Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er stelleveske nødvendig - eller fungerer en liten ryggsekk / vanlig veske like bra.. hva bør den inneholde (utenom bleier og våt/tørrservietter)

Anonymkode: 0b329...163

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Stelleveske" er bare et navn på "ting man har stellesaker oppi". Du kan bruke en plastpose fra kiwi om du så ønsker. 

Det er praktisk å ha noe som du lett kan organisere ting i, så du slipper grave rundt for å finne ting. Men det går helt fint å ha det slengende løst i en pose om du så ønsker, og så legge ting klart når du skal stelle. 

Du trenger stelleting, enkelt og greit. Bleier, noe å vaske med (tørrservietter er best, våtservietter praktisk å ha i nødsfall hvor du går tom for vann), olje til "fastgrodd" bæsj, klesskift i tilfelle lekkasjer, pose å ha skitten bleie/klær i. Vann, et par småleker, o.l. 

Anonymkode: 256f9...348

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Kan være praktisk med sekk om du ender opp med "bæreselebaby" og ikke vognbaby 😊 Finnes sekker som kan henges på vognen som en stelleveske, men kan også bare ha den i kurven under. 

Anonymkode: f3627...8f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte bare en vanlig sekk. Praktisk når man er ute med bæresjal/sele også. La den bare i kurven under vogna. 

Vår inneholdt alltid: bleier, sammenleggbar stellematte, tørrservietter, liten vannflaske (type sport, enkel å sprute/væte tørrservietter med om du skifter midt i skogen eller annet sted uten vask), babyolje, våtpose til skitne klær, hundeposer til brukte bleier, noen gas-/gulpekluter, og klesskift til baby. Resten varierte litt - hadde gjerne en ren topp til meg selv også i begynnelsen når hun var storgulper, senere hadde vi kanskje noen klemmeposer med grøt, leker osv. 

Anonymkode: 1dae4...c21

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde en egen liten mappe til selve bleieskiftet. Den inneholdt bleier, våtservietter, engangskluter, bleieposer, rumpesalve og håndsprit. Utenom denne hadde vi et stelleunderlag, som vi kunne bruke i bilen eller på offentlige stelleplasser.

I tillegg hadde vi alltid med klesskift. I en periode også en ekstra t-skjorte til meg, siden det var nødvendig. Og rene gulpekluter, siden de som lå i vognbaggen/bilstolen fort ble utgulpet.

Det var ikke nødvendig med en egen stelleveske, men det var veldig greit å ha en dedikert veske som alltid kunne være klar. Det var også praktisk å ha en veske som kunne henge på håndtaket til vognen, siden lav oppbevaringskurv ikke passer med været her. Stelleveska var vanntett.

Vi sluttet etterhvert å bruke stelleveska, jeg vil tro rundt året. Da brukte vi vogna mye mindre, så vi begynte å bare ta med bleiemappa og en pose med skiftetøy i en sekk eller veske.

Anonymkode: ef517...fb5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde med en bleie og en pakke våtservietter i min egen veske eller under vognen. Det var null problem. Vi hadde en stelleveske, men den ble aldri brukt for den var så stor.

Anonymkode: ee25d...fe9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hadde med en bleie og en pakke våtservietter i min egen veske eller under vognen. Det var null problem. Vi hadde en stelleveske, men den ble aldri brukt for den var så stor.

Anonymkode: ee25d...fe9

Jeg hadde med ekstra klær hvis det kom bæsjelekkasje, ekstra smokk, varmere klær, gulpekluter, noe å spise etter hvert, hvis du gir flaske trenger du plass til det osv. Det høres veldig upraktisk ut å gå rundt med ting løst under vogna synes jeg. 

Anonymkode: 79dba...364

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en stelleveske, men jeg hater den. Den er upraktisk og jeg kan ikke fordra å ha noe dinglende fra vogna.

Har alltid med bleier, våtservietter, hundeposer (perfekt til brukte bleier), stellematte, skift til mini (to fulle + genser og ullsokker), våtpose til skittentøy, rangle, små kompresser, øyedråper (medisiner) og saltvannsøyedråper til mini og kontaktlinser med etui og rensevann, linsepinsett, briller og solbriller til oss begge.

Om vi skal være ute av huset en stund har jeg ofte med drikkeklar nan og en flaske i tillegg. Jeg ammer, men de gangene jeg går tom for melk er alltid når det passer seg minst. Type akutt krakilsk-skrubbsulten og langt hjemmefra, gjerne på venterommet på sykehuset. 😂

Anonymkode: a63ee...523

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vi har en stelleveske, men jeg hater den. Den er upraktisk og jeg kan ikke fordra å ha noe dinglende fra vogna.

Har alltid med bleier, våtservietter, hundeposer (perfekt til brukte bleier), stellematte, skift til mini (to fulle + genser og ullsokker), våtpose til skittentøy, rangle, små kompresser, øyedråper (medisiner) og saltvannsøyedråper til mini og kontaktlinser med etui og rensevann, linsepinsett, briller og solbriller til oss begge.

Om vi skal være ute av huset en stund har jeg ofte med drikkeklar nan og en flaske i tillegg. Jeg ammer, men de gangene jeg går tom for melk er alltid når det passer seg minst. Type akutt krakilsk-skrubbsulten og langt hjemmefra, gjerne på venterommet på sykehuset. 😂

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg brukte bare en vanlig sekk. Praktisk når man er ute med bæresjal/sele også. La den bare i kurven under vogna. 

Vår inneholdt alltid: bleier, sammenleggbar stellematte, tørrservietter, liten vannflaske (type sport, enkel å sprute/væte tørrservietter med om du skifter midt i skogen eller annet sted uten vask), babyolje, våtpose til skitne klær, hundeposer til brukte bleier, noen gas-/gulpekluter, og klesskift til baby. Resten varierte litt - hadde gjerne en ren topp til meg selv også i begynnelsen når hun var storgulper, senere hadde vi kanskje noen klemmeposer med grøt, leker osv. 

De hundeposene bedre en de som heter beleiposer? Hva er evt forskjellen? 

Anonymkode: d76e9...a90

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bruker de samme hundeposene som jeg bruker til hunden, og til hunden foretrekker jeg den tykke varianten som "skinner" litt i materialet. Disse er tykke nok til at jeg kan plukke bæsj og ha posen i jakkelomma uten at det blir søl eller vond lukt i lomma. Bleieposer fra matbutikken er veldig tynne i forhold (jeg har opplevd at de sprekker), i tillegg til at de er dyrere enn hundeposene vi bruker.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og når du har barn nr to så holder det med neven; pk Våtservietter og en bleie 😂

Anonymkode: 350a6...15f

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

De er billigere og litt mer robuste. ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De er billigere og litt mer robuste. ;)

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg bruker de samme hundeposene som jeg bruker til hunden, og til hunden foretrekker jeg den tykke varianten som "skinner" litt i materialet. Disse er tykke nok til at jeg kan plukke bæsj og ha posen i jakkelomma uten at det blir søl eller vond lukt i lomma. Bleieposer fra matbutikken er veldig tynne i forhold (jeg har opplevd at de sprekker), i tillegg til at de er dyrere enn hundeposene vi bruker.

Takk for svar:) er det ca samme størrelse på de?

Skrevet

Jeg hadde stelleveske i begynnelsen. Synes også den ble for stor og klumpete. Og egentlig dårlig plass i den i forhold til størrelsen på veska. 
Denne gangen blir det heller en sekk til å slenge under vogna eller ha på ryggen.

Så sant du ikke har flaskebarn trenger du ikke ha med så mye. Jeg hadde flaskebarn etter 4 mnd og det gikk ganske så greit det også 🙂 

AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for svar:) er det ca samme størrelse på de?

Kommer an på hundeposen. De hundeposene vi har her hjemme nå er like store som de lilla bleieposene fra Rema 1000, mens hundeposene vi kjøpte før disse var like lange og litt smalere. Posene hunden har hjemme hos foreldrene mine er like lange som bleieposene, men en del bredere. Det er mer enn nok plass til et bleieskift i hundeposene uansett, altså. Spesielt om du samler bleia i en ball. :) 

AnonymBruker
Skrevet

Har to barn. Har aldri hatt en egen stelleveske. Har gjerne brukt et handlenett eller min vanlige veske.

Anonymkode: 91b7c...82b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er praktisk med stelleveske, til første barnet hadde vi kjøpt britax smile 2, og jeg valgte å kjøpe stellevesken som følger med, og hele settet har vi fortsatt til barn nr to nå som er ett år. Veldig fornøyd med den stellevesken, jeg har den i sort og den er veldig basic. Ikke veldig sånn trendy tror jeg, men nå er jeg ikke så opptatt av det. 

Anonymkode: d7932...aba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Er stelleveske nødvendig - eller fungerer en liten ryggsekk / vanlig veske like bra.. hva bør den inneholde (utenom bleier og våt/tørrservietter)

bleier, våt/tørr servietter, en leke og to, tutt, salve hvis stumpen blir sår, et skift til baby, stelleunderlag, et ullteppe til babyen.

Hvis du gir flaske så er det i tillegg termos med kokt vann, flaske med kaldt vann, MME pulver, tåteflaske, gassklut(gulpeklut). 

Hvis baby er stor nok til små middagsglass osv kan det være kjekt å ha et middagsglass, 1 babyskje, en smoothie også.

Anonymkode: d922d...925

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nei det er det ikke. En rommelig vanlig veske er like bra. 

Anonymkode: 54704...d61

AnonymBruker
Skrevet

Vi synes det er veldig praktisk! Bruker vogna mye og da er den kjekk å ha hengende på den. Når vi reiser andre steder tar vi den bare over skuldra. Den er svært unisex slik at mannen føler seg også komfortabel med å gå rundt med den. I tillegg har den mange lommer! Tror merket heter skiphop el..

Anonymkode: 583a8...e66

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...