Gå til innhold

Avlivet hund

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde to hunder inntil nå nylig da jeg måtte avlive den ene alt for tidlig. Opplever nå å være helt likegyldig til den som fortsatt lever. Jeg er selvfølgelig glad i dem begge to, men den som døde var veldig spesiell for meg. Er det noen som har opplevd noe lignende? At følelsene forvinner for den gjenlevende?

Anonymkode: 6fee2...96f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Da må du enten skjerpe deg litt, eller gi bort den andre hunden.

Anonymkode: a367e...b19

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Den andre hunden har også mistet en i flokken sin, dumt at mennesket i flokken også bare "forsvinner". 
Noen hunder bare tar en litt større plass i hjertene våre, men du har påtatt deg et ansvar for begge- ikke sammenlign hundene, men ta godt vare på den du har igjen- den du har mistet vil du ikke få igjen, men du har en til som er 100% avhengig av deg. La den få det den fortjener, nemlig at du stiller opp og lar den ha en herlig tilværelse sammen med deg. Dere er en flokk bare dere to nå- støtt dere på hverandre ❤️

Utrolig vondt å miste en venn og familiemedlem- føler med deg 💔

Anonymkode: 42d66...cfb

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at den gjenlevende hunden også er i sorg ❤️

Anonymkode: 85074...e37

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt normalt. Du er tross alt i sorg og må jobbe deg gjennom den ❤️ Det er en prosess og ting tar ofte litt tid. Du skal ikke ha dårlig samvittighet ovenfor hunden. Kan noen ta seg av den en stund?

Anonymkode: b97ec...568

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er helt normalt. Du er tross alt i sorg og må jobbe deg gjennom den ❤️ Det er en prosess og ting tar ofte litt tid. Du skal ikke ha dårlig samvittighet ovenfor hunden. Kan noen ta seg av den en stund?

Man kan ikke noe for hvordan man føler, men da tenker jeg at TS bør ta seg sammen og «fake it til you make it» fordi den andre hunden har også mistet noen og er mest sannsynlig i sorg og trenger oppmerksomhet og omsorg. TS har et ansvar for den hunden også, selv om hen føler det slik. 

Stakkars hund hvis hen nettopp har mistet sin hundevenn og så blir hen bare plutselig omplassert og er vekke fra sin trygge eier midt i en sorgprosess, det er MYE for en hund. 

Anonymkode: 2c918...683

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Sorg takles på forskjellige måter. Om hunden får all stell, omsorg og trening den fikk før den andre ble borte så overlever den nok. Etterhvert som du bearbeider sorgen over de neste mnd vil du føle deg "bedre"

Tok meg 3-4 mnd å komme over verste sorgen etter min hund. Den andre hunden min fungerte som en god trøst. Også for oss begge å ha hverandre.

Anonymkode: d83c4...5e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Man føler det man føler, og alle opplever sorg forskjellig og det er vanlig sånn sett å ha noen dyr som kommer nærmere enn andre. Jeg tror at det vil komme seg når du er ut av den værste fasen! Men tenk på at hunder er kjempe flinke til å merke slikt, og at hunden din trenger deg nå. Så gjør ditt beste for at hunden skal føle omsorg i denne perioden, selv om du ikke føler for det. Hvis du oppfører deg likegyldig og viser hunden at du ikke bryr deg så er der slik du kommer til å angre på når du «kommer tilbake».  Prøv å ikke sammenligne de, tenk at det er helt normalt og vit at det blir bedre til slutt. Prøv å heller støtt deg på hunden din og finn trøst i hen. Det er OK å føle det du føler, så lenge du ikke gir utrykk for det overfor hunden, ikke stress! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var det endel ufine svar og konklusjoner syntes jeg.

Den andre hunden har det fint, den får like mye tur og kos som vanlig, men vi har trent litt mindre enn vi pleier. Den er ekstra klengete nå som den er alene og jeg fungerer nok som en erstatning for hunden vi mistet. Heldigvis har vi en fast turgruppe vi møter en gang i uken så den har ikke mistet "alle".

9 hours ago, AnonymBruker said:

Hvis du oppfører deg likegyldig og viser hunden at du ikke bryr deg så er der slik du kommer til å angre på når du «kommer tilbake».  Prøv å ikke sammenligne de, tenk at det er helt normalt og vit at det blir bedre til slutt. Prøv å heller støtt deg på hunden din og finn trøst i hen. Det er OK å føle det du føler, så lenge du ikke gir utrykk for det overfor hunden, ikke stress! 

Dette har jeg i bakhodet hele tiden, jeg lurte bare på om det var andre som hadde erfaring med det samme og kunne fortelle noe om hvor lang tid det tok før man var tilbake. 

TS

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg var det endel ufine svar og konklusjoner syntes jeg.

Den andre hunden har det fint, den får like mye tur og kos som vanlig, men vi har trent litt mindre enn vi pleier. Den er ekstra klengete nå som den er alene og jeg fungerer nok som en erstatning for hunden vi mistet. Heldigvis har vi en fast turgruppe vi møter en gang i uken så den har ikke mistet "alle".

Dette har jeg i bakhodet hele tiden, jeg lurte bare på om det var andre som hadde erfaring med det samme og kunne fortelle noe om hvor lang tid det tok før man var tilbake. 

TS

Det er vanskelig å si hvor lang tid det tar da sorg er ulikt for alle ❤️ Det hørest ut som om den andre hunden din har det helt fint :) 

Til dere andre hysteriske her vil jeg bare si at alle opplever sorg ulikt og det at man sørger ofte gjør at man oppfører seg annerledes, og at det ikke alltid hjelper å ta seg sammen. Det kan også skje når man mister f.eks ett av barna sine (uten sammenligning forøvrig), at man kan oppleve at "feil barn" har dødd. 

AnonymBruker
Skrevet
Sitat

Opplever nå å være helt likegyldig til den som fortsatt lever.

Først av alt, kondolerer. ❤️ Det er alltid tøft å miste noen man har kjær. 

Men det her må du dessverre bare jobbe med umiddelbart. Den andre hunden har også mistet en i flokken sin, og den fortjener ikke at du er likegyldig til den. 

Helt greit at den som døde var spesiell for deg, men den som er igjen har ikke gjort noe for å fortjene likegyldighet. 

Jeg håper dere kommer dere gjennom sorgen sammen. ❤️

Anonymkode: 5a43e...817

AnonymBruker
Skrevet

Hei TS.

Lurer på hvordan det går med deg og dere?

Kjente det traff meg på en sår måte og håper det går bedre. ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte meg en hund i 86, den ble bare 1 år gammel. Kjøpte en til i 92, den ble påkjørt etter 5. Kjøpte meg ny hund i 2015, tenkte det ville bli siste - så tungt å miste...

Håper du kommer deg gjennom denne tunge sorgen.. føler med deg ❤️

Anonymkode: dc735...1a3

AnonymBruker
Skrevet
23 hours ago, AnonymBruker said:

Hei TS.

Lurer på hvordan det går med deg og dere?

Kjente det traff meg på en sår måte og håper det går bedre. ❤️

Tusen takk ❤️
Venter fortsatt på at det skal bli bedre. Gjør ekstra hyggelige ting med den gjenlevende hunden for å knytte bånd, men føler fortsatt ikke noe. Jeg syntes den er flink og sjarmerende, men har ingen følelser for den. Er vel bare en del av sorgprosessen tenker jeg, for jeg er ganske likegyldig til resten av livet også nå. 

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...