Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

440 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Nutz skrev (På 25.9.2022 den 12.18):

Disse er vel i starten av 20-årene og lever nok litt fra dag til dag. Kanskje hun hadde jobbet mer en periode, fått igjen på skatten, fått feriepenger eller hvem vet. Så bruker man opp alle pengene på ferie den ene måneden og må på fattighuset den neste. Om hun faktisk fikk penger vet vi jo ikke.

Er ikke hun i slutten av tyveårene (28?) og han et par år yngre? Syntes de var et fint par med mye kjærlighet men hun tjente ikke nok til å forsørge ham (eller seg selv) og da ble det problemer med økonomien fra dag en og han måtte hjem. Så opprettet hun en spleis men vet ikke hvordan det gikk … De kranglet om alt og ingenting og vet ikke om det hadde hjulpet om økonomien var litt bedre …

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, Justlooking said:

Er ikke hun i slutten av tyveårene (28?) og han et par år yngre? Syntes de var et fint par med mye kjærlighet men hun tjente ikke nok til å forsørge ham (eller seg selv) og da ble det problemer med økonomien fra dag en og han måtte hjem. Så opprettet hun en spleis men vet ikke hvordan det gikk … De kranglet om alt og ingenting og vet ikke om det hadde hjulpet om økonomien var litt bedre …

Jo det stemmer, jeg innbilte meg at de var yngre utifra oppførselen 🙈

Nå som de plutselig drar til Brasil igjen begge to er jeg helt enig med brukeren som stusset på dette med fattighuset for denne økonomien henger jo ikke på greip!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (5 timer siden):

Angående utnyttelse. Jeg reagerer på at folk her inne påtar seg definisjonsmakten av hva gode forhold er, altså det skal alltid inneholde kjærlighet og forelskelse lik hva en selv definerer. Det er nesten som kan blir fristet til å tro at folk her inne faktisk mener at kjærlighet bare kan eksistere innenfor definerte rammer og at byttehandler betyr utnyttelse. 

Det er jo ikke sant. I tradisjonelle norske forhold byttes det hele tiden. Økonomi mot trygghet. Beundring mot behov for å bli sett. Kokkeferdigheter mot tak over hode. Sex mot ro. Lykke mot lykke. 

Har du selv tatt stilling til hvor vidt og i hvilken grad du utnytter din partner, eventuelt blir utnyttet.? Hvis ja og du lever godt med det, hvor hyggelig hadde det vært om andre hadde kommentert dine tenner, ditt utseende, din vekt m.m i sosiale media og implisitt hevder at ingen vil elske deg pga dette, så derfor må du "ta til takke med"? 

Voksne mennesker som går inn i forhold med øynene åpne, som Tore og Rachel, som Anne Ma og Dundar er modige. De tør utfordre etablerte sannheter, de forsvarer sine valg og de er lykkelig med sine partnere og sine valg. Javel, så er det uforståelig for andre at de velger som de gjør, men hvorfor trenger vi mene noe negativt om det når de selv ser på det som positivt? 

Jeg liker begge parene og blir glad når jeg ser dem i serien. Om det viser seg at de over tid skiller lag eller opplever at de har tatt feil valg - javel, så skiller de seg vel ikke nevneverdig fra andre norske par. Jeg ønsker dem uansett lykke til. 

Er det å påta seg definisjonsmakt å kalle en spade for en spade?

Vi kan godt kalle det en vinn-vinn situasjon. En får selskap og intimitet i bytte mot materielle goder og en lysere fremtid for den andre parten. Det er jo det det er snakk om hos flere av parene.

Richie f.eks er sikkert glad i Tore hun. Det tviler jeg ikke på. Men det er fordi han hjelper henne. Hadde hun hatt lomma full av penger, så ville se aldri ha vært et par. Sånn er det bare. 

• Liker 11
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får jo nesten ikke se annema og dundar :) Merkelig altså.. de reklamerer mest for de 2, men de ser vi jo ikke noe til.. 4 episoder og bare sett at hun har landet i tyrkia og thats it.. kjedelig.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nosak som påstår at det er trykkfeil på passet sitt på fødselsår… 😂

Endret av Motelvibes
  • Liker 27
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ænema skrev (12 minutter siden):

😅:icon_lol:

Han er nok mye yngre............ Alicia er vakker, og var nok a hot piece som yngre.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hottentått
Motelvibes skrev (2 timer siden):

Nosak som påstår at det er trykkfeil på passet sitt på fødselsår… 😂

Og påstår at Alicia ser ut som hun er 30😂😂 han er en skrue altså 😆😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rachel er integrert allerede, når hun tar Gastromat på alt😂

Men han Tore må seriøst kutte ned på røykingen eller i det minste røyke ute.

• Liker 28
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Irja skrev (21 timer siden):

Er det å påta seg definisjonsmakt å kalle en spade for en spade?

Vi kan godt kalle det en vinn-vinn situasjon. En får selskap og intimitet i bytte mot materielle goder og en lysere fremtid for den andre parten. Det er jo det det er snakk om hos flere av parene.

Richie f.eks er sikkert glad i Tore hun. Det tviler jeg ikke på. Men det er fordi han hjelper henne. Hadde hun hatt lomma full av penger, så ville se aldri ha vært et par. Sånn er det bare. 

Så det er du overbevist om ... ok. Deg om det. 
Du har høy utdannelse, er selvforsørget og sliter aldri med å finne balansen i livet? Du elsker og blir elsket - du har alt og gjør alt riktig? 
Nei? Tør du fortelle oss om ditt liv og la KG evaluere og kritisere deg på samme måten som du gjør med andre? 

Endret av Nooni
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nosak er kul. Veldig positiv type. 

Synes hun som er sammen med brasilianeren klager så mye hele tiden. Han Luiz må jo bli sliten av den negative stemningen hele tiden.

Noen som vet hvordan hun har lært brasiliansk så bra? 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt utrolig fascinert over at Nosak tror Gud skal gi dem et barn når ho som skal bære frem barnet er 60 år! 😂🙈🙈

• Liker 19
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbene skrev (1 minutt siden):

Synes hun som er sammen med brasilianeren klager så mye hele tiden. Han Luiz må jo bli sliten av den negative stemningen hele tiden.

Lurer på om ho sa i første episode at en eller begge foreldrene hennes gra Brasil. Og at du reiste i det landet for å oppdage kulturen sin da ho møtte Luiz. Mulig jeg husker litt feil, men føler det var noe slikt

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Labbene skrev (3 minutter siden):

Han virker følelsesmessig avstumpet så jeg forstår henne. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...