Gå til innhold

Hoster lang tid etter korona

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det en senvirkning at jeg hoster lenge etter korona? Hadde korona for rundt 3 uker siden, og var bare syk i noen dager hvor jeg hostet og hadde litt hodepine. Ble ikke veldig syk, fikk ikke feber. Men helt siden jeg hadde korona har jeg hostet konstant hver dag, og det varierer veldig i hvor mye jeg hoster... Noen dager har jeg en liten host, andre dager kan jeg hoste som om jeg ser syk ut, men føler meg frisk... Er dette en senvirkning? Nå skal det sies at jeg har vært i nærkontakt med mange som har blitt smitta rett etter at jeg ble frisk.

Anonymkode: e5fa4...5e5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Er det en senvirkning at jeg hoster lenge etter korona? Hadde korona for rundt 3 uker siden, og var bare syk i noen dager hvor jeg hostet og hadde litt hodepine. Ble ikke veldig syk, fikk ikke feber. Men helt siden jeg hadde korona har jeg hostet konstant hver dag, og det varierer veldig i hvor mye jeg hoster... Noen dager har jeg en liten host, andre dager kan jeg hoste som om jeg ser syk ut, men føler meg frisk... Er dette en senvirkning? Nå skal det sies at jeg har vært i nærkontakt med mange som har blitt smitta rett etter at jeg ble frisk.

Ja det er helt normalt at hosten sitter i en god stund etterpå. Kanskje ekstra vanlig med den tidlige varianten som gikk mer på lungene. 

Anonymkode: 4c117...9a5

Skrevet

Ja, hoster kjempe mye enda

Gjest Gurimalla1234
Skrevet

Alt virker normalt nå om dagen med senvirkninger etter covid.. hoster og harker 8 uker etter pos test her ihvertfall😮💨

AnonymBruker
Skrevet
Gurimalla1234 skrev (Akkurat nå):

Alt virker normalt nå om dagen med senvirkninger etter covid.. hoster og harker 8 uker etter pos test her ihvertfall😮💨

Jeg hostet fire måneder. Smittet i 2020.

Gjest Gurimalla1234
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg hostet fire måneder. Smittet i 2020.

Shitt😔jaja halvveis i hostinga kanskje da🤣 men ble du helt frisk igjen etter det? 

AnonymBruker
Skrevet

Håper for din del at du blir kvitt den hosten fort. Her er jeg enda redusert etter korona med hoste som minner mer om kols enn noe annet på 8. Uke. Men det er vist normalt. Hoster jeg enda om et par måneder så er det verdt å sjekke ut sa legen nylig til meg. Men jeg har fått tatt noen blodprøver osv. Også får vi bare se an hvordan det ligger an. Legen sa iallefall til meg at hoste og trøtthet kan henge i leeenge etterpå, men at vi må ha i bakhodet at det finnes andre plager enn korona også.

Jeg hadde også et svært mildt forløp av sykdommen under utbruddet for 2 måneder siden. Uten feber, kun hoste, sliten, halsvondt. Men vedvarende over laaang tid.

Anonymkode: f5b5c...27c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Håper for din del at du blir kvitt den hosten fort. Her er jeg enda redusert etter korona med hoste som minner mer om kols enn noe annet på 8. Uke. Men det er vist normalt. Hoster jeg enda om et par måneder så er det verdt å sjekke ut sa legen nylig til meg. Men jeg har fått tatt noen blodprøver osv. Også får vi bare se an hvordan det ligger an. Legen sa iallefall til meg at hoste og trøtthet kan henge i leeenge etterpå, men at vi må ha i bakhodet at det finnes andre plager enn korona også.

Jeg hadde også et svært mildt forløp av sykdommen under utbruddet for 2 måneder siden. Uten feber, kun hoste, sliten, halsvondt. Men vedvarende over laaang tid.

Anonymkode: f5b5c...27c

Håper også det snart går over. :) At jeg hoster fremdeles tenker jeg må være pga korona, men slapphet og slitenhet har jeg kjent i lang tid før jeg fikk korona. Håper bare ikke at korona har forsterket denne tilstanden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...