Gå til innhold

Kunne du bodd i en 1-romsleilighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja det kunne jeg om jeg var alene  deler nå en 2-roms på 40 kvm med samboer.

Anonymkode: 80aeb...cd2

AnonymBruker
Skrevet

Deg hadde gått helt fint hvis det var bare meg. Men nå har jeg mann og barn og hund, så da hadde vi nok tatt livet av hverandre.

Anonymkode: f18ae...fb3

AnonymBruker
Skrevet

Bodde i en skikkelig stor ettromsleilighet (typ 50 kvm) med samboer og hund i mange år. Det gikk veldig fint, det var stort nok til at det var mulig å lage et slags soverom ved hjelp av skap (uten dør da). Kjøkkenet var også bare semiåpent, så det føltes ikke ut som en typisk ettroms. Vi hadde balkong også. Alene kunne jeg lett bodd i en sånn type leilighet, selv om det jo er veldig digg å ha en stor leilighet.

Anonymkode: ebb38...5c6

Gjest Dævendøtte
Skrevet

Kunne fint det, selv som femtiåring. Selv om jeg hadde hatt råd til annet, kunne jeg gjort det. 

Så lenge det var en liten type dør/terrasse/fransk balkong og litt mer utsikt enn rett inn i et annet hus.

Har sittet og sett på sånne leiligheter og tenkt at det kunne gått. 

Hadde jeg gjort dette nå, kunne jeg pensjonert meg og hatt mange millioner på bok. Kunne levd på reisefot resten av livet med base i denne lille leiligheten. 

Men jeg er ikke singel og håper jo at det ikke skjer ;)  Trives godt i stort hus også jeg. 

AnonymBruker
Skrevet

En stor 1-roms med rett planløsning og med balkong eller terrasse kunne jeg nok ha bodd i om jeg var alene. Ikke de små under 30 kvm, det hadde jeg nok ikke valgt. 

Anonymkode: 3593a...1a1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i 40-årene og bor på 34 kvm ettroms, helt frivillig. Det eneste kravet mitt er separat kjøkken, fordi jeg ikke orker ulyder fra kjøleskapet når jeg skal sove. Bodde i en standard toroms tidligere, og hadde rett og slett alt for mye plass. Og så raskt det går å gjøre rent!

Anonymkode: 01aa1...5c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg var single, ja lett. Men føler man må ha en dør inn til et avskilt soverom når man er to. Ikke alltid vi legger oss samtidig.

Anonymkode: 4f856...ef6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg vet ikke om jeg hadde klart det. Hadde nok fått en litt følelse av klaustrofobi. Ser det er en del sånne leiligheter ute på finn. Kan tenke meg det er en del angrende kjøpere 😅

Anonymkode: d1c90...3b8  Vi er 6 stk. hadde blir trangt. Men hadde vi ikke hatt noe valg, så hadde vi sikkert fått det til :) 

Anonymkode: c10de...4de

AnonymBruker
Skrevet

Leilighet er uaktuelt uansett men jeg kunne fint ha bodd i et mikrohus.

Anonymkode: a9ce5...acb

• Liker 1
Skrevet (endret)

Som ung hadde jeg fint klart det. Jeg gjorde faktisk det også, som første sted jeg bodde etter at jeg flyttet hjemmefra. Det var ett rom, + baderom og en knøttliten gang/entre. Sov i stua på sovesofa. Kjøkkenet var et hybelkjøkken i et hjørne, skilt av fra stuen med en halvvegg. Tror hele greia/leiligheten var på 25 kvm. 

Jeg var storfornøyd med å bo der som første sted etter jeg flyttet ut hjemmefra. Det var rimelig, og rett ved et kjøpesenter, og superkort vei til t-banen. Men jeg flyttet til større plass etter bare 1½ år. Da flyttet jeg til sokkelleiligheten i en enebolig.

I dag hadde jeg ikke klart å få plass til alt i en ettroms. Jeg hadde nok fått litt klaustrofobi også, tror jeg...

Endret av Million
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Ja, det kunne jeg. Syns denne her var lekker, og kunne bodd i den om jeg var singel https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=244836193

Anonymkode: 544e8...298

Denne likte jeg faktisk veldig godt. Det så ikke så verst ut, egentlig. Jeg tror jeg hadde blitt veldig lei i lengden da. 

TS 

Anonymkode: d1c90...3b8

AnonymBruker
Skrevet

Beste stedet jeg har bodd var min første leilighet. Det var en ettroms, hadde ikke råd til å kjøpe større. Bodde der i 2,5 år, til jeg møtte mannen min. 
Det var eget kjøkken der, stue med avskjermet sovealkove. Ca 40km. Helt perfekt. Hadde jeg vært singel uten barn hadde jeg bodd der fortsatt. 

Anonymkode: f6dc8...289

AnonymBruker
Skrevet

Nei, må ha kaldt soverom, men hvis jeg måtte av økonomiske årsaker skulle jeg nok funnet trivsel i det og. 

Anonymkode: 3c266...e26

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, det kunne jeg. Syns denne her var lekker, og kunne bodd i den om jeg var singel https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=244836193

Anonymkode: 544e8...298

Der kunne jeg bodd. Ser nesten større ut enn min nåværende leilighet på 60kvm! Mye pga planløsningen, takhøyden og smarte oppbevaringsløsninger. Badet hadde også god str. 

Anonymkode: d2d02...a36

• Liker 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om jeg måtte ja. Jeg er ikke glad i leilighet da, pga lyder fra andre. Så ettromsleilighet er aller nederst på ønskelista for meg.

Selv om jeg er minimalist liker jeg god plass rundt meg. Foretrekker eneboligen jeg har nå. 

Anonymkode: bec6b...51b

Skrevet

Om jeg var singel og barnløs (eller at barna hadde flyttet ut og bodde i nærheten) så kunne jeg godt det. Men ville da så absolutt hatt en slik skapseng så evt besøk slapp å sitte i eller se sengen min.

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt. 

I mange år bodde jeg i en 1-roms på kun 23,5 kvm. 

Planløsningen var genial. Og det var utgang til en liten balkong med plass til en stol og et lite bord. Det var til og med bad med badekar. Jeg hadde en liten hems med en 1.20 seng på toppen. Under hemsen var det "walk-in closet" (litt krumbøyd måtte man være, hehe). Så hadde jeg sovesofa som kunne slås ut til dobbeltseng, salongbord, lenestol, samt spisebord med 2 stoler. Spisebordet ble også brukt som arbeidsplass. Bittelite, men helt greit separat kjøkken. 

Anonymkode: 8e1f8...2d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som singel og barnløs, ja. 

Anonymkode: 29af8...996

Gjest AprilRyan
Skrevet

Det spørs hvordan planløsning hadde vært og den er veldig liten så hadde det ikke vært plass til særlig mye. Jeg har bodd sånn tidligere og det gikk greit. Det spørs også om det hadde vært en bod eller mulighet til å oppbevare ting. Veldig greit å ha et sted å putte diverse.

Leiligheten jeg bor i nå er heller ikke særlig stor, men jeg liker å ha separat soverom og at jeg ikke må sitte oppi kjøkkenet med all slags kjøleskapslyder osv. Setter veldig pris på å ha et kjøkkenbord å sitte med også + sofa og at man ikke må bruke seng som sofa eller ha en av de der kjipe sovesofaene som er steinhard å sitte på og ubehagelig å sove på.

Men jeg er ikke så glad i altfor stor plass heller. Det å ha enebolig uten mann og barn ser ikke jeg for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...