Gå til innhold

Silikonformer.


sixx

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Alt. :ler:

Jeg har kjøpt meg sånne muffinsformer. Fikk beskjed av butikken om at de bare skal smøres en gang ...så kan de vaskes i maskinen og brukes om hverandre i all tid, uten mer smøring+ at kakene omtrent ville hoppe ut av formen av seg selv når de er ferdigstekt. Lurte på om det er riktig.

Hvis det over ikke er riktig, så lurer jeg på hvordan jeg skal behandle dem.

De tåler oppvaskmaskin...for det har jeg testa alt. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det stemmer det. Jeg har ikke hørt at de må smøres første gang da, men det skader jo ikke. Veldig greit å slippe å smøre og strø former, og det er sant at kakene nærmest hopper ut av formen. :ler: Og så setter jeg veldig pris på at de avkjøles såpass fort. Metallformer er jo varme i lange tider. Eneste ørlite minus er at noen av dem ikke tåler de aller høyeste temperaturene. Ikke så nøye for kakeformer siden kaker gjerne ikke trenger så høye temperaturer, men for muffinsformer (muffins stekes ofte på 250 grader) er det greit å sjekke hva de tåler før du kjøper dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Jeg har kjøpt flere former fra tupperware og er kjempefornøyd!

De skal også smøres en gang (men jeg har ikke gjort det :sjarmor: ). De kan visst vaskes i oppvaskmaskin, men tupperdamene anbefaler ikke det for da må man begynne å smøre etterhvert siden de "naturlige fettstoffene" i silikonen trekkes ut av forma som de damene sier...

Jeg har 4 ulike former og 2 sånne som jeg bruker som bakpapir. Veldig fornøyd med alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to. :)

De påstås å skulle tåle opp til 260 grader...så da skal det gå bra.

Men Pamella...jeg tror jeg heller vil smøre dem for hvem gang jeg asså...fremfor å vaske dem for hånd. :ler:

Da blir det ostemuffins a la Groo her i heimen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest 0
Takk for svar begge to. :)

De påstås å skulle tåle opp til 260 grader...så da skal det gå bra.

Men Pamella...jeg tror jeg heller vil smøre dem for hvem gang jeg asså...fremfor å vaske dem for hånd. :ler:

Da blir det ostemuffins a la Groo her i heimen nå.

Ja det hadde jeg gjort hadde jeg oppvaskmaskin....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ganske geniale..

men jeg pleier å sprute over med formfett hver gang jeg da...

og putte dem i oppvskmaskinen,,

..var en gang jeg unnlot å smøre

og gjett hva?

,,

det fungerte det og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også veldig fornøyd med min silikonform :)

Lett å få kaka ut av formen og så hive formen i oppvaskmaskinen etterpå, enkelt og greit, sånn vil jeg ha det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ostemuffins a la Groo her i heimen nå.

Url til oppskrift takk? Jeg har silikon-muffins-former som ikke blir brukt alt for ofte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Url til oppskrift takk? Jeg har silikon-muffins-former som ikke blir brukt alt for ofte...

Kan du ikke heller prøve sånn kakemuffinsoppskrift? :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke heller prøve sånn kakemuffinsoppskrift? :ler:

Forresten...kom på at det ikke var den oppskriften jeg forsøkte fordi jeg manglet rømme...så da kan jeg linke allikevell. :ler:

Groo's ostemuffinsoppskrift.

Den oppskriften jeg prøvde var ikke god...dvs. grei, men forsøker den ikke om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Og hvor kjøper man disse fantastiske formene?

Jeg kjøpte mine på Rafens på Trekanten i Asker. Seks muffinsformer pr. brett...kr. 199,- pr. brett.

De har også andre kakeformer + brødformer.

Merket jeg kjøpte heter Eva Solo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe
Jeg kjøpte mine på Rafens på Trekanten i Asker.  Seks muffinsformer pr. brett...kr. 199,- pr. brett.

De har også andre kakeformer + brødformer.

Merket jeg kjøpte heter Eva Solo.

Ok, men jeg bor i Tromsø.. Vi har meg bekjent ikke Rafens her. Får begi meg ut på leting da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, men jeg bor i Tromsø.. Vi har meg bekjent ikke Rafens her. Får begi meg ut på leting da :)

:)

Sjekk på Jernia...IdaH skriver at de har sånne der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...