AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #1 Skrevet 15. mars 2022 Jeg har nesten ikke reist i mitt liv. Kun et par charterturer til Mallorca og Kreta. Jeg fantaserer litt om å dra til Italia men har jo null erfaring med bestilling av reiser og aner heller ikke hva det kan komme til å koste. Noen som har noen anelse om hva en tur til italia kan koste? Kanskje rundt 5-7 dager? Har dere generelt noen tips til bestilling og planlegging av reise for en som absolutt ikke har peiling? Hvor bestiller dere? Anonymkode: 450d9...54e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #3 Skrevet 15. mars 2022 Hvor langt et et tau? Altså, hvordan kan vi svare på det du spørr om når en tur kan koste alt mellom par tusen til flere millioner. Det kommer an på når på året du reiser, hvilken dag og om det er ferie. Hvor i Italia. Skal du bo alene? Bo hotell? 5 stjernes luksus eller hostel? Er mat viktig på turen eller skal du ta en pizzabit i farta. Tenkt å bruke drosje eller kollektiv mens du er der? Etc… Anonymkode: 4e927...3ea 2
gard Skrevet 15. mars 2022 #4 Skrevet 15. mars 2022 Som svart over - det spørs. Du kan begynne med å sjekke flypris og avhengig av hvor du bor (og hvor i Italia du ønsker å dra) kan f.eks. lufthansa.com og klm.com være gode alternativer. Når det gjelder hotell så kan du sjekke litt hva det vil koste på booking.com . Priser vil også variere med sesong så Roma midt i ferien vil nok være dyrere enn utenfor sesong. Når det gjelder mat så er dette veldig avhengig av hva du spiser. Det kan være veldig billig med enkle retter - eller ta en aperetivo (altså en drink) å få snack med på kjøpet. Men Italia er absolutt verd å besøke 🙂 Jeg var i Napoli i oktober ifjor og fikk sett litt av byen, vulkanen Vesuv, Pompeii og kjørt langs Amalfi kysten. Firenze er flott og det er nydelig ute i Toscana - med god mat og god vin. Roma har noen utrolig attraksjoner og Bologna er skikkelig matmekka. Og hvis du liker å gå på ski, kan du dra til Italia på vinteren og dra nordover til alpene og kombinere ski med god italiensk mat. Lykke til med planleggingen!
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #5 Skrevet 15. mars 2022 For et rart spørsmål. Hørt om internett? Anonymkode: c72eb...1e6
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #6 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har nesten ikke reist i mitt liv. Kun et par charterturer til Mallorca og Kreta. Jeg fantaserer litt om å dra til Italia men har jo null erfaring med bestilling av reiser og aner heller ikke hva det kan komme til å koste. Noen som har noen anelse om hva en tur til italia kan koste? Kanskje rundt 5-7 dager? Har dere generelt noen tips til bestilling og planlegging av reise for en som absolutt ikke har peiling? Hvor bestiller dere? Anonymkode: 450d9...54e Du må være mer spesifikk, hvis ikke er det umulig å svare deg. For eksempel: Hvor i Italia vil du reise? Hva vil du oppleve? Anonymkode: d3e0d...3e2
reiseglad Skrevet 16. mars 2022 #7 Skrevet 16. mars 2022 Du kan reise til Roma for under 1500kr med Flyr i mai. Hotell med frokost vil du kunne få for 1000kr isj pr natt. Men det koster å være der. Leie bil, taxi eller off. transport? Skal du oppleve noen severdigheter må du betale. Måltider koster. Så en nøktern uke i Roma kan du få for 15000kr, mindre også - men da bare du «er» der, uten å bruke penger på opplevelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå