AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #41 Skrevet 16. mars 2022 Absolutt ❤ Min plan når barna flyr redet om 10 år 🙂 Gleder meg ! Anonymkode: d92f1...525 1
Ginavn Skrevet 16. mars 2022 #42 Skrevet 16. mars 2022 Kunne vel det, men vil helst ha sovealkove/eget soverom. Likevel: jeg så på noen greier på finn. 2,5 mill for 15 m2 blir for lite.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #43 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Denne likte jeg faktisk veldig godt. Det så ikke så verst ut, egentlig. Jeg tror jeg hadde blitt veldig lei i lengden da. TS Anonymkode: d1c90...3b8 Når man har terrasse/ veranda får man et eget rom i tillegg. Anonymkode: af73f...c05 1
tussi84 Skrevet 16. mars 2022 #44 Skrevet 16. mars 2022 jeg bodde på 1 roms da jeg studerte, og det fungerte fint. Derimot har det gått snart 20 år siden den gang, og jeg har fått barn og mann. Mange flere ting og møbler også. Det hadde ikke vært plass til oss i en 1 roms, selv ikke en 2 roms. Hadde følt vi gikk opp på hverandre. Har funnet ut av vi som familie trenger minst 3 soverom, hvor det ene rommet kan benyttes som kontor/gjeste rom, stor stue, eget kjøkken, og bad. Fra 90 kvm og oppover.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #45 Skrevet 16. mars 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Når man har terrasse/ veranda får man et eget rom i tillegg. Anonymkode: af73f...c05 Sant. Også sparer man egentlig veldig mye penger med å bo sånn. Boliglån er rimeligere, bruker ikke mye strøm og man har ikke mulighet til å kjøpe all verdens ting. Begynner å like tanken mer og mer. Og mer penger til overs! Kan brukes til bla. ferier, reiser eller annet TS Anonymkode: d1c90...3b8 3
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #46 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Absolutt ❤ Min plan når barna flyr redet om 10 år 🙂 Gleder meg ! Anonymkode: d92f1...525 You and me both! Ca 10 år her også 😅 Gleder meg til å kjøpe en ny og fresh 1 roms med kanskje hevet hems (slik den i linken over). Vil mest sannsynlig kunne cashe den ut siden rekkehuset mitt har gått såpass opp i verdi. Trives best i små oversiktelige rom/leiligheter. Har det motsatte av klaustrofobi tror jeg.. Anonymkode: c19f3...964 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #47 Skrevet 16. mars 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: You and me both! Ca 10 år her også 😅 Gleder meg til å kjøpe en ny og fresh 1 roms med kanskje hevet hems (slik den i linken over). Vil mest sannsynlig kunne cashe den ut siden rekkehuset mitt har gått såpass opp i verdi. Trives best i små oversiktelige rom/leiligheter. Har det motsatte av klaustrofobi tror jeg.. Anonymkode: c19f3...964 Man får ganske fine 1 roms til 2,3-2,5M her jeg bor 😍 Anonymkode: d1c90...3b8
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #48 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Man får ganske fine 1 roms til 2,3-2,5M her jeg bor 😍 Anonymkode: d1c90...3b8 Gleder meg bare mer nå 😁😁 Anonymkode: c19f3...964
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #49 Skrevet 17. mars 2022 Min første leilighet i Oslo var en sliten 1-roms ingen andre ville ha. Stortrivdes i den leiligheten. Savner den fortsatt. Anonymkode: 17a9b...b6e
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #50 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 15.3.2022 den 22.50): Jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Hadde nok fått en litt følelse av klaustrofobi. Ser det er en del sånne leiligheter ute på finn. Kan tenke meg det er en del angrende kjøpere 😅 Anonymkode: d1c90...3b8 Ja , har selv bodd på 18 kvm. Det går en periode men ikke i mange år. Anonymkode: 89bec...ec3
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #51 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 5.41): Det gjelder helt sikkert for mange, men ikke for alle. Jeg solgte en stor leilighet da barna hadde flyttet ut og stiftet familie, og bor nå på 32 m2. I tillegg har jeg en ganske stor innglasset balkong. Endelig får jeg være den "minimalisten" jeg egentlig er, og lever i et ryddig hjem som inneholder det jeg trenger. Ingen skap, skuffer og boder som er fulle av alt mulig rart som jeg ikke har bruk for. Jeg har lavere husleie, mindre strømregning, lite areal å vaske/ vedlikeholde, og penger i banken (pensjons-reisekasse 😊) Jeg vet at mange synes det er fryktelig rart at et godt voksent menneske velger å bo sånn, noen virker til og med nesten litt provosert av valget mitt. Det synes jeg er litt rart da... Anonymkode: 5d21f...242 Jeg er vurderer å gjøre nøyaktig det samme som du har gjort. Minste er på vei ut og jeg har solgt og ser etter noe nytt. Hadde egentlig ikke falt meg inn før jeg så annonser på finn, at å bo så smått kunne fungere for meg, men jeg synes det ser koselig ut. Anonymkode: ace7e...838 1
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2022 #52 Skrevet 18. mars 2022 Bodde i ettroms studentleilighet i to år. Den var på 17 kvm, så det er jo lite så klart. Men det gikk også veldig bra. Eneste er at jeg i dag hadde likt å ha plass til besøk. Kunne ha overnattingsgjest på reiseseng, men det var ikke plass til å sette fler enn to-tre ved spisebordet. Så jeg ville hatt plass til å ha folk til middag. Kjøkkenet var romslig, med skap og skuffer nok til alt jeg trengte. Utfordringen er sovetemperatur, det ble et stort issue, samt lyden fra et spinnvilt kjøleskap (det byttet de ut etter mange klager fra meg). Men ja, en litt romslig ettroms hadde gått bra, men jeg foretrekker absolutt å ha adskilt soverom. Anonymkode: 03436...83d 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå