Gå til innhold

Sakte vektnedgang

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal ned i vekt, men det går veldig sakte. 1 kilo i uken har jeg gått ned siden jeg startet tross 1500-1700 kcal i døgnet. Beveger meg en del på jobb og går alltid minst 30 minutter tur. Hvorfor går det så sakte?

Anonymkode: a3872...65b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

1 kilo i uken er svært raskt, raskere enn det som anbefales. Ser ikke problemet. 

Anonymkode: 1e0d2...98b

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

kjønn, alder, vekt, høyde, sykdommer? 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er da raskt uansett kjønn og høyde! Du er flink, ikke press mer enn dette.

Anonymkode: 26d33...731

AnonymBruker
Skrevet

Du går ned 1 kilo i uken og synes det er sakte...? Kanskje du burde sette deg litt inn i helt grunnleggende kunnskap om kroppen..?

Anonymkode: 3e581...163

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

1 kg i uken er kjempemye, kanskje med mindre du veier ekstremt mye, men selv da er det sunt og bra. Jeg går selv ned mellom 0,5 og 1kg i uken for tiden og er kjempefornøyd.

Anonymkode: a0b8c...96a

AnonymBruker
Skrevet

Med 1 kg i uken er sannsynligheten for at kroppen går i forsvarsmodus større (i alle fall over lengre perioder). Den vil forsøke å spare på energien og du vil blant annet miste mye mer hår enn vanlig (noe vil det uansett bli under vektnedgang). Sjansen er stor for at du vil gå på sparebluss. Huden- litt avhengig av hvor gammel du er- vil ikke få muligheten til å selv stramme seg etterhvert som du går ned. Jeg skal ned 40-50 kg og regner med å bruke ca 2 år. Såfremt du ikke veier 200kg++ så er 1 kg i uken mye.

Anonymkode: c0bac...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Jøss, må si jeg ble litt overrasket. Jeg slanket meg sist for 11 år siden. Da gikk jeg ned 25 kilo på tre-fire måneder. Første par ukene gikk jeg ned veldig raskt 5-6 kg, deretter ca 2 kg per uke, noen ganger mindre. Det er kanskje noe annet å slanke seg når man er ung? 

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Jøss, må si jeg ble litt overrasket. Jeg slanket meg sist for 11 år siden. Da gikk jeg ned 25 kilo på tre-fire måneder. Første par ukene gikk jeg ned veldig raskt 5-6 kg, deretter ca 2 kg per uke, noen ganger mindre. Det er kanskje noe annet å slanke seg når man er ung? 

TS

Da må du jo ha sultet deg og det er ikke sunt. 

For mange er 1 kg i uken for mye. Det øker sannsynligheten for massiv sprekk hvor man ender opp med å spise på seg alt man har gått opp og litt til. En varig endring skjer over tid og uten at man sulter seg. 

Det er noen som greier det da, men det anbefalte er å ta det rolig, og at det ikke er en slankekur, men at man fortsetter å spise på samme viset også på sikt. Bare i litt større mengder enn da man gikk ned. Siden man bruker færre kcal jo slankere man er så vil man ikke kunne gå tilbake til samme mengder som før heller. 

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

TS

Du ble jo tydeligvis tykk igjen etter at du gjorde det slik sist. Det er derfor det er anbefalt å gjøre det i et lavere tempo. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Du ble jo tydeligvis tykk igjen etter at du gjorde det slik sist. Det er derfor det er anbefalt å gjøre det i et lavere tempo. 

Sant nok. 11 år, fire barn, sykdom og livet har dessverre ført til dårlig oppfølging av helse og kosthold. Nå er det stopp på det

TS

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker said:

Sant nok. 11 år, fire barn, sykdom og livet har dessverre ført til dårlig oppfølging av helse og kosthold. Nå er det stopp på det

TS

Du er flink. Et halvt - 1 kilo ned i uka er passelig. Finn deg en livsstil som du kan leve med, slik at du ikke går opp igjen. jojoslanking er bare stress. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...