AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #21 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg jobber natt. Borte fra 21:30 - 7:30. Har til nå hatt barnevakt når jeg jobber. Men nå mener 13 åringen at han fint klarer seg alene. Han er veldig selvstendig og moden for alderen. Jeg jobber 10 min fra hjemmet og kunne vært raskt hjemme om det skulle være krise. Ellers så bor vi i et boligfelt med mange gode naboer og har ellers familie 10-15 min unna som jeg kunne alliert meg med. Hadde dere, under disse omstendighetene latt en 13 åring være alene om natten? Anonymkode: b5837...55b Nei absolutt ikke Anonymkode: 2c7e6...a6e
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #22 Skrevet 15. mars 2022 Nei, han kan brenne inne. Anonymkode: eefe9...5b3
PetterKanin Skrevet 15. mars 2022 #23 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Nei, han kan brenne inne. Anonymkode: eefe9...5b3 Han er vel neppe bevegelseshemmet .... 3
Hr. Aktiv Skrevet 15. mars 2022 #24 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber natt. Borte fra 21:30 - 7:30. Har til nå hatt barnevakt når jeg jobber. Men nå mener 13 åringen at han fint klarer seg alene. Han er veldig selvstendig og moden for alderen. Jeg jobber 10 min fra hjemmet og kunne vært raskt hjemme om det skulle være krise. Ellers så bor vi i et boligfelt med mange gode naboer og har ellers familie 10-15 min unna som jeg kunne alliert meg med. Hadde dere, under disse omstendighetene latt en 13 åring være alene om natten? Anonymkode: b5837...55b Jeg var hjemme alene i 12 - 13 års alder på natten. Gikk fint det. Alt var tilrettelagt for å både ringe og spise. Klokka hang på veggen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #25 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg jobber natt. Borte fra 21:30 - 7:30. Har til nå hatt barnevakt når jeg jobber. Men nå mener 13 åringen at han fint klarer seg alene. Han er veldig selvstendig og moden for alderen. Jeg jobber 10 min fra hjemmet og kunne vært raskt hjemme om det skulle være krise. Ellers så bor vi i et boligfelt med mange gode naboer og har ellers familie 10-15 min unna som jeg kunne alliert meg med. Hadde dere, under disse omstendighetene latt en 13 åring være alene om natten? Anonymkode: b5837...55b Ja, så lenge han vil det selv så ingen problem. Anonymkode: fb2d1...b5c
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #26 Skrevet 15. mars 2022 Ts her. Ser det er mye delte meninger. Og til dere som sier skaff deg en annen turnus. Det er ikke aktuelt, det er ikke nattevaktene i seg selv som er problemet. Har masse familie som stiler opp og vi er en sammensveiset gjeng. Det er snakk om 2 nattevakter annenhver uke. Er gutten min som selv har ytret ønske om det. Føler seg nok "voksen" nok. Magefølelsen sier at vi skal vente litt, var derfor jeg spurte her. Tror jeg skal holde meg til den. Anonymkode: b5837...55b 1
totti_1 Skrevet 15. mars 2022 #27 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, han kan brenne inne. Anonymkode: eefe9...5b3 Da får man øve inn gode rutiner og kjøpe en brann-stige
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #28 Skrevet 15. mars 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts her. Ser det er mye delte meninger. Og til dere som sier skaff deg en annen turnus. Det er ikke aktuelt, det er ikke nattevaktene i seg selv som er problemet. Har masse familie som stiler opp og vi er en sammensveiset gjeng. Det er snakk om 2 nattevakter annenhver uke. Er gutten min som selv har ytret ønske om det. Føler seg nok "voksen" nok. Magefølelsen sier at vi skal vente litt, var derfor jeg spurte her. Tror jeg skal holde meg til den. Anonymkode: b5837...55b Da følger du magefølelsen. Det er du som kjenner barnet og hva du er komfortabel med. Anonymkode: 7dcc6...211
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #29 Skrevet 15. mars 2022 Jobber selv natt-men om min jobb kræsjer med min manns jobb og han må reise bort så klarer jeg ikke å la 13 åringen være hjemme alene. Da hadde jeg blitt så stresset og akkurat de med brannalarmen og at jeg faktisk ikke vet om hun vil våkne . Er en ansvarsfull og rolig 13 åring,men allikevel..:/ Anonymkode: 198c5...6ba
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #30 Skrevet 15. mars 2022 6 hours ago, AnonymBruker said: Så lenge 13-åringen kan ringe noen om det skjer noe, så er det null problem å være alene på natta. Jeg og ei venninne sov i telt alene i skogen da vi var 12 uten problemer. Min mor var sjeldent borte på natt, men noen ganger i helger. Tror vi hadde "barnepass" en kveld pga min 2 år yngre bror. Synes det var veldig rart da jeg var 12 år tror jeg. Min bror hadde nok vært tryggere om det bare var jeg der, for barnepasseren var en shabby 18-åring. (visste hvem han var, men ikke hatt noe med han å gjøre, sikkert fordi han havnet med litt feil folk) Hadde også en venninne hvor faren hadde en vakttelefon og måtte rykke ut på natt, da var hun og broren alene, men hadde alltid mulighet til å ringe noen dersom det skjedde noe. Skjedde aldri noe på de årene de hadde denne løsningen. Tror broren bare var 9-år, hun 11 da dette startet. Anonymkode: 12f92...3dc Eh, aldri i verden om det er trygt for barn på 12 år å sove alene i skogen 😳 Anonymkode: 1b030...706
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #31 Skrevet 15. mars 2022 34 minutter siden, AnonymBruker said: Ts her. Ser det er mye delte meninger. Og til dere som sier skaff deg en annen turnus. Det er ikke aktuelt, det er ikke nattevaktene i seg selv som er problemet. Har masse familie som stiler opp og vi er en sammensveiset gjeng. Det er snakk om 2 nattevakter annenhver uke. Er gutten min som selv har ytret ønske om det. Føler seg nok "voksen" nok. Magefølelsen sier at vi skal vente litt, var derfor jeg spurte her. Tror jeg skal holde meg til den. Anonymkode: b5837...55b 2 nattevakter annen hver uke ser jeg ikke et problem med. Har han nettopp blitt 13 ? Hvis han nærmer seg 14 så tenker jeg det går helt fint Anonymkode: 1b030...706
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #32 Skrevet 15. mars 2022 Vanskelig spørsmål egentlig. Jeg har en på 14 år, og jeg er ikke i tvil om at han som er såpass ansvarlig kunne fint klart seg alene om natten i ny og ned. Han selv hadde nok vært veldig trygg på det også, og jeg vet at han hadde taklet en krisesituasjon som for eksempel brann. Men er det sosialt akseptert? Jeg vet ikke helt, det er jo alltid noen som vil ha noe å si men.. Jeg syntes det var et vanskelig spørsmål rett og slett, men hvis jeg skal tenke på hvor moden min gutt er så lander jeg nok på svaret ja. Anonymkode: b4561...1cf 1
Irja Skrevet 16. mars 2022 #33 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Barnevakt til en trettenåring? Uff, da, stakkars gutt, veldig pinlig for ham. På tide å kutte navlestrengen og innse at duttebassen har blitt tenåring og klarer å legge seg selv. Anonymkode: 6a60d...878 Men de klarer jo ikke det. Legge seg selv altså. Men det finnes andre måter å løse det på enn barnevakt. Koble fra nettet etter kl 21/22 f.eks.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #34 Skrevet 16. mars 2022 To netter annenhver uke ser jeg definitivt ikke på som et problem. Anonymkode: 441ba...f78
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #35 Skrevet 16. mars 2022 Nei, det kunne jeg ikke gjort, men jeg er sikkert i overkant hønemor, og jeg dømmer ingen som kunne latt sin 13-åring være alene. Anonymkode: 2a272...936
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #36 Skrevet 16. mars 2022 Irja skrev (6 timer siden): Men de klarer jo ikke det. Legge seg selv altså. Men det finnes andre måter å løse det på enn barnevakt. Koble fra nettet etter kl 21/22 f.eks. Mange 13-åringer klarer jo fint å legge seg selv, spesielt hvis de skal opp tidlig neste dag. Anonymkode: 10809...41e
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #37 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Eh, aldri i verden om det er trygt for barn på 12 år å sove alene i skogen 😳 Anonymkode: 1b030...706 Men dette var jo helt vanlig før når vi vokste opp. Vi passet også småsøsken fra vi var veldig små selv. Min søster passet engang noen timer på dagtid da hun var så liten at hun ringte på hos naboen fordi lillebror hadde bæsjet i bleia. Naboen kom og tok bleia og hadde fortsatt et godt forhold til mamma etterpå. 🤷🏻♀️😅 Anonymkode: 10809...41e 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #38 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Enig med deg. En 13 åring er ikke gammel nok til å være alene om natten. Anonymkode: ad485...a8f Enig! Blir matt av at folk syns det er ok! Bv og helsesykepleier hadde nok ikke likt dette.. Anonymkode: 6095a...a93
Mt3 Skrevet 16. mars 2022 #39 Skrevet 16. mars 2022 Om dere har god kontakt med naboene og han kan få hjelp av de om noe skulle oppstå som du ikke nødvendigvis måtte komme hjem for/rekker å komme hjem for. Og du har testet at han faktisk våkner av brannalarmen om den skulle ringe (ha brannøvelse, avtal oppmøte sted alternativ1 og alternativ2 + hvem han kontakter) samt at han klarer å regulere leggetid/søvnbehov selv så er det ingen problem med å la en 13åring være alene på natten. Går ut ifra at du ikke jobber natt hver bidige natt hele uken uansett.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #40 Skrevet 16. mars 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei, han kan brenne inne. Anonymkode: eefe9...5b3 Det kan foreldrene også hvis de er hjemme. Anonymkode: 90aa5...522 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå