AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 De siste måneden har jeg opplevd enorme smerter under menstrasjon. Det står på heldigvis bare i en dag, hvor smertene kommer og går i bølger og nedre del av magen er på spreng. Inni kjennes det ut som noe som blåser seg opp og det kjennes ut som dette holder på å sprekke og i takt med dette øker smerten helt opp til 10 og hvor det da i kanskje et minutt er så smertefullt at det er like før jeg svimer av. Enhver bevegelse gjør det verre og om jeg i det hele tatt kommer meg på beina den dagen så må jeg gå litt bøyd, for strekker jeg ut kroppen blir det vondt. Jeg har aldri hatt smerter ved menstrasjon før, så jeg lurer litt på hva dette kommer av. Noen som har det på samme måte og vet hvorfor ? Anonymkode: c87ab...b1f
AprilLudgate Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Har du sjekket for cyste? Dette kan tenkes å være en sjokoladecyste (altså endometriose) eller vanncyste. Men du bør uansett starte med en GU. Gjerne privat før den eventuelt sprekker og torkverer eggstokken. 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Ja, etter fylte 40 så har det blitt sånn - verre for hver gang. Blander naproxen og paralgin forte for å få litt lindring. Men det tar bare toppen. Legen min ser ikke noe galt. Anonymkode: 7660e...168
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Mange har fått det etter coronavaksinen, kan det være tilfelle for deg? Anonymkode: 9a302...06f 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Mange har fått det etter coronavaksinen, kan det være tilfelle for deg? Anonymkode: 9a302...06f Ts Ja det startet etter vaksine nr 2. da kom mensen 2 dager etter vaksinen, 11 dager før den egentlig skulle. Jeg har hele livet hatt helt regelmessig mens. Så et eller annet skjedde nok der. Mener også at jeg nylig hørte på tv2 nyhetene at de nå hadde funnet grunnen for menstrasjonsendringer i forbindelse med covid, men jeg fikk ikke med meg hva de sa 😔 Anonymkode: c87ab...b1f
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #6 Skrevet 17. mars 2022 Jeg slet heftig med mensensmerter etter korona vaksinen Så jeg føler med deg… Prøver finne informasjon om det på nettet og har vært hos gynekolog, men får ikke noe svar. Ingen vet noe enda. Sykt frustrerende Anonymkode: d07be...703 1
flusa Skrevet 17. mars 2022 #7 Skrevet 17. mars 2022 Jeg hqr fått mere menstruaajonssmerter etter vaksinedose nr.2 og er nå under utredning for dette. Har også blitt diagnostisert med endometriose som gjør at jeg har mere smerter i forbindelse med menstruasjon enn vanlig. Får naproxen av legen,som har en viss effekt.. Ellers må jeg bruke 2 varmeflasker, en på magen og en i ryggen. God bedring til deg,håper de finner utav det❤
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #8 Skrevet 17. mars 2022 Gå til gyn. Når smertene er 10, så skal du til lege. Anonymkode: 691e0...0b4
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #9 Skrevet 17. mars 2022 flusa skrev (13 timer siden): Jeg hqr fått mere menstruaajonssmerter etter vaksinedose nr.2 og er nå under utredning for dette. Har også blitt diagnostisert med endometriose som gjør at jeg har mere smerter i forbindelse med menstruasjon enn vanlig. Får naproxen av legen,som har en viss effekt.. Ellers må jeg bruke 2 varmeflasker, en på magen og en i ryggen. God bedring til deg,håper de finner utav det❤ ts Hvilken vaksine fikk du ? Min nr 2 var moderna, det var etter den det startet. Jeg sliter forresten også med å bli gravid, noe jeg leser at er vanlig ved endometriose, og jeg har store og langvarige blødninger som også visstnok er et symptom. Så tror kanskje det er det som er problemet her også da. Men akkurat dette med å bli gravid var et problem før covid vaksinen også da. Så jeg kan ikke legge all skyld på den Anonymkode: c87ab...b1f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå