AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #1 Skrevet 14. mars 2022 Hesten min har av og til begynt å stikke av gårde når jeg leier den, dette er svært uheldig og skaper fort farlige situasjoner. Noen som har et godt råd om hva jeg kan gjøre for å unngå at dette skjer?🐴 Anonymkode: 735d4...51f
Ava+, Skrevet 14. mars 2022 #2 Skrevet 14. mars 2022 Jeg ville spurt spørsmålet på facebook-gruppen "hestedebatt-rebellene." Da får du sikkert mange forslag. Jeg har hatt en sånn hest, så jeg pleide å korrigere hesten like før den tenkte LØP. Leide den aktivt, gjorde overganger fra skritt/stopp slik at hesten måtte tenke seg om. Det pleide å hjelpe, selv om det noen ganger gikk over stokk og stein likevel.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2022 #3 Skrevet 14. mars 2022 Ava+, skrev (3 minutter siden): Jeg ville spurt spørsmålet på facebook-gruppen "hestedebatt-rebellene." Da får du sikkert mange forslag. Jeg har hatt en sånn hest, så jeg pleide å korrigere hesten like før den tenkte LØP. Leide den aktivt, gjorde overganger fra skritt/stopp slik at hesten måtte tenke seg om. Det pleide å hjelpe, selv om det noen ganger gikk over stokk og stein likevel. Utrolig irriterende, og litt pinlig 🙈 plutselig løper han jo ned et menneske… Anonymkode: 735d4...51f
Gjest Smeltemann Skrevet 17. mars 2022 #4 Skrevet 17. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 21.26): Hesten min har av og til begynt å stikke av gårde når jeg leier den, dette er svært uheldig og skaper fort farlige situasjoner. Noen som har et godt råd om hva jeg kan gjøre for å unngå at dette skjer?🐴 Anonymkode: 735d4...51f Hva mener du med å stikke av gårde? Leier du kun i leietau eller holder du en hånd i grima samtidig? Hvor gammel er hesten?
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2022 #5 Skrevet 17. mars 2022 Trenger mer info om hest og situasjon, men stort sett er hester som stikker slik veldig dårlig trent. Anonymkode: ca231...4f0
Myrmica Skrevet 18. mars 2022 #6 Skrevet 18. mars 2022 I hvilke situasjoner gjør den dette, og vet du hvorfor? Er den engstelig? Redd for å bli fjernet fra flokken? Skal dere noe sted den ikke ønsker å være? Er det noen grunn til at den ikke vil være sammen med deg, men heller løpe vekk? Har den mye oppbygget energi? Får den utfolde seg fritt, gå i flokk og være hest, eller står den mye stille i mindre innhegning? Det er så utrolig mange faktorer som kan ligger bak, og "uoppdragen" er sjelden en av dem.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå