Gå til innhold

Tinder Algoritmen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
DeLorean skrev (22 minutter siden):

Den er god. Punktum.

Og det vet du hvordan? 

Anonymkode: 77930...2d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og det vet du hvordan? 

Det er små ting som avgjør om man får likes eller ikke. Men aller mest algoritmer… 

jeg lagde profil son jente engang å fikk masse likes uten bilde. Kjente flere av gutta som tok kontakt å begynte å skrive. Alt de trengte var et navn, avstand og alder… men som gutt så er man heldig om man får 10% av samme respons. Norge har manneoverskudd så det er bra om norge henter mange titalls tusen flyktinger fra land som Cuba, Venezuela osv neste gang fremfor barn på 14 med helskjegg så man får jevnet ut statistikkene å det kanskje blir et håp for endel av disse som ikke er tekniske av seg eller har med en fotograf som tar bilder. Når det er sagt så har tinder utspilt sin rolle egentlig. Før kom man i kontakt med jenter der, jenter skrev når det ble match osv mens nå etter corona så har det hvert et inntog av playere å annet som har sport i appen å da faller flere tvers igjennom.

Anonymkode: d5f0a...29f

AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Det er små ting som avgjør om man får likes eller ikke. Men aller mest algoritmer… 

jeg lagde profil son jente engang å fikk masse likes uten bilde. Kjente flere av gutta som tok kontakt å begynte å skrive. Alt de trengte var et navn, avstand og alder… men som gutt så er man heldig om man får 10% av samme respons. Norge har manneoverskudd så det er bra om norge henter mange titalls tusen flyktinger fra land som Cuba, Venezuela osv neste gang fremfor barn på 14 med helskjegg så man får jevnet ut statistikkene å det kanskje blir et håp for endel av disse som ikke er tekniske av seg eller har med en fotograf som tar bilder. Når det er sagt så har tinder utspilt sin rolle egentlig. Før kom man i kontakt med jenter der, jenter skrev når det ble match osv mens nå etter corona så har det hvert et inntog av playere å annet som har sport i appen å da faller flere tvers igjennom.

Anonymkode: d5f0a...29f

Ikke relevant til tråden, men det kommer massevis av damer fra Ukraina. Mennene får ikke forlate landet. De norske damene trenger litt konkurranse, komme ned fra sin høye hest😅

Anonymkode: 0aa9d...0ab

AnonymBruker
Skrevet
DeLorean skrev (På 22.3.2022 den 21.04):

Så utrolig mye dritt det er på Tinder nå. Gikk inn for Gull etter et langt fravær.

- Masse falske profiler (får plutselig match med noen jeg aldri har liket).

- Drøssevis av damer fra Afrika, Sør-Amerika og Vietnam

- De samme likes som sist jeg hadde konto, alltid...

Får jo ingenting ut av Tinder mer. Jeg har en god profil med bilder og tekst, men nå får jeg nesten ingen likes fra norske kvinner, bare utenlandske.

Hva f**n er det som skjer egentlig?

samme her, jeg nekter å tro at det er helt tilfeldig. Jeg hører stadig om andre mer lignende erfaringer. 

Anonymkode: 55a02...000

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring som dame er helt likt. Masse likes de første dagene med ny bruker, alltid de samme too good to be true kjekkasene hver gang som man nesten skulle tro fikk betalt av tinder for de spør aldri om å møtes, gir bare en illusjon om at det er mulig å matche med kjekke der. Man vet jo at andre datingsider opererer med falske profiler som sender meldinger man må betale for å lese osv når man er ny der så det overrasker meg ikke om tinder har noe lignende! 

Også dabber likesene drastisk av, så blir man fristet til å betale for abonnement og boosts som gir gode resultater 1-4 gang, men jo mer penger man gir til appen jo mindre likes får man til slutt også sitter jeg igjen med null likes selvom jeg har tinder pluss og booster, null likes på en måned. Mange blir da desperate og fortsetter å fornye betalt abonnement i det uendelige 

Algoritmen på Tinder er så lureri og svindel det kan få blitt og jeg kommer aldri til å legge en krone mer i appen. Forbrukerinspektørene burde avsløre hvordan de svindler og holder på å lure sårbare single som tror det er seg selv det er noe galt med, bare fordi appen er konstruert på en slu måte som gjør at man pumper penger inn i den 

Anonymkode: f0245...386

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2022 den 7.10):

Ikke relevant til tråden, men det kommer massevis av damer fra Ukraina. Mennene får ikke forlate landet. De norske damene trenger litt konkurranse, komme ned fra sin høye hest😅

Anonymkode: 0aa9d...0ab

Fordi du vil utnytte kvinner i nød som rømmer fra krig og er desperate etter tak over hodet og noen som betaler så de kan overleve, betyr ikke at andre kvinner må senke kravene sine. Forkastelig innlegg du har som ser på de ukrainske damene på denne måten, det kalles utnytting 

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.3.2022 den 21.14):

En av grunnene til at tinder ikke fungerer særlig bra for menn.

Anonymkode: 88bb7...b02

Det hadde vært bedre for menn om damer faktisk hadde likt menn for damene får likes av gutta. Dette er ikke tinder sin feil. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2022 den 21.47):

Tror du ikke det har noe med at mange ikke er innom Tinder hver dag og dermed tar det litt tid før din profil dukker opp hos dem slik at de faktisk kan trykke ja på deg? 

jeg har prøvd dette så mange ganger nå at jeg er 110% sikker på at jo mer du er inne på tinder jo mindre likes får du.

Mye på tinder = Jager etter flere likes å bruker mer tid der og motiveres til å bruke penger på boosts - du kommer ikke opp i stacken

Mindre på tinder = du motiveres til å gå tilbake ved å få likes - du kommer øverst i stacken

Anonymkode: ee47d...658

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

jeg har prøvd dette så mange ganger nå at jeg er 110% sikker på at jo mer du er inne på tinder jo mindre likes får du.

Mye på tinder = Jager etter flere likes å bruker mer tid der og motiveres til å bruke penger på boosts - du kommer ikke opp i stacken

Mindre på tinder = du motiveres til å gå tilbake ved å få likes - du kommer øverst i stacken

Anonymkode: ee47d...658

Det er riktig. Det er sånn algoritmen der er både for menn og kvinner og ikke-binære. Tinder er en business først og fremst, ikke en matchmaker. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Min erfaring som dame er helt likt. Masse likes de første dagene med ny bruker, alltid de samme too good to be true kjekkasene hver gang som man nesten skulle tro fikk betalt av tinder for de spør aldri om å møtes, gir bare en illusjon om at det er mulig å matche med kjekke der. Man vet jo at andre datingsider opererer med falske profiler som sender meldinger man må betale for å lese osv når man er ny der så det overrasker meg ikke om tinder har noe lignende! 

Også dabber likesene drastisk av, så blir man fristet til å betale for abonnement og boosts som gir gode resultater 1-4 gang, men jo mer penger man gir til appen jo mindre likes får man til slutt også sitter jeg igjen med null likes selvom jeg har tinder pluss og booster, null likes på en måned. Mange blir da desperate og fortsetter å fornye betalt abonnement i det uendelige 

Algoritmen på Tinder er så lureri og svindel det kan få blitt og jeg kommer aldri til å legge en krone mer i appen. Forbrukerinspektørene burde avsløre hvordan de svindler og holder på å lure sårbare single som tror det er seg selv det er noe galt med, bare fordi appen er konstruert på en slu måte som gjør at man pumper penger inn i den 

så utrolig digg å endelig høre det samme fra også en dame.. Når jeg har prøvd å forklare dette her til venner så ser de bare dumt på meg og sier at alle de kjenner har ingen problemer. Jeg blir så utrolig forbanna på den appen der og på meg selv også for at jeg har brukt penger på det og falt for de skitne pengetriksene dems. Det begynner å bli rimelig avansert også mtp at hvis du resetter (altså sletter profilen og laster ned på nytt) så kan de gjenkjenne profilen din umiddelbart om du tidligere har verifisert deg eller du bruker samme bilder. Da ligger det biometrisk data inne, samme med geolocation, devicenr på tlf, , WIFI-nettverk, kortinfo, u name it. Alt dette står i liten skrift i GDPR retningslinjene dems. Er akkurat samme også med at de første kvinnelige profilene som vises som er 10/10 flawless, også booster man litt. Oi wow dette funker bra! booster en gang til, også enda en gang. Også plutselig 0 likes..Oi shit, har jeg stygge bilder? Flaksa jeg de første gangene? kanskje jeg skal stokke om på de litt. La oss bruke dette hvor jeg har på meg shades.  Kanskje jeg skal skrive noe mer funny i bioen min. Nei funka ikke det heller? får prøve å en superiboost da til 399 kroner:D Ingen likes nå heller? sto jeg at jeg ble vist til x100 personer....Jokes aside;.håper noen klager dette her inn til forbrukerrådet. de fikk faktisk gjennomslag mot Tinder på en annen sak. Happn har også samme algoritme nå.

Anonymkode: 55a02...000

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...