Gå til innhold

Hvordan har du det etter jobb?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Hvilken jobb har du og hvordan føler du deg etter endt arbeidsdag? Får du energi av jobben din eller føler du deg tappet (av og til, alltid, aldri?), og eventuelt hvorfor?

Anonymkode: 8601f...b02

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Renholder og er totalt tappet for energi, særlig psykisk energi er helt tomt. Trives ikke, trives ikke med folkene der. 

Anonymkode: 16149...141

Skrevet

Etter jobb? Fullstendig tom innvendig. Ikke lyst eller motivasjon til noe som helst. Føler meg fullstendig apatisk og å lage middag er det som frister aller minst i hele verden Først rundt 19.00 kommer lysten fram til noe som f.eks lese bøker, gå tur, strikke eller se TV. Jobber i helsevesenet, men jeg har alltid hatt det sånn også før jeg begynte i helsevesenet. Jobben sliter meg ikke ut, men et eller stjeler fullstendig overskuddet mitt på ettermiddagen uten at jeg vet hva

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som kokk og driver kantine. Jeg har vondt i kroppen og er helt tom etter jobb. Sliten å derfor ofte "kort" mot ungene når det er kveld. 

Anonymkode: 49ef8...b7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei.

Hvilken jobb har du og hvordan føler du deg etter endt arbeidsdag? Får du energi av jobben din eller føler du deg tappet (av og til, alltid, aldri?), og eventuelt hvorfor?

Anonymkode: 8601f...b02

Jobber med salg/markedsføring. Som regel sliten i hodet når jeg kommer hjem, og trenger som regel å chille litt før jeg er klar for trening eller annet. Er forøvrig stor forskjell på årstidene - har uendelig mye mer overskudd i sommerhalvåret enn om vinteren.

Anonymkode: e0b5b...f5c

• Liker 1
Skrevet

Etter jobb er jeg sliten i hodet, men det er fordi oppgavene er krevende - ikke fordi jeg ikke liker dem! Jobben gir meg masse glede og mestringsfølelse!

Skrevet

Jeg er helt tom, ofte hodepine. Jobber som sykepleier. Elsker konseptet sykepleie, men kan ikke fordra hva det har blitt…

Skrevet

Tja.. Begynner vel å bli såpass gammel at jobben blir igjen i det jeg går ut døra etter endt vakt. Så er det rett hjem, lekser med unger, middag, rydding/klesvask etc, kveldsmat til unger, legge unger, ut å trene, hjem og legge seg. Stå opp og dra på jobb.

Hamsterhjulet går sine runder.

Da jeg var yngre ble jeg nok mer påvirket av jobben på mange måter (nedstemt/oppglødd/sliten/energi). Møter mye akutte og tragiske situasjoner i jobben. Men nå er det «bare» jobb og ikke noe som påvirker meg på privat tiden.

AnonymBruker
Skrevet

Det varierer veldig. Noen dager tapper meg fullstendig for energi, andre dager gir meg mye energi. Stort sett føler jeg meg ganske opplagt etter jobb. Jeg trener en del og spiser sunt, noe som også har gjort underverker for energinivået. Jeg er lærer på videregående.

Anonymkode: 389c6...b77

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliten …. 

Anonymkode: cff50...8e1

Skrevet

Lærer. Alltid sykt sulten når jeg kommer hjem! 😂 -men føles fint, blir i veldig godt humør og blir veldig tilfreds og glad av å komme hjem. Men jobben er aldri over da, må alltid jobbe litt på kvelden også for å klargjøre til neste dag. 

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som barne og ungdomsarbeider og studerer ved siden av. Det varierer hvor sliten jeg er, det er ikke så ofte jeg er veldig sliten etter endt dag, men fredag derimot 😅 noen dager hviler jeg etter jobb, andre dager ikke. Er mest sliten i hode, ikke fysisk. Jeg trener regelmessig, sånn at jeg blir ordentlig sliten, og det hjelper på både kropp og sinn. 

Anonymkode: 136a9...6c8

AnonymBruker
Skrevet

Jobber som renholder på en vidergående skole. Er utslitt. Trives som renholder, men blir utslitt av de ungdommene som roter, søler og gir faan. Og sliten av noen lærere. De mener at det ikke er deres jobb å få elevene til å henge opp stoler etter deg. Føler at mange motarbeider oss 

Anonymkode: d4571...6bb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobber en til en med psykisk utviklingshemmede, er også primærkontakt/koordinator for den jeg er mest hos.  Er ofte trett når jeg kommer hjem, blir ofte bare å lage middag og legge seg på sofaen etterpå.  Har så lyst til å begynne å trene.  Men jeg har legetime snart, lurer på om jeg er jernfattig og er også i starten på overgangsalder og mistenker at det er en av årsakene til at jeg er mye sliten. 

Anonymkode: be054...2d5

AnonymBruker
Skrevet

Er lærer på barneskole.

Veldig sliten etter jobb. Særlig nå i covid-tid. Veldig hektisk, mye fravær, ingen vikarer. Så føler meg stort sett helt pumpa. 

Men; trives svært godt på jobb og får mye energi av å være sammen med elevene heldigvis. Så har gode dager på jobb, selv om det er lite futt i meg etterpå.

Anonymkode: e98c2...d4c

Skrevet

Veldig klar for sofaen med digg middag og underholdning på en eller annen strømmetjeneste. Et par dager i uka trener jeg om kvelden.

AnonymBruker
Skrevet

Har det fint, trives på jobb, men er alltid glad når jeg kan sette meg i bilen å kjøre hjem. 

Anonymkode: 46dbb...faf

AnonymBruker
Skrevet

Utslitt. Har kuttet ut venner og sosialt liv. Har kun krefter til barna når jeg kommer hjem.

Barnehagelærer 

Anonymkode: 53b4c...526

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Lærer på vgs og er helt utslitt etter jobb, ligger som regel på sofaen og stirrer ut i lufta noen timer, kanskje trykke på mobilen. I litt roligere perioder der jeg ikke er bakpå med alt orker jeg å se en serie til maten eller spille noe. Har faktisk latt være å få barn til nå, fordi jeg ikke ser for meg at jeg vil være en god mor når jeg er så sliten hele tida.

Trives veldig godt, særlig med elevene, så er ikke derfor jeg er utslitt, tror det er all "micromanaginga" med små og store valg kontinuerlig i og utenfor klasserom, at hvert ord man sier må være gjennomtenkt pedagogisk og sosialt. I tillegg til at det blir veldig mange timer med ståing og gåing såklart, og veldig mye som må planlegges og ordnes på en gang når jeg først setter meg ned.

Anonymkode: de7f6...3b2

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt tom i hodet og går som regel og legger meg rett etter jeg kommer hjem, sover til jeg våkner ca. 2-3 på natten og bruker de timene før vekkerklokka ringer 05:15 på å grue meg til en ny dag på jobb. Selve jobben og arbeidsoppgavene er ikke noe problem, selv om de kan være fysisk krevende. Det er folk jeg sliter med å takle. 

Anonymkode: b5491...d3a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...