Gå til innhold

Datingapps, bruk av gamle og retusjerte bilder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Matchet med ei dame, og vi ble enige om og treffes. Da jeg traff henne så viste det seg at bildene hennes var over 5 år gamle, og hun hadde lagt på seg en god del siden den gang. Jeg personlig er typen som bruker mye tid på å holde meg i form, trener både styrke og kondisjon, og opplyste klart om det i profilen min. Hun sa til meg at hun trente 3-4 ganger i uken og ville gjerne at vi skulle trene sammen.

Men det viser seg at hun trener nærmest ikke i det hele tatt, og er veldig komfortabel med sin kropp. Noe som er helt ok, folk må få velge selv, men hvorfor lyve om det, og sløse min og sin tid da?

Matchet med ei annen, og under videochat viser det seg at bildene hennes var veldig retusjert. Hun var mye blekere i huden enn slik hun fremsto på bildet. Jeg bryr meg ikke om folks hudfarge, og kan date både mørke og lyshudete kvinner, men falske mennesker vil jeg ikke bruke tid på. Syns hun var ganske pen, men virket som hun hadde komplekser for hvor "likblek" hun var. Ord hun brukte, ikke jeg.

Syns det er rart at folk trikser med bildene på datingapper, når det vil bli oppdaget så snart man møtes eller har videosamtale.

Anonymkode: 772c2...d2b

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, merkelige greier. Det vanligste problemet - etter egen erfaring - er den kraftige retusjeringen av bilder, som svært mange yngre kvinner driver med. Det gjelder selvsagt på alle slags sosiale medier, men også i høy grad på datingapper. Det er virkelig helt latterlig å møte noen av disse irl; enkelte ville det ikke vært mulig å gjenkjenne på gata.

Anonymkode: 42d82...b4e

• Liker 2
Gjest Geitis
Skrevet

Hører også dette fra venner av og til. Jeg skjønner heller ikke helt greia med det der🤔 jeg hadde aldri turt å møte noen om jeg var vel vitende om at jeg ikke så ut slik som på bildene. 

Det må jo være bedre å vise realiteten, eller til og med underdrive litt så en eventuelt date blir positivt overrasket 😅🤷‍♀️ 

Er så glad jeg ikke skal på Tinder, hadde ikke overlevd en halv dag en gang😅

AnonymBruker
Skrevet

Som kvinne kan jeg bekrefte at mange godt voksne menn også driver med dette i storskala. 10-15 år gamle bilder, nesten ikke til å kjenne igjen når man endelig treffes 😂

Anonymkode: 5d676...89d

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Vel godt over halvparten av menn 50 + legger ut bilder fra de var i 20 og 30 åra i bildemappa  si . Hvorfor ? Så vi kan se forfallet ?? 😎

Anonymkode: 251b8...7de

• Liker 4
Gjest FunnyBoy123
Skrevet (endret)

Du må ikke glemme at damer er verdensmestre i å ta bilder av seg selv.
Hun ene tinder-daten min hadde helt sinnsykt fine bilder på tinder (modellfin), men i virkeligheten var hun overvektig og helt oransje i ansiktet pga den fetende sminken... Ikke til å kjenne igjen😐 Men det var hyggelig da, men ble ikke noe 2.date. 

Min erfaring er at fine damer på tinder absolutt ikke nødvendigvis er fine i virkeligheten. Har møtt på noen av de tilfeldigvis, er helt latterlig hvor annerledes en del av de ser ut..😂

Endret av FunnyBoy123
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Syns det er rart at folk trikser med bildene på datingapper, når det vil bli oppdaget så snart man møtes eller har videosamtale.

Nå har jeg ingen erfaring med datingæpper, men tviler på at det er sååååå stor forskjell ifra all annen type dÆting - feks. tur på byen osvosv...  Man stiller jo sjelden i joggings og sliten t-skjorte (evt u/sminke) selv om man kanskje sprader rundt sånn sånn hele søndagen...  Generelt sett er vel mennesker veldig gode på å være myYyyee mer "spennende, kuuulære og interessant" i møte med nye mennesker enn det i realiteten er også.  Tror ikke det er noen sånn voldsom forskjell på damer og menn her, altså😅

Jeg forstår hva du mener, TS, men det er bare veldig menneskelig å skryte på seg litt, og stille seg selv i de besteste lys...   I de aller fleste tilfeller har man ingenting å tape på det heller.

Skrevet
Beeblebrox skrev (52 minutter siden):

Nå har jeg ingen erfaring med datingæpper, men tviler på at det er sååååå stor forskjell ifra all annen type dÆting - feks. tur på byen osvosv...  Man stiller jo sjelden i joggings og sliten t-skjorte (evt u/sminke) selv om man kanskje sprader rundt sånn sånn hele søndagen...  Generelt sett er vel mennesker veldig gode på å være myYyyee mer "spennende, kuuulære og interessant" i møte med nye mennesker enn det i realiteten er også.  Tror ikke det er noen sånn voldsom forskjell på damer og menn her, altså😅

Jeg forstår hva du mener, TS, men det er bare veldig menneskelig å skryte på seg litt, og stille seg selv i de besteste lys...   I de aller fleste tilfeller har man ingenting å tape på det heller.

Jeg er uenig. Det er stor forskjell på å se litt mindre "fresh" ut en søndag, enn å bruke fem år gamle bilder, som er tatt i en spesiell vinkel med et filter som endrer ansiktsform/øyne/lepper... 

Så jeg synes også det er rart at folk velger et bilde som ikke representerer seg selv når man vet man omsider skal ses IRL. 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Gjest Lulia
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Matchet med ei dame, og vi ble enige om og treffes. Da jeg traff henne så viste det seg at bildene hennes var over 5 år gamle, og hun hadde lagt på seg en god del siden den gang. Jeg personlig er typen som bruker mye tid på å holde meg i form, trener både styrke og kondisjon, og opplyste klart om det i profilen min. Hun sa til meg at hun trente 3-4 ganger i uken og ville gjerne at vi skulle trene sammen.

Men det viser seg at hun trener nærmest ikke i det hele tatt, og er veldig komfortabel med sin kropp. Noe som er helt ok, folk må få velge selv, men hvorfor lyve om det, og sløse min og sin tid da?

Matchet med ei annen, og under videochat viser det seg at bildene hennes var veldig retusjert. Hun var mye blekere i huden enn slik hun fremsto på bildet. Jeg bryr meg ikke om folks hudfarge, og kan date både mørke og lyshudete kvinner, men falske mennesker vil jeg ikke bruke tid på. Syns hun var ganske pen, men virket som hun hadde komplekser for hvor "likblek" hun var. Ord hun brukte, ikke jeg.

Videochat først. Videochat....

Gjest Lulia
Skrevet
FunnyBoy123 skrev (1 time siden):

Du må ikke glemme at damer er verdensmestre i å ta bilder av seg selv.
Hun ene tinder-daten min hadde helt sinnsykt fine bilder på tinder (modellfin), men i virkeligheten var hun overvektig og helt oransje i ansiktet pga den fetende sminken... Ikke til å kjenne igjen😐 Men det var hyggelig da, men ble ikke noe 2.date. 

Min erfaring er at fine damer på tinder absolutt ikke nødvendigvis er fine i virkeligheten. Har møtt på noen av de tilfeldigvis, er helt latterlig hvor annerledes en del av de ser ut..😂

Videochat først 

Skrevet
Cornix skrev (1 minutt siden):

Jeg er uenig. Det er stor forskjell på å se litt mindre "fresh" ut en søndag, enn å bruke fem år gamle bilder, som er tatt i en spesiell vinkel med et filter som endrer ansiktsform/øyne/lepper... 

Så jeg synes også det er rart at folk velger et bilde som ikke representerer seg selv når man vet man omsider skal ses IRL. 😅

Vet jeg ikke hvem du er uenig med, jeg - for jeg sier ikke på NOEN måte at det IKKE er forskjell på det :P  Jeg sier bare at det mest naturlige tingen i verden å fremstille seg som "bedre" enn man er. Spesielt når man IKKE har spesielt å tape på det :opplyser:  Tipper at om du noen gang har lagt ut bilde av deg selv noe sted på nettet (og for å få deg en date) - så var det neppe av deg selv i joggings, uten sminke, på "kleinesøndag" og med øyekatarr! :fnise:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg møtte eksen min online og han hadde et bilde som jeg vil tippe var minst 5 år siden. Han hadde lagt på seg en del og også mistet masse hår. Jeg bryr meg veldig lite om utseende og tenkte faktisk ikke mye over det. Men jeg har tenkt mye på det i ettertid. Hadde stikki om det skjedde igjen. Det er frekt og man har tydeligvis problemer med selvtilliten om man gjør det. 

Personlig hadde jeg lagt ut bilde akkurat sånn jeg normalt er. Ikke pynta, for da hadde jeg følt meg stygg ved møte og ikke på mitt aller styggeste, jeg vil jo helst ha en mulighet til å møtes å da 😅

Anonymkode: 6f9a2...a62

AnonymBruker
Skrevet

Er på Tinder for tiden, og er overrasket over hvor mange damer som bruker typiske Snapchat-filter som synlig glatter ut huden. Kjemperødt flagg og automatisk nei fra min side. 

Anonymkode: a9985...7e6

• Liker 1
Gjest Lulia
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Er på Tinder for tiden, og er overrasket over hvor mange damer som bruker typiske Snapchat-filter som synlig glatter ut huden. Kjemperødt flagg og automatisk nei fra min side. 

Du må få de på videochat, uten filter

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.3.2022 den 14.53):

Skjønner ikke dette selv. Skulle på en date med en mann, kjente ikke mannen igjen når han kom 🙄

AnonymBruker
Skrevet

Har endel erfaring med menn som gjør dette også, ikke alltid pga vekt, men pga håret. Mange som dukker opp på date, skallet eller med store viker. Bildene deres er ofte 5-10 år gamle, fordi de " ikke har tid til å ta nye bilder"

Anonymkode: 3fa2f...31f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes videochat med en fremmed er kleint i datingsammenheng. Jeg vet det er meg det er noe galt med, men sånn er jeg. Face to face er konge i min verden. 

Anonymkode: da469...b5b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Litt mer vekt, da kunne du ha trent med henne, slanket henne da, om det var det som var problemet. 

Videochat er kleint med folk man ikke kjenner. Og er du på en datingapp, får du bare finne deg i å etterhvet finne ut at kvinner ikke er todimensjonale.

Samtidig, får hun luket ut de som er overfladiske, som fokuserer kun på utseendet. 

Ikke alle menn ser like bra ut i virkeligheten som på bildene sine heller, og det er noe usjarmerende med menn som aldri går i dybden…

Er fint og flott med bra jobb, bil, hus og mastergrad. Men kvinner ønsker ikke en fordømmende mann som man ikke kan snakke om de dypere ting med, eller ikke klarer å fokusere på annet enn kropp, trening, livsstil og å skryte av alt han gjør.

Anonymkode: 492e1...9e9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Lulia said:

Du må få de på videochat, uten filter

Hvorfor? Hvis de bruker filter har de automatisk diskvalifisert seg. Da finner jeg heller noen som ikke bruker filter og fortsatt er pene. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.3.2022 den 15.31):

Hvorfor? Hvis de bruker filter har de automatisk diskvalifisert seg. Da finner jeg heller noen som ikke bruker filter og fortsatt er pene. 

hvor mange "matcher" klarer du egentlig å finne da, ettersom temmelig mange velger å bruke ett eller annet filter? 

Anonymkode: 48590...4ce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...