Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

441 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Forundret.. skrev (13 timer siden):

Hvor er det dere får så tidlig tilgang til episodene? 

De legges ut på Discovery+  én uke i forkant, og dette med å dra til Brasil var reklame for neste episode der igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rainbow skrev (4 minutter siden):

De legges ut på Discovery+  én uke i forkant, og dette med å dra til Brasil var reklame for neste episode der igjen. 

Aha, takk 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom litt sent i gang med serien i år. Men altså, fine Alicia, men virker så naiv. Jeg har vært i Gambia to ganger med familien og sett med egne øyne hvordan forholdene er der. Nå kommer jo han vel og merke fra Nigeria, men så stor forskjell er det ikke. 

Jeg har liten tro på at det er kjærlighet fra hans side. Han forsnakker seg jo stadig vekk i de intervjuene også. "det er min drøm å komme til Norge".......... eeh, nei, forresten, det er vår drøm at jeg kommer til Norge". 

Alicias bror har rett til å være skeptisk. Av alle i denne serien, er det deres forhold som gir meg vondt i magen å se på. Synes Alicia virker som en så nydelig dame, også helt hodestups forelsket i den fyren. Som jeg dessverre tror lurer henne.

Og de neglene, det er mange som har en hånd med sånne lange negler på. Iallefall i Gambia. Vet ikke helt hva greia er, men jeg synes det er ganske ekkelt. Det er ikke like lett å håndheve hygiene der, De fleste har ikke toalett med rennende vann en gang, så, nope, det er for min del "no-go". 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (14 timer siden):

Nå har ikke jeg sett mer enn episode 2 av denne sesongen. Den der de søkte om pengestøtte. Jeg var ikke klar over at hun reiser igjen til Brasil i påfølgende episode. 

Jeg tenker at lever man over evne så slår det tilbake på en og mente at det kunne hende at hun fikk en ettersmell fra tidligere forbruk. Men nå skjønner jeg hva dere pratet om. 

Jeg tenkte ut i fra 2 episoden at det å søke om pengestøtte, men samtidig kjøpe en gitar var litt vel drøyt.. 

Hvor er det dere får så tidlig tilgang til episodene? 

Discovery plus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bulsara skrev (22 minutter siden):

Jeg kom litt sent i gang med serien i år. Men altså, fine Alicia, men virker så naiv. Jeg har vært i Gambia to ganger med familien og sett med egne øyne hvordan forholdene er der. Nå kommer jo han vel og merke fra Nigeria, men så stor forskjell er det ikke. 

Jeg har liten tro på at det er kjærlighet fra hans side. Han forsnakker seg jo stadig vekk i de intervjuene også. "det er min drøm å komme til Norge".......... eeh, nei, forresten, det er vår drøm at jeg kommer til Norge". 

Alicias bror har rett til å være skeptisk. Av alle i denne serien, er det deres forhold som gir meg vondt i magen å se på. Synes Alicia virker som en så nydelig dame, også helt hodestups forelsket i den fyren. Som jeg dessverre tror lurer henne.

Og de neglene, det er mange som har en hånd med sånne lange negler på. Iallefall i Gambia. Vet ikke helt hva greia er, men jeg synes det er ganske ekkelt. Det er ikke like lett å håndheve hygiene der, De fleste har ikke toalett med rennende vann en gang, så, nope, det er for min del "no-go". 

Enig med deg om forholdet mellom Alicia og han fra NIgeria, gir meg vondt i magen.

Har mye mer tro på følelsene mellom Annema og Dundar må jeg si, selv om aldersforskjellen er like stor der.

Men en ting jeg ikke skjønner. Både her og ellers, så er det så positivt og fint med forholdet mellom Tore og hun fra Filipinene, husker ikke navnet hennes dessverre. Men hun er da like mye lykkejeger hun, som Dundar og han fra NIgeria er. Ser absolutt ikke noe forskjell her. Hun er ute etter trygghet og trygg oppvekst for seg og sønnen sin. Så å holde ut med Tore noen år, det er ikke store betalingen i så måte. 

• Liker 9
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (10 minutter siden):

Men en ting jeg ikke skjønner. Både her og ellers, så er det så positivt og fint med forholdet mellom Tore og hun fra Filipinene, husker ikke navnet hennes dessverre. Men hun er da like mye lykkejeger hun, som Dundar og han fra NIgeria er. Ser absolutt ikke noe forskjell her. Hun er ute etter trygghet og trygg oppvekst for seg og sønnen sin. Så å holde ut med Tore noen år, det er ikke store betalingen i så måte. 

Forskjellen er vel at hun ikke bare er ute etter en billett til Norge. Hun virker jo oppriktig glad i Tore. Hun initierer kyss, klenger på han og omtaler han i gode ordelag uoppfordret. 

Disse gutta ser ut som de gruer seg til neste kyss, forsøker å unngå det så godt de kan og snakker mer om Norge enn om kjæresten sin. Richiel snakker vel omtrent ikke om Norge, annet enn at det er moderne og kaldt.

• Liker 39
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rosa blomst skrev (2 minutter siden):

Forskjellen er vel at hun ikke bare er ute etter en billett til Norge. Hun virker jo oppriktig glad i Tore. Hun initierer kyss, klenger på han og omtaler han i gode ordelag uoppfordret. 

Disse gutta ser ut som de gruer seg til neste kyss, forsøker å unngå det så godt de kan og snakker mer om Norge enn om kjæresten sin. Richiel snakker vel omtrent ikke om Norge, annet enn at det er moderne og kaldt.

Jeg hadde nok også klart å late som jeg var glad i en person om jeg fikk gullbilletten altså. 

Også synes jeg det er stor forskjell på Dundar og han fra Nigeria. Han fra Nigeria er det ikke tvil om at kun er ute etter å komme til Norge. Ser ikke på Dundar som en like stor player

Men ikke kom å si at Richel ikke er ute etter en billett til NOrge!

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (1 minutt siden):

Jeg hadde nok også klart å late som jeg var glad i en person om jeg fikk gullbilletten altså. 

Også synes jeg det er stor forskjell på Dundar og han fra Nigeria. Han fra Nigeria er det ikke tvil om at kun er ute etter å komme til Norge. Ser ikke på Dundar som en like stor player

Det var vel ikke det jeg skrev heller. Glemte du å lese, eller valgte å overse kanskje, ordnet "bare" i setningen? Jeg tror Richiel ville vært like fornøyd om Tore hadde flyttet til Filipinene. Det er ikke akkurat Norge som er målet hennes. Målet hennes vil nok være en sikker fremtid for henne og sønnen, og kanskje til og med resten av familien. For å få til det må hun flytte til Norge med Tore. Han vil ikke til Filipinene. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tonebelinda skrev (4 minutter siden):

Hun sa det jo selv. I hennes eget land og kultur, så er hun uattraktiv. En alenemor ingen vil ha. 

Jeg tror vi kanskje må tenke litt på ulike former for kjærlighet. Det gjorde jeg etter første sesong. For henne er det kjærlighet å ha det trygt, bli tatt vare på, ikke slått og voldtatt, ha en mann som bryr seg om henne og behandler henne bra. Det livet vil hun. Det er den kjærligheten hun ønsker. 

For oss her i Norge, er det kanskje ikke tilstrekkelig. Her tenderer det jo til at en forventer mer av en partner. Mer intellektuelt og emosjonelt kanskje. De fleste her lever jo ganske trygt og skjermet ( ja, selvsagt er det mange som lever i forferdelige forhold med mishandling og overgrep), vi blir tatt bedre vare på i det norske samfunn enn i det filippinske. 

Det synes jeg er forskjellen på for eksempel han fra Nigeria og Richel. Og jeg tror også hun vil ha en familie å bry seg om. Familien står veldig sterkt i Filipinene, den er alfa og omega. 

Hva gjelder Dundar er jeg mer usikker .Han virker litt mer tilbaketrukket. Men for all del, han kan jo være som Nosah. 

For øvrig pratet Nosah stadig om penger, at hvite er mer verdt en svarte, status, status, status. SÅ NEI, ikke noe real love der. Lykke love, på en helt annen måte. Richilel viser så mye mer respekt og ærlighet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krepsekvinnen skrev (På 23.9.2022 den 19.38):

Hvordan går det med Siri og Emason? Et de fortsatt gift? Fått barn? 

Det går bra med dem. Ingen barn helt ennå.

• Liker 5
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan Alicia som er ufør skal få kjæresten til Norge? Trodde man måtte være i stand til å forsørge partneren hvis partneren kommer fra utlandet? Og det virker som han tror hun er rik? Vet han ikke at hun er ufør? En ting er at hun kan spandere på han i hjemlandet, men det blir noe annet når de kommer til dyre Norge. 

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, NewStart87 said:

Jeg skjønner ikke hvordan Alicia som er ufør skal få kjæresten til Norge? Trodde man måtte være i stand til å forsørge partneren hvis partneren kommer fra utlandet? Og det virker som han tror hun er rik? Vet han ikke at hun er ufør? En ting er at hun kan spandere på han i hjemlandet, men det blir noe annet når de kommer til dyre Norge. 

I en av de første episodene med Siri og Emason går Siri gjennom søknaden og sier at hun må bevise at hun ikke mottar stønad fra nav. Så der ryker den for alle uføre hvertfall.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nutz skrev (2 timer siden):

I en av de første episodene med Siri og Emason går Siri gjennom søknaden og sier at hun må bevise at hun ikke mottar stønad fra nav. Så der ryker den for alle uføre hvertfall.

Det gjelder ikke uføre, det er sosialstønad.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NewStart87 skrev (3 timer siden):

Nutz skrev (2 timer siden):

Man kan ha en ålreit inntekt selv som ufør. Mange har tillegg også fra KLP eller lignende.

Mener også bestemt uførepensjon ikke er med i det som kalles stønad fra NAV. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa blomst skrev (23 timer siden):

Da er det vel en mann som klipper episodene. Vi ser det de vil at vi skal se.

men Richiel er jo en av de som er mest ærlig om at hun er en lykkejeger. Dama er helt i skyene fordi hun har sikret en bedre framtid for alle barna, pluss at familien og hun ikke trenger å leve med skammen over at hun er en alenemor. Hun har sikkert lært seg engelsk så godt akkurat for å finne seg en utenlandsk mann, da de fleste ikke snakker så bra engelsk i det området.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Rosa blomst skrev (På 26.9.2022 den 11.03):

Noen er bedre skuespillere enn andre

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Nosak i det hele tatt fått med seg at Alicia ikke er norsk, men chilensk? Og dermed ikke hvit, men latinsk? Og at hun ikke har jobb? Det virker ikke som han vet særlig mye om verken henne eller Norge. Og hva ER greien med de neglene?

• Liker 28
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående utnyttelse. Jeg reagerer på at folk her inne påtar seg definisjonsmakten av hva gode forhold er, altså det skal alltid inneholde kjærlighet og forelskelse lik hva en selv definerer. Det er nesten som kan blir fristet til å tro at folk her inne faktisk mener at kjærlighet bare kan eksistere innenfor definerte rammer og at byttehandler betyr utnyttelse. 

Det er jo ikke sant. I tradisjonelle norske forhold byttes det hele tiden. Økonomi mot trygghet. Beundring mot behov for å bli sett. Kokkeferdigheter mot tak over hode. Sex mot ro. Lykke mot lykke. 

Har du selv tatt stilling til hvor vidt og i hvilken grad du utnytter din partner, eventuelt blir utnyttet.? Hvis ja og du lever godt med det, hvor hyggelig hadde det vært om andre hadde kommentert dine tenner, ditt utseende, din vekt m.m i sosiale media og implisitt hevder at ingen vil elske deg pga dette, så derfor må du "ta til takke med"? 

Voksne mennesker som går inn i forhold med øynene åpne, som Tore og Rachel, som Anne Ma og Dundar er modige. De tør utfordre etablerte sannheter, de forsvarer sine valg og de er lykkelig med sine partnere og sine valg. Javel, så er det uforståelig for andre at de velger som de gjør, men hvorfor trenger vi mene noe negativt om det når de selv ser på det som positivt? 

Jeg liker begge parene og blir glad når jeg ser dem i serien. Om det viser seg at de over tid skiller lag eller opplever at de har tatt feil valg - javel, så skiller de seg vel ikke nevneverdig fra andre norske par. Jeg ønsker dem uansett lykke til. 

Endret av Nooni
  • Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tunaen skrev (8 timer siden):

Da er det vel en mann som klipper episodene. Vi ser det de vil at vi skal se.

men Richiel er jo en av de som er mest ærlig om at hun er en lykkejeger. Dama er helt i skyene fordi hun har sikret en bedre framtid for alle barna, pluss at familien og hun ikke trenger å leve med skammen over at hun er en alenemor. Hun har sikkert lært seg engelsk så godt akkurat for å finne seg en utenlandsk mann, da de fleste ikke snakker så bra engelsk i det området.

For det første er det ikke alle barna, hun har en sønn og kun det. Og på fillipinene    lærer de gjerne engelske som andre språk, i motsetning til i Thailand. Derfor kan mange fillipinere godt engelsk mens de i Thailand ikke kan det i det hele tatt …. 

• Liker 16
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...