Gå til innhold

Fortsatt positiv, er det smittsomt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Testet positivt lørdag for en uke siden, hadde feber og var veldig sliten to, tre dager. Nå er jeg bare litt tett, men testen slo ut positivt i dag også. Kan jeg smitte andre? 

Anonymkode: 0dc90...293

Videoannonse
Annonse
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg Googlet FHI og så lette jeg i 5 sekunder, og så fant jeg dette:

Sitat

Dersom du ikke har symptomer bør du være hjemme til det har gått 4 døgn fra tidspunktet du tok den positive covid-19-testen. Dette gjelder uavhengig av om du er vaksinert eller ikke.

Anbefalingen om å holde seg hjemme i 4 døgn gjelder ikke for barn og skoleelever opp til videregående skole. De anbefales kun å være hjemme dersom de er syke. De kan gå på skolen og i barnehagen når de har vært feberfrie i 24 timer.

En koronatest kan være positiv en stund etter de 4 døgnene.

AnonymBruker
Skrevet

Du har kommet til det rette stedet, her er alle leger og eksperter! Kildekritikken er på 100!

Flott at du har en positiv holdning selv om du er syk, det er så bra!

Anonymkode: 21dca...a33

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (9 minutter siden):

Takk, men de påstår jo at man kan gå på jobb når man ikke har feber lenger? Kan det være rester av viruset som henger igjen. Synes vi får så lite info nå. 

ts

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk, men de påstår jo at man kan gå på jobb når man ikke har feber lenger? Kan det være rester av viruset som henger igjen. Synes vi får så lite info nå. 

ts

Hva er målet ditt? Hvis du trenger sykemelding går du til lege. Hvis ikke følger du rådene til FHI. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

ts

Det er noe med å lære å finne info selv. Det er nokså enkelt.

Anonymkode: 21dca...a33

• Liker 1
Skrevet

Du kan kanskje smitte andre enno. Men det treng du ikkje å ta hensyn til dersom du er frisk nok til å kunne leve som normalt. Smitten er størst dagane rett før og rett etter at du blir sjuk, og så går smittsomheita gradvis nedover. Men ingen kan vite akkurat kor lenge akkurat du er smitteførande. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (7 timer siden):

Så flott at du googlet i fem sekunder, uten å finne svar på det TS lurte på 😊😊😊😊😊😊😊

Fjaselina skrev (6 timer siden):

Du kan kanskje smitte andre enno. Men det treng du ikkje å ta hensyn til dersom du er frisk nok til å kunne leve som normalt. Smitten er størst dagane rett før og rett etter at du blir sjuk, og så går smittsomheita gradvis nedover. Men ingen kan vite akkurat kor lenge akkurat du er smitteførande. 

👍

Anonymkode: 24e57...f52

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (10 timer siden):

Problemet er jo hvordan man skal tolke «symptomer». Jeg feks var aldri forkjøla eller febersyk, men var sliten, tung i hodet og andre diffuse svingende «symptomer i to-tre uker». 

Anonymkode: 61e10...738

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...