AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #1 Skrevet 16. mars 2022 Leser mange tråder her inne ang psykolog. mange er mer opptatt av psykologen sin enn selve behandlingen og seg selv. Kjenner ei som er helt oppløst fordi hun skal avslutte hos psykologen. Det er relasjonen hun er blitt avhengig av og ser på vedkommende som en venn/ mor. tror mange hadde blitt friskere om de hadde fokuset på seg selv og problemene sine, fremfor å glede seg til neste time.. da psykologen er den eneste de har Anonymkode: 614ff...e94
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #2 Skrevet 16. mars 2022 Har du noen erfaring med å gå til psykolog selv? Det er ikke så lett å finne en psykolog som man har god kjemi med. Dårlig kjemi kan føre til at behandlingen blir mindre effektiv. Du burde prøve å ha litt empati med venninnen din... Anonymkode: 034d3...c58 1
Purple_Pixiedust Skrevet 16. mars 2022 #3 Skrevet 16. mars 2022 Jeg setter pris på samtalene med min behandler (som er i akuttpsykiatrien og ikke poliklinisk) og å prate på tlf med henne, men jeg går jo ikke rundt og _gleder_ meg til å snakke med henne. Men ofte føler jeg meg bedre etterpå og det har så klart stor verdi.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #4 Skrevet 16. mars 2022 Ja er ikke rart folk aldri blir friske når de nesten kun går dit for å snakke om hverdagslige problemer og ikke reelle problemer. Anonymkode: 9b612...ed8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #5 Skrevet 16. mars 2022 Vel, det er klart at folk som ikke har så mange andre rundt seg, gleder seg til å dra til psykologen. Det skjønner jeg veldig godt. Selv er jeg veldig glad for at jeg har en psykolog jeg har god kjemi med. Det er ikke alltid man får det. Vi skal dog avslutte snart, og det er helt greit det også. Men jeg kan godt forstå at mange syns det er skummelt, ubehagelig og/eller trist å avslutte samtalene med psykologen sin. Særlig om det blir veldig brå avslutning. For psykologen blir på mange måter et trygt anker i livet til mange, og det kan føles skummelt å skulle klare seg uten psykologen. Det betyr ikke at man ikke fokuserer på seg selv og sine problemer, det var en veldig merkelig konklusjon du har laget deg der. Men det går jo som regel bra når man først har avsluttet likevel… Anonymkode: 5831c...81d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå