Nysgjerrig_bris Skrevet 13. mars 2022 #1 Skrevet 13. mars 2022 Jeg har vært på Tinder en stund. Og en interessant greie er at jeg får eksakt samme likes selv om jeg starter på nytt. Jeg tenkte, jøss. Er det bare disse personene her som er interessert, og er det tilfeldig at det alltid er de samme? Selv om jeg endret bilder, interesser, og ting som kunne kategorisert meg en gitt retning så slår det aldri feil. Så jeg gjorde et eksperiment og byttet bilder og navn, hva skjedde? Eksakt samme profiler. Så det sier til meg at her er det noe i back-end som har assignet meg en slags score eller lignende som gjør at jeg kun vises til en batch med profiler. Og jeg har tidligere lagt inn bankkort info, Spotify konto, så det hjelper ikke å starte på nytt lenger. Den "husker" meg med en gang. En annen ting som er interessant, er at jeg får veldig mye likes i starten, også stopper det opp umiddelbart etter jeg oppgraderer til Platinum. Det er akkurat som om de bare; greit nå betaler han slutt å gi han likes så vi kan holde han her lengst mulig. Samme har jeg opplevd med å bruke boosts som er en betalt feature. Det fungerer 2-3 ganger, kanskje litt mer også. Men så generere det over tid 0 likes. Men Tinder forteller meg at jeg ble vist til x10 personer. Det er alltid x10, det er aldri lavere. Noe jeg syns er interessant. Platinum abonnementet er i mine øyne en scam. Og det mener jeg at det er fordi du får ikke en høyere "score" ved å oppgradere, og når dine prioriterte likes gis ut så er de tidsbegrenset. Har du da en dårlig score og ikke kommer høyt opp i bunken så vises ikke profilen din innen de 7 dagene før likeså utgår. Dette er helt genialt av Tinder. Snakk om cashcow. Før var også superlikes gratis, men alt av små kroner de kan samle inn bruker de. Jeg skjønner at appen er designet for å holde deg på den lengst mulig, det er jo sånne e tjener penger. Men jeg syns også måten det er strukturert på er ganske kynisk. Hvis jeg bruker Happn som er en tilsvarende app så er ting mer vilkårlig og det er ikke en algoritme i samme forstand som "velger" hvem jeg vises til og vice versa. hva tenker dere? Opplevd lignende? Det å ha basic abbonement hvor likes går ut innen 24t er helt latterlig. Da skal du se rimelig bra ut for å "rekke" å komme foran resten av profilene.
anonymbruker2312 Skrevet 13. mars 2022 #2 Skrevet 13. mars 2022 Business. Det er slik de holder det gående. Går rett og slett psykologisk til verks for å "manipulere" brukerne og for å tjene mest mulig penger. 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #3 Skrevet 13. mars 2022 En av grunnene til at tinder ikke fungerer særlig bra for menn. Anonymkode: 88bb7...b02
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #4 Skrevet 13. mars 2022 Hva er prioriterte likes? Hilsen priviligert dame som aldri har betalt for tinder, men fortsatt får likes i hue og ræva. Til og med nå etter å ha skjult kortet i to måneder og jeg sist var igjennom bunken flere ganger fpr jeg flere matcher enn tidligere og mange flere starter samtalen 🤔 Anonymkode: 6f441...d7f
Nysgjerrig_bris Skrevet 13. mars 2022 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva er prioriterte likes? Hilsen priviligert dame som aldri har betalt for tinder, men fortsatt får likes i hue og ræva. Til og med nå etter å ha skjult kortet i to måneder og jeg sist var igjennom bunken flere ganger fpr jeg flere matcher enn tidligere og mange flere starter samtalen 🤔 Anonymkode: 6f441...d7f Tinder putter deg foran alle andre i køen av profiler, eller det er hvertfall det de sier;P
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Bra sagt TS. Tinder er bare bullshit. For 5 år siden var det faktisk bra, nå er det ren business. Anonymkode: fa738...9a6 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #7 Skrevet 13. mars 2022 Har laget en ny tinder-bruker totalt 5 ganger. Det er AKKURAT de samme som liker meg, hver gang. Den første profilen du lager på tinder, vil tinder huske for alltid. Mener du må vente 3 måneder før alt av brukerinformasjon blir slettet fra databasene deres, men om det faktisk funker vet jeg ikke. For 5 år siden var tinder faktisk en bra app for å finne en potensiell date. Det strømmet inn likes hver dag og fikk 40 matches på 1 dag! På det høyeste. Siden 2019 har tinder gått fra å være en god dating app, til å bli en rigged markedsføring app. (For oss menn). Damer vil alltid få likes uavhengig av utseendet, da det er mye mer menn enn damer på tinder, supply and demand med andre ord. Anonymkode: fa738...9a6 1
Nysgjerrig_bris Skrevet 13. mars 2022 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Har laget en ny tinder-bruker totalt 5 ganger. Det er AKKURAT de samme som liker meg, hver gang. Den første profilen du lager på tinder, vil tinder huske for alltid. Mener du må vente 3 måneder før alt av brukerinformasjon blir slettet fra databasene deres, men om det faktisk funker vet jeg ikke. For 5 år siden var tinder faktisk en bra app for å finne en potensiell date. Det strømmet inn likes hver dag og fikk 40 matches på 1 dag! På det høyeste. Siden 2019 har tinder gått fra å være en god dating app, til å bli en rigged markedsføring app. (For oss menn). Damer vil alltid få likes uavhengig av utseendet, da det er mye mer menn enn damer på tinder, supply and demand med andre ord. Anonymkode: fa738...9a6 Bra å høre det er fler som har samme opplevelser. Det med 3 mnd er også en gimmick, de oppdaterte nylig GDPR-retningslinjene til å utvide det opptil 1 år hvis de ser behov for det. Sikkert hyra noen advokater til å operere i gråsoner så de kan mjølka kua litt:P Jeg syns også d var mye bedre før, enklere å bruke (og matche)
DeLorean Skrevet 22. mars 2022 #9 Skrevet 22. mars 2022 Så utrolig mye dritt det er på Tinder nå. Gikk inn for Gull etter et langt fravær. - Masse falske profiler (får plutselig match med noen jeg aldri har liket). - Drøssevis av damer fra Afrika, Sør-Amerika og Vietnam - De samme likes som sist jeg hadde konto, alltid... Får jo ingenting ut av Tinder mer. Jeg har en god profil med bilder og tekst, men nå får jeg nesten ingen likes fra norske kvinner, bare utenlandske. Hva f**n er det som skjer egentlig? 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #10 Skrevet 22. mars 2022 DeLorean skrev (1 minutt siden): Så utrolig mye dritt det er på Tinder nå. Gikk inn for Gull etter et langt fravær. - Masse falske profiler (får plutselig match med noen jeg aldri har liket). - Drøssevis av damer fra Afrika, Sør-Amerika og Vietnam - De samme likes som sist jeg hadde konto, alltid... Får jo ingenting ut av Tinder mer. Jeg har en god profil med bilder og tekst, men nå får jeg nesten ingen likes fra norske kvinner, bare utenlandske. Hva f**n er det som skjer egentlig? Hvor gammel er du? Anonymkode: 46265...15c
DeLorean Skrevet 22. mars 2022 #11 Skrevet 22. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvor gammel er du? Anonymkode: 46265...15c Jeg er 41.
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #12 Skrevet 22. mars 2022 DeLorean skrev (1 time siden): Så utrolig mye dritt det er på Tinder nå. Gikk inn for Gull etter et langt fravær. - Masse falske profiler (får plutselig match med noen jeg aldri har liket). - Drøssevis av damer fra Afrika, Sør-Amerika og Vietnam - De samme likes som sist jeg hadde konto, alltid... Får jo ingenting ut av Tinder mer. Jeg har en god profil med bilder og tekst, men nå får jeg nesten ingen likes fra norske kvinner, bare utenlandske. Hva f**n er det som skjer egentlig? I hear you brother. Samme her, masse fake profilar, matchar med damer eg aldri har lika og matchar sånn omtrent aldri med norske damer. Anonymkode: 19f33...ec8
AnonymBruker Skrevet 22. mars 2022 #13 Skrevet 22. mars 2022 Fascinerende hvor ulike opplevelser Tinder kan gi: ser knapt noen falske profiler, ganske så få utenlandske profiler og får absolutt ikke matcher med noen som jeg ikke selv har likt. Har gratis Tinder. Mann 35. Anonymkode: 55ff8...f4d
Måneskinn Skrevet 23. mars 2022 #14 Skrevet 23. mars 2022 Jeg får sjelden falske profiler (noen er det jo men sjelden vare) Derimot masse matcher, som ikke liker meg allikevel. Business as usual, der altså. 😂
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #15 Skrevet 23. mars 2022 har merket meg som mann at om jeg har tinder å ikke åpner den på en uke+ så kommer det vanvittig mange matcher å likes er jeg daglig aktiv kommer det nesten ingen 😅 så er jo ganske åpenlyst hvordan business modellen deres fungerer i dag. Anonymkode: ee47d...658 3
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #16 Skrevet 23. mars 2022 Nysgjerrig_bris skrev (På 13.3.2022 den 20.12): Jeg har vært på Tinder en stund. Og en interessant greie er at jeg får eksakt samme likes selv om jeg starter på nytt. Jeg tenkte, jøss. Er det bare disse personene her som er interessert, og er det tilfeldig at det alltid er de samme? Selv om jeg endret bilder, interesser, og ting som kunne kategorisert meg en gitt retning så slår det aldri feil. Så jeg gjorde et eksperiment og byttet bilder og navn, hva skjedde? Eksakt samme profiler. Så det sier til meg at her er det noe i back-end som har assignet meg en slags score eller lignende som gjør at jeg kun vises til en batch med profiler. Og jeg har tidligere lagt inn bankkort info, Spotify konto, så det hjelper ikke å starte på nytt lenger. Den "husker" meg med en gang. En annen ting som er interessant, er at jeg får veldig mye likes i starten, også stopper det opp umiddelbart etter jeg oppgraderer til Platinum. Det er akkurat som om de bare; greit nå betaler han slutt å gi han likes så vi kan holde han her lengst mulig. Samme har jeg opplevd med å bruke boosts som er en betalt feature. Det fungerer 2-3 ganger, kanskje litt mer også. Men så generere det over tid 0 likes. Men Tinder forteller meg at jeg ble vist til x10 personer. Det er alltid x10, det er aldri lavere. Noe jeg syns er interessant. Platinum abonnementet er i mine øyne en scam. Og det mener jeg at det er fordi du får ikke en høyere "score" ved å oppgradere, og når dine prioriterte likes gis ut så er de tidsbegrenset. Har du da en dårlig score og ikke kommer høyt opp i bunken så vises ikke profilen din innen de 7 dagene før likeså utgår. Dette er helt genialt av Tinder. Snakk om cashcow. Før var også superlikes gratis, men alt av små kroner de kan samle inn bruker de. Jeg skjønner at appen er designet for å holde deg på den lengst mulig, det er jo sånne e tjener penger. Men jeg syns også måten det er strukturert på er ganske kynisk. Hvis jeg bruker Happn som er en tilsvarende app så er ting mer vilkårlig og det er ikke en algoritme i samme forstand som "velger" hvem jeg vises til og vice versa. hva tenker dere? Opplevd lignende? Det å ha basic abbonement hvor likes går ut innen 24t er helt latterlig. Da skal du se rimelig bra ut for å "rekke" å komme foran resten av profilene. Jeg ville heller gått for gratis, droppet fokus på likes og konsentrert deg om de som dukker opp fremfor deg. Får du ikke match med de du trykker på så må du gjøre noe med profilen din. Lykke til! Anonymkode: 77930...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #17 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): har merket meg som mann at om jeg har tinder å ikke åpner den på en uke+ så kommer det vanvittig mange matcher å likes er jeg daglig aktiv kommer det nesten ingen 😅 så er jo ganske åpenlyst hvordan business modellen deres fungerer i dag. Anonymkode: ee47d...658 Tror du ikke det har noe med at mange ikke er innom Tinder hver dag og dermed tar det litt tid før din profil dukker opp hos dem slik at de faktisk kan trykke ja på deg? Anonymkode: 77930...2d7
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #18 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Fascinerende hvor ulike opplevelser Tinder kan gi: ser knapt noen falske profiler, ganske så få utenlandske profiler og får absolutt ikke matcher med noen som jeg ikke selv har likt. Har gratis Tinder. Mann 35. Anonymkode: 55ff8...f4d Nettopp! Jeg tror nok at de desperate som skal ha likes og superpower og alt som finnes for å prøve å få bedre matcher taper. Du som er deg selv, har en god profil, ikke er desperat får en god opplevelse! Anonymkode: 77930...2d7 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars 2022 #19 Skrevet 23. mars 2022 DeLorean skrev (På 22.3.2022 den 22.04): Så utrolig mye dritt det er på Tinder nå. Gikk inn for Gull etter et langt fravær. - Masse falske profiler (får plutselig match med noen jeg aldri har liket). - Drøssevis av damer fra Afrika, Sør-Amerika og Vietnam - De samme likes som sist jeg hadde konto, alltid... Får jo ingenting ut av Tinder mer. Jeg har en god profil med bilder og tekst, men nå får jeg nesten ingen likes fra norske kvinner, bare utenlandske. Hva f**n er det som skjer egentlig? Hvem har fortalt deg at profilen din er god? Anonymkode: 77930...2d7 1
DeLorean Skrevet 23. mars 2022 #20 Skrevet 23. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvem har fortalt deg at profilen din er god? Anonymkode: 77930...2d7 Den er god. Punktum. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå