Gå til innhold

Grenseløst forelsket.

Knitalong

Skal du se Grenseløs kjærlighet?  

440 stemmer

1. 1. Skal du se Grenseløs kjærlighet?

Anbefalte innlegg

Jordbærpike99 skrev (21 timer siden):

Hvor gammel er Emason som er sammen med Siri? 

Mener at det i siste episode sto at hun var 30 år og han 39 år.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flowery skrev (11 timer siden):

AnneMa blir lurt så det holder! Jeg mener å ha sett han Dunder før. Jeg er en magnet på tyrkere og syrere på sosiale medier av en eller annen grunn. Får hauger av meldinger. Og jeg mener jeg har sett Dunder før, og da må det jo være på nettet siden jeg ikke er i Tyrkia.

Hun sier han aldri har spurt etter penger, men har opprettet en konto for han der hun setter inn penger sånn at han kan spandere på henne. 🤣🤣

Jaja enkelte VIL jo lure seg selv. 

Den dagen det går opp et lys... det blirblir dramatisk for Annema. Hva blir unnskyldningen da? Det var en fuckboy likevel?!?

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Helt fryktelig å se at folk røyker i 2022, i tillegg inne...

Og så på kamera med den unge damen da, så hun får se hvor utrolig lite attraktiv hans handlinger er. Hvem vil ha noen som røyker, inne?

Kanskje hun håpet at han røyker seg ihjel? Færre år å holde ut, arven kommer tidligere?

Hun gamle damen og han unge tyrkeren er bare kriseille å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Centimeteren skrev (4 timer siden):

Siri og Emason er søte sammen!

Enig, de er fine 🥰

• Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bossa Nova skrev (På 3/24/2022 den 0.41):

Så slemme dere er mot hun Annema. Det sier litt om hvor respektløs man behandler kvinner i Vesten, spesielt jo eldre de blir. Man skal liksom være ung og sprek ellers er det ikke "lov" med et sexliv f.eks. Hva med alle menn som gjør det samme som henne? Og hva vet vi om hva denne mannen føler? Kan hende han kommer fra en kultur der de behandler godt voksne kvinner med respekt. Men når han kommer til Norge så blir han vel påvirket av vårt syn på kvinner som har passert en viss alder.

Tvert imot. Han kommer fra en kultur der menn så og si aldri gifter seg med en kvinne som er så mye som 2 år eldre enn ham, og hvor kvinner over 30 år som er ugifte blir regnet som peppermøer, og eneste sjanse til å gifte seg i så voksen alder er at en eldre enkemann trenger en kone. Gifte seg med kvinner som har barn fra før er også uønsket. Skjer nesten aldri, selv om kvinnen er ung og pen. 

De er litt rundere i kantene i byene, men ikke mye. 

Jeg har vært ganske fornærmet når jeg har vært i kulturen, og kvinner over 30 år regnes som "ferdige" med å være attraktive for menn, men likevel blir jeg, som er en god del eldre enn det, ofte sjekket opp av yngre menn, fordi jeg som norsk kvinne er attraktiv likevel. Som papir. Ja eldre kvinner fra utlandet kalles enkelt og greit papir. 

Det eneste formildende angående slikt er at det også er en kultur hvor fornuftekteskap er akseptert og anerkjent som en byttehandel, og derfor er et bytte som den kvinnen gjør noe de ofte anser som til fordel for begge. Hun får en ung mann i senga noen år, han får papirer i Norge, og da ser de ikke nødvendigvis på dette som ufint å utnytte/lure noen. 

At vi i Norge forventer ekte kjærlighet skjønner de ikke nødvendigvis. En byttehandel, et fornuftekteskap, er helt greit, om man behandler hverandre bra. 

Endret av Trolltunge
  • Liker 28
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trolltunge skrev (2 timer siden):

Tvert imot. Han kommer fra en kultur der menn så og si aldri gifter seg med en kvinne som er så mye som 2 år eldre enn ham, og hvor kvinner over 30 år som er ugifte blir regnet som peppermøer, og eneste sjanse til å gifte seg i så voksen alder er at en eldre enkemann trenger en kone. Gifte seg med kvinner som har barn fra før er også uønsket. Skjer nesten aldri, selv om kvinnen er ung og pen. 

De er litt rundere i kantene i byene, men ikke mye. 

Jeg har vært ganske fornærmet når jeg har vært i kulturen, og kvinner over 30 år regnes som "ferdige" med å være attraktive for menn, men likevel blir jeg, som er en god del eldre enn det, ofte sjekket opp av yngre menn, fordi jeg som norsk kvinne er attraktiv likevel. Som papir. Ja eldre kvinner fra utlandet kalles enkelt og greit papir. 

Det eneste formildende angående slikt er at det også er en kultur hvor fornuftekteskap er akseptert og anerkjent som en byttehandel, og derfor er et bytte som den kvinnen gjør noe de ofte anser som til fordel for begge. Hun får en ung mann i senga noen år, han får papirer i Norge, og da ser de ikke nødvendigvis på dette som ufint å utnytte/lure noen. 

At vi i Norge forventer ekte kjærlighet skjønner de ikke nødvendigvis. En byttehandel, et fornuftekteskap, er helt greit, om man behandler hverandre bra. 

Jeg tenker det samme. Dette er utnytting begge veier. Annema gjør som Annema vil og har det fint med en ung mann som må please henne i 7 år. Jeg tror ikke et sekund på at han er forelsket i henne. Dundar biter tennene sammen og gjør som Annema vil i 7 år, og så får han statsborgerskap, har lært seg norsk, kanskje fått en fot innenfor arbeidsmarkedet, har mulighet for å finne ekte kjærlighet med en dame på egen alder, kanskje et bedre liv enn han kunne fått i Tyrkia. Det er en byttehandel, et fornuftsekteskap. Og det kommer ikke til å vare. 

• Liker 33
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

tøydokka skrev (16 timer siden):

Jeg tenker det samme. Dette er utnytting begge veier. Annema gjør som Annema vil og har det fint med en ung mann som må please henne i 7 år. Jeg tror ikke et sekund på at han er forelsket i henne. Dundar biter tennene sammen og gjør som Annema vil i 7 år, og så får han statsborgerskap, har lært seg norsk, kanskje fått en fot innenfor arbeidsmarkedet, har mulighet for å finne ekte kjærlighet med en dame på egen alder, kanskje et bedre liv enn han kunne fått i Tyrkia. Det er en byttehandel, et fornuftsekteskap. Og det kommer ikke til å vare. 

Tror ikke han vil få visum til Norge.

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes merkelig nok de klarer å bryte ned en god del fordommer, og ser ut til å ha mye hengivenhet og omsorg for hverandre. De to yngre parene har nok en mye mer åpenlys fysisk og seksuell kjemi/tiltrekning, men de to eldre (Tore og Annema med partner ) - ser begge ut til å ha møtt noen som forsøker å imøtekomme deres behov for oppmerksomhet og omsorg. Disse to yngre partnere fra henholdsvis Tyrkia og Filippinene virker selv ut til å være tilfreds med sine valg. 

Jeg synes programmet er interessant, mest fordi det bryter ned en god del fordommer. Jeg vil ikke si at jeg heier på hverken Tore eller Annema, jeg synes dog det er interessant å få en så intim innblikk i deres liv, jeg tror at akkurat dette er noe mange lurer mye på og er veldig nyskjerrig på selv om man ikke snakker så høyt om det..  

• Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler den tyrkiske  arbeidsledige 28 åringen mest er interessert i å leve det gode livet i Norge.

• Liker 29
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står så mye rart her. En kompis av meg fra iran er 22 år og er gift med en vakker norsk kvinne på 30. Men han bodde i norge når han møtte henne, og hadde norsk pass og opphold før han møtte henne. Hun ser ut som hun er 22, og han 29. De elsker hverandre og de venter sitt første barn. Jeg tror Dundar elsker Annema :) Så dere må jo bare dømme henne nord og sør, det tyder mer på at dere er sjalu for at noen med så store forskjeller tør å elske hverandre.

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillemy02 skrev (40 minutter siden):

Men altså sammenligner du virkelig 8 år med 30 år?? Altså Annema se hverken ut som 22 eller er smellvakker altså…

Men i alle dager???! Annema er da en sjarmerende dame! Selvom hun ikke ser ut som en barbie på 22! I hans øyne så er Annema vakker, jeg syns faktisk hun er flott. Utseendet er ikke alt! Blir trist av å se hvor ufine dere er mot hun. Syns det er mobbing det dere holder på med. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thyiu skrev (2 timer siden):

Men i alle dager???! Annema er da en sjarmerende dame! Selvom hun ikke ser ut som en barbie på 22! I hans øyne så er Annema vakker, jeg syns faktisk hun er flott. Utseendet er ikke alt! Blir trist av å se hvor ufine dere er mot hun. Syns det er mobbing det dere holder på med. 

Det var du som kom med dette eksempelet!! Har ikke sagt at hun ikke har sjarm men smellvakker slik du beskrev din bekjent, det er hun ikke! 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyiu skrev (5 timer siden):

Står så mye rart her. En kompis av meg fra iran er 22 år og er gift med en vakker norsk kvinne på 30. Men han bodde i norge når han møtte henne, og hadde norsk pass og opphold før han møtte henne. Hun ser ut som hun er 22, og han 29. De elsker hverandre og de venter sitt første barn. Jeg tror Dundar elsker Annema :) Så dere må jo bare dømme henne nord og sør, det tyder mer på at dere er sjalu for at noen med så store forskjeller tør å elske hverandre.

Seriøst, sammenligner du virkelig en aldersforskjell på åtte år med en aldersforskjell på rundt tretti år? Paret du snakker om er på samme sted i livet. Det samme kan ikke sies om det omtalte paret i tvn serien.

En annen ting, hvorfor blander du utseende og sjalusi inn i dette? Hva og hvem man finner attraktiv er en personlig greie. Jeg kan heller ikke se for meg at noen er "sjalu fordi et umake par tørr å elske hverandre". For egen del forundrer det meg mer at et par som ikke har et felles språk de kan kommunisere på gifter seg etter så kort tid. Da kommer automatisk tanken på at det her ikke er snakk om kjærlighet, men håp om oppholdstillatelse og et liv i Norge.

• Liker 40
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oida skrev (1 time siden):

Seriøst, sammenligner du virkelig en aldersforskjell på åtte år med en aldersforskjell på rundt tretti år? Paret du snakker om er på samme sted i livet. Det samme kan ikke sies om det omtalte paret i tvn serien.

En annen ting, hvorfor blander du utseende og sjalusi inn i dette? Hva og hvem man finner attraktiv er en personlig greie. Jeg kan heller ikke se for meg at noen er "sjalu fordi et umake par tørr å elske hverandre". For egen del forundrer det meg mer at et par som ikke har et felles språk de kan kommunisere på gifter seg etter så kort tid. Da kommer automatisk tanken på at det her ikke er snakk om kjærlighet, men håp om oppholdstillatelse og et liv i Norge.

Dette 👏👏

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Thyiu skrev (6 timer siden):

Tidenes dårligste sammenligning. Det eneste din historie og historien til Annema og Dundar har til felles er at han er født i et muslimsk land.

• Liker 26
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Me for life skrev (1 time siden):

Tidenes dårligste sammenligning. Det eneste din historie og historien til Annema og Dundar har til felles er at han er født i et muslimsk land.

Dere snakker om at damer over 30 blir sett på som brukt opp😂 men jeg vet om mange kvinner over 30 som tar bedre vare på seg selv enn mange på 20. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Thyiu said:

Dere snakker om at damer over 30 blir sett på som brukt opp😂 men jeg vet om mange kvinner over 30 som tar bedre vare på seg selv enn mange på 20. 

Stemmer. Alder er kun et tall. Se på helsesista som et eksempel. Hun er typ over 40 år men ser ut som er 30 år..

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thyiu skrev (1 time siden):

Nå må du lese hva som skrives, du sporer helt av. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...