Gå til innhold

Marionette linjer

Catbert

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd noe som hjelper mot marionette linjer - altså linjen som går fra nesen og ned til munnviken og ofte ned på haken også? Er åpen for hva som helst: kremer, behandlinger, fillere, botox… 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvor gammel er du? Det spørs om det er genetisk eller er alderstegn.

Anonymkode: 137f3...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken hudpleie rutine bruker du og hvor lenge har du evt brukt hudpleie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvilken hudpleie rutine bruker du og hvor lenge har du evt brukt hudpleie?

Jeg renser, eksfolierer, bruker serum med retinol og fukter. Har prøvd dermapen en gang men føler ikke at det har blitt bedre av det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (1 time siden):

Smile? 

Smile gjør jeg jo uansett. Skal jeg smile ekstra mye, eller var dette tull? Trodde det var smilingen som lagde disse linjene

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

marykay skrev (Akkurat nå):

Smile gjør jeg jo uansett. Skal jeg smile ekstra mye, eller var dette tull? Trodde det var smilingen som lagde disse linjene

De viser vel ikke når en smiler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (23 minutter siden):

De viser vel ikke når en smiler?

Okei, du bare kødder 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marykay skrev (7 minutter siden):

Okei, du bare kødder 😄

Jepp. 

Men med det brukernavnet ditt så burde du jo ha stålkontroll på hva en evt kan gjøre mot mastiffuttrykket. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror de er mye genetisk betinget, fordi jeg vet om mange unge som har de.  Det er betinget utifra hvordan ansiktstrukturen din er.  Jeg f.eks har høye kinnbein som sikkert hjelper meg å holde huden oppe.  Har nesten ikke antydning og er snart 49 år.  Tipper filler er det beste alternativet, men gå til noen du vet er flinke og betal heller litt ekstra. 

Anonymkode: 5c8b4...893

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forundret.. skrev (13 minutter siden):

Jepp. 

Men med det brukernavnet ditt så burde du jo ha stålkontroll på hva en evt kan gjøre mot mastiffuttrykket. 

Ingen grunn til å være frekk 😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marykay skrev (Akkurat nå):

Ingen grunn til å være frekk 😉

Mente ikke å være det 🙂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror de er mye genetisk betinget, fordi jeg vet om mange unge som har de.  Det er betinget utifra hvordan ansiktstrukturen din er.  Jeg f.eks har høye kinnbein som sikkert hjelper meg å holde huden oppe.  Har nesten ikke antydning og er snart 49 år.  Tipper filler er det beste alternativet, men gå til noen du vet er flinke og betal heller litt ekstra. 

Anonymkode: 5c8b4...893

Takk! Har også høye kinnbein, men har mistet mye fett i kinnene så huden sagger nedover. Er redd filler kan gjøre vondt verre, men får kanskje høre med noen profesjonelle om akkurat det ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

AnonymBruker

Denne lurer jeg også på, dersom man tar filler vil det føre til at man ikke greier å smile? Blir man "stiv" rundt munnen?

Anonymkode: 0f4d9...093

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke dere at folk ned fillers ser rare ut etterhvert? 

Altså en ser jo at det har skjedd noe, noe annet enn det alderen gjør med en. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

filler eller botox, kommer litt an på hvor det er. sure munnviker kan det hjelpe å lamme musklene som drar ned munnviken,

jeg hadde tatt filler. det er min plan. har litt sure munnviker.. så her blir det filler i lepper og på siden. kan ikke gå rundt å smile hele dagen får krampe i fjeset av det. og rynker rundt øya 😛 botox er uaktuelt for meg. varer i 3 mnd og så er det tilbake igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok filler der og var kjempefornøyd med resultatet de første dagene, så så det nesten ikke ut som noe var behandlet, og etter noen mnd merket jeg at filleren hadde migrert nedover og utenfor linjene. Vanligste etterfølgen av filler der er visst det man kaller apemunn og de som gjør filler der over flere år får alltid det til slutt har jeg lest. Pga arrvev fra nålene og filler som aldri løser seg helt opp som de sier den skal

En annen ting har at det var dødsvondt for de stikker først hull med én nål nede ved munnvikene nesten og i det hullet stikker de inn en tykkere lang butt nål som føres hele veien opp til nesevingen! Det er visst masse vener og årer der blandt annet en som kan lede til blindhet om de treffer så derfor må de stikke i et annet område og forsiktig smyge kanyle inn hele veien. 

Jeg skal ikke love at jeg aldri gjør det igjen men det er ikke noe jeg kommer til å gjøre hvert år! Kanskje en gang til ila livet om i det hele tatt 

Anonymkode: 0120f...e98

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det det de kaller det. Marionette. Jeg hadde veldig babyface da jeg var ung, rundt med rikelig underhudsfett fett (selv om jeg er slank). Nå har dette fettet forsvunnet og jeg har fått mer markerte kinnbein, hake. Som jeg alltid ønsket meg! Men samtidig fikk jeg Marionettelinjer. Kunne sikker fylt de opp men jeg er genetisk disponert for har foreldre som var markert der. Fyller man på så blir det rart etterhvert synes jeg. Best å bare fokusere på alt man er fornøyd med, livet er for kort til å henge seg opp i bagateller. 

Anonymkode: e6698...c14

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
marykay skrev (På 16.3.2022 den 22.34):

Jeg renser, eksfolierer, bruker serum med retinol og fukter. Har prøvd dermapen en gang men føler ikke at det har blitt bedre av det. 

Bruker du ikke solkrem?

Anonymkode: 6f6b2...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...