 22. april 2022 #9 Skrevet 22. april 2022 gjestvest skrev (På 17.3.2022 den 16.33): Hei TS Du beskriver en stress situasjon som fører til angst. Det kan virke som om du er flere steg foran deg selv til enhver tid. Det du beskriver som å ikke kunne få puste: Som om du forsøker å nå deg selv. Forsøk i første omgang å kontrollere din pust. Se om du kan roe ned ved å ikke tenke så mye. Gi slipp på tankene. Jeg kan bl.a forsikre deg om at alle sier og gjør dumme ting flere ganger i løpet av en dag. Inkl meg. Jeg bare ler. Gjør det samme. Du kommer ikke til å dumme deg ut. Du vil få personer i godt humør. Gir du slipp på tankene vil du lettere kunne få puste. Pusten ligger ikke kun i halsen men også i magen. Det kjenner du dersom du legger din hånd på magen når du puster. Klarer du å kontrollere din pust vil du kunne kontrollere noe av din angst. Enig,og å vurdere traumebehandling,d hjalp meg💜 Anonymkode: 9d644...e90
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå