Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er ingeniør-student på 3.dje og siste året og strøk nettopp til en avsluttende eksamen..jeg har alltid vært svak i matte men det har gått bra med flere av de andre, som heller ikke var gode i matte på videregående.

:tristbla: Hva gjør jeg nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du leser og leser frem til du får ta eksamen på nytt!

Skrevet

Du skal ikke lese på matte, men regne! Løs oppgaver, masse oppgaver. Bruk lærerene aktivt dersom du står fast når du øver. Og gå opp til eksamen på nytt med masse selvtillit.

Skrevet

regn, regn og regn litt til. Ha regnekollokvier. Forsøk å forstå logikken bak. Virker logikken håpløs, ignorer den og konsentrer om prosedyrene. Prosedyrene kan du lære deg og dermed klare matten.

Skrevet

Enig med de foregående. Du regner! Oppgaver fra lærebok og spesielt gamle eksamensoppgaver. Og hvis du er så heldig at du har flere rundt deg som er i samme situasjon, så slår dere dere sammen og regner oppgaver i fellesskap. Det den ene ikke skjønner, skjønner kanskje den andre - og hvis ingen skjønner noe som helst så blir det å slå kloa i en lærer eller studentassistent (hvis dere har det) og få en forklaring. Ikke gi deg.

Skrevet

Helt enig, regn i vei!

Mest sannsynlig har din skole`s bibliotek arkiv med gamle eksamensoppgaver, disse er lure å bruke! I tillegg finnes det mange ting man kan hente ned på nettet.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Matematikk er et modningsfag. Løs oppgaver jevnt og trutt, det nytter ikke med skippertak.

Skrevet

Ikke helt enig med siste der...

Matematikk er et puggefag, en trenger ikke å forstå så mye.. og man kan fint ta skippertak, det fungerte hvertfall for meg og mange i klassen.

Vi festet til sent, leste til prøver morgenen før og tok noen intense økter skippertak i dagene før eksamen - funket som bare det :)

I matte spør du ikke hvorfor, du bare gjør det.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Dersom du faktisk gidder å LÆRE deg det så kan det jo hende du husker det til neste gang du får bruk for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...