AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Del Skrevet 14. mars 2022 Har alltid likt det navnet. Vurderer det til babyen. Funker det i Norge? Anonymkode: eb2de...d7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #2 Del Skrevet 14. mars 2022 Nei Anonymkode: ea1c1...b5d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Del Skrevet 14. mars 2022 Ja det synes jeg! 😃 Ganske likt på norsk som engelsk og navnet funker på norsk så det er en god ting. Jeg liker det. Anonymkode: 2e52d...e16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #4 Del Skrevet 14. mars 2022 Jeg synes ikke det funker noe særlig. Prøv det sammen med et tradisjonelt etternavn: Amber Olsen? Nope... Anonymkode: 2e0db...0b6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #5 Del Skrevet 14. mars 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ja det synes jeg! 😃 Ganske likt på norsk som engelsk og navnet funker på norsk så det er en god ting. Jeg liker det. Anonymkode: 2e52d...e16 På hvilken måte synes du det er likt på engelsk og norsk? https://dictionary.cambridge.org/pronunciation/english/amber "Amm-berr" på norsk liksom... Anonymkode: ea1c1...b5d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #6 Del Skrevet 14. mars 2022 Nei. Anonymkode: ddbad...903 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #7 Del Skrevet 14. mars 2022 Nei.... Fint på en rødoransj hunkatt. Anonymkode: 001ff...419 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #8 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På hvilken måte synes du det er likt på engelsk og norsk? https://dictionary.cambridge.org/pronunciation/english/amber "Amm-berr" på norsk liksom... Anonymkode: ea1c1...b5d Amber rett frem på norsk er fint, og den engelske varianten er jo den samme bare engelsk 😄 Som å si Kristopher for eksempel, samme navn, pent på begge språk. Det blir bare sagt på en engelsk måte uten å endre navnet. Anonymkode: 2e52d...e16 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #9 Del Skrevet 14. mars 2022 Skal det uttales Æmber? Anonymkode: 748e2...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #10 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skal det uttales Æmber? Anonymkode: 748e2...277 Jeg heter Edith (utales Edit på norsk) Blir jo ikke Edith med den engelske utalen i norge, Amber blir sikkert sånn åså naturlig. Ikke Æmber 😄 Hvorfor blir det vanskelig for deg? Med mindre ts vil at barnets navn skal utales på den engelske måten da Anonymkode: 2e52d...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #11 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg heter Edith (utales Edit på norsk) Blir jo ikke Edith med den engelske utalen i norge, Amber blir sikkert sånn åså naturlig. Ikke Æmber 😄 Hvorfor blir det vanskelig for deg? Med mindre ts vil at barnets navn skal utales på den engelske måten da Anonymkode: 2e52d...e16 Det skal man ikke se bort fra. Min gamle klassevenninne Nancy insisterte på at navnet hennes skulle uttales "Næænsy", ikke "Nann-si" som ville vært den mest nærliggende norske uttalen. Når det gjelder Edith er jo det et navn som har vært i bruk her i landet i over 100 år, og som ganske mange heter. Det blir noe helt annet. Anonymkode: 2e0db...0b6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #12 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det skal man ikke se bort fra. Min gamle klassevenninne Nancy insisterte på at navnet hennes skulle uttales "Næænsy", ikke "Nann-si" som ville vært den mest nærliggende norske uttalen. Når det gjelder Edith er jo det et navn som har vært i bruk her i landet i over 100 år, og som ganske mange heter. Det blir noe helt annet. Anonymkode: 2e0db...0b6 Høres ut som du lager problemer ut av ingenting. Om du ikke liker Amber er det helt greit, men Æmber blir nok ikke et problem. Anonymkode: 2e52d...e16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #13 Del Skrevet 14. mars 2022 Minner om amper…. Anonymkode: a607d...824 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #14 Del Skrevet 14. mars 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Jeg heter Edith (utales Edit på norsk) Blir jo ikke Edith med den engelske utalen i norge, Amber blir sikkert sånn åså naturlig. Ikke Æmber 😄 Hvorfor blir det vanskelig for deg? Med mindre ts vil at barnets navn skal utales på den engelske måten da Anonymkode: 2e52d...e16 Mest fordi jeg aldri har hørt noen uttale Amber som Amber. Men navnet skjemmer ingen, heter det jo. Forøvrig synes jeg at skrivemåte Æmber er kul! Litt islandsk svung over det hele. Anonymkode: 748e2...277 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2022 #15 Del Skrevet 15. mars 2022 Funker på norsk gjør det, men jeg har aldri hørt om en normal Amber. Vi har jo f.eks den sinnsyke Amber Heard. Anonymkode: 7e84d...27e 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #16 Del Skrevet 16. mars 2022 Liker det ikke. (Minner meg om et etterkrigsnavn da man kalte barn Mary, men uttalte det «Marri».) Anonymkode: 97bc0...e4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå