Gå til innhold

Mas om overnatting

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svar nei og dropp overnatting. Enkelt og greit. 

Anonymkode: 17203...e90

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg ville tatt en prat med denne mora jeg og prøvd å forklart henne at det ikke alltid passer med overnatting. Jeg syns selv det er mye styr med overnattinger og har opplevd at det drøyer langt ut på dagen etter før foreldre etterspør barna sine og vil ha de hjem. Spesielt når de ligger over fra fredag til lørdag. Da føler jeg at hele helga har gått med til besøk. Dersom det ikke går å snakke med henne, hadde jeg nektet overnatting i en periode. 

Anonymkode: fe920...943

Skrevet

Det virker jo som at dette går begge veier, og at den andre moren helst vil opprettholde det? Siden det er å kreve overnattinger «gjengjeldt» som er problemet her? Da er vel løsningen ganske enkelt å enten holde ut til disse to venninnene blir ferdige med overnattingsfasen, eller å slutte å sende datteren sin dit siden det da ikke blir noen overnattinger for den andre moren å kreve gjengjeldt. 

AnonymBruker
Skrevet

Siden det passer sjelden for deg, og du er lei av mas fra henne, så snakker du med datteren din om at dere tar en pause på ubestemt tid når det gjelder overnatting. Vet at det er veldig spennende for barn å overnatte borte, men når du forklarer henne hva som er grunnen, så skjønner hun det nok.

Du er ikke nødt til å svare denne damen om hun maser. Du har jo allerede gitt henne ganske tydelig beskjed om at du ikke kan gjengjelde overnatting hver gang det passer for henne, og når hun ser at din datter ikke overnatter hos dem, vil nok maset opphøre.

Anonymkode: 6c511...ccd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3/14/2022 den 7.27):

Dette er jo veldig enkelt. 11-åringen din slutter med disse stadige overnattingene hos henne.

Så slipper du å tenke på gjengjeldelse.

Skjønner ikke hvorfor de må overnatte så ofte. Eller synes du det er ok med litt fri?

Anonymkode: b4fac...3c5

Selvsagt er det fint med "litt fri" en sjelden gang, men jeg pusher aldri på overnattinger. Det er alltid på barnets inititiv. Trenger jeg faktisk barnevakt, ringer jeg min mor, og ikke andre foreldrene - vi kjenner jo knapt hverandre! Men vi har en del overnattinger her av andre venner av barnet, som er ok å ha her, og jeg spør aldri om gjengjeldelse. Hun ene moren er alene med 5 barn, så det kunne ikke falt meg inn å spørre.

Denne ene moren tror vel at hun gjør meg en tjeneste med å ha barnet mitt på overnatting, men sannheten er at jeg nyter gjerne én alenekveld hjemme, jeg går ikke ut, og neste dag kjeder jeg meg og vil ha barnet hjem asap. Forskjellen på oss er bare at jeg trenger ikke barnevakt, jeg sier ja for barnas skyld. Jeg synes også denne moren kunne trengt noe veiledning, for min datter sier at hun aldri har sett henne lage mat, at jenta "lever på" nudler, og jeg ser også at jenta har problemer. Hun er mye overlatt til seg selv og hun har også sovet flere netter hjemme alene, av ukjent grunn. Men det er så vanskelig å ta tak i, for jeg kjenner de ikke godt nok, og terskelen for å ringe bv, er ekstremt høy for meg.

TS

Anonymkode: 6023e...2d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...