Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har høyt lån og betaler så sakte som mulig. Jeg lar inflasjonen spise lånet mitt og investerer heller pengene mine i fond med god avkastning.

Anonymkode: e2e0b...15f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har ca 1 mill igjen, og er i slutten av 20-årene.

Vi har en langsiktig plan om en større oppussing/ombygning, da kan vi bli nødt til å øke lånet.

Vi har også planer om å bygge hytte, og kommer til å bruke boliglånet til å finansiere deler av utgiftene.

Vi bekymrer oss ikke så veldig for å ha boliglån, så lenge rentene er så gunstige som de er nå. Vi bruker det mer som en slags kortsiktig sparing, til ting som ligger et par år frem i tid. 

Anonymkode: 9f462...56c

AnonymBruker
Skrevet

35 år og 3,6 i lån. Alene. Har 24 år igjen. Finansierer lånet med leieinntekt på huset. Er ikke bekymret, men målet er absolutt å være gjeldfri til jeg er pensjonist 

Anonymkode: 2de92...5e7

AnonymBruker
Skrevet

35 år og 3,6 i lån. Alene. Har 24 år igjen. Finansierer lånet med leieinntekt på huset. Er ikke bekymret, men målet er absolutt å være gjeldfri til jeg er pensjonist 

Anonymkode: 2de92...5e7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har høyt lån og betaler så sakte som mulig. Jeg lar inflasjonen spise lånet mitt og investerer heller pengene mine i fond med god avkastning.

Anonymkode: e2e0b...15f

Så enig! Akkurat nå har jeg MYE i lån,  men så har jeg jo akkurat kjøpt meg den boligen jeg skal bo i resten av livet også (bank i bordet). Men - jeg har lyst til å bo godt, samtidig som jeg ønsker å ha romslig økonomi. Det betyr lang nedbetalingstid. Lånet holder meg ikke våken om natta. Må si jeg bryr meg veldig lite om jeg har gjeld når jeg dør

Anonymkode: f3ab7...bbe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Uansett om folk dør med gjeld kan arvinger selge og sitte igjen med en god slump. 

Anonymkode: 6a257...3d4

Poenget er vel heller det at man får veldig redusert inntekt i det man blir pensjonister. Det å slippe å betale på lån vil for mange være helt nødvendig for å kunne ha det ok økonomisk. Noe vi også har regnet inn i våre planer, inkludert en forutsetning for å gå av tidlig. 

Anonymkode: 03270...2e4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

54 år og 1,3 mill i lån.

Anonymkode: 77070...0ea

AnonymBruker
Skrevet

Bygde nytt hus for to år siden, så med det og hytta har vi rundt 3,4 mill igjen. Midt i 40 årene. 

Anonymkode: 383bd...6b2

Skrevet

1,8 mill. Vi er 23 og 25 år gamle.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er fascinerende å høre hvor mye andre har i boliggjeld, spesielt med tanke på dagens boligpriser. Noen har boliggjeld til dagen de dør, noen er ferdig med boliggjeld lenge før.
Vi er i 30 årene og har 2,3 mill igjen av lånet. Hvor gammel er du, og hvor mye boliggjeld har du igjen?

Anonymkode: 32ad5...aa3

Hva er formålet med innlegget egentlig? Snikskryting av egen økonomi? 

Bra poeng 

Hvor mye lån dere har sier ingenting om nedbetalingsplanen. 

Anonymkode: 9c55c...4fc

Uansett om folk dør med gjeld kan arvinger selge og sitte igjen med en god slump. 

Anonymkode: 6a257...3d4

Anonymkode: 87472...ab6

Skrevet

37 år

2.6 mill igjen

AnonymBruker
Skrevet

Vi er to, jeg er yngst og 35 år. Vi er ferdige med huslånet om ett år.

Anonymkode: e37bb...fc0

AnonymBruker
Skrevet

32 og 35, 3.9 mill igjen, etter planen ferdig om 14 år. Har en full BSU som kanskje kan brukes da. 

Anonymkode: ecfce...0e6

AnonymBruker
Skrevet

960 000,-, har igjen ca 10 år hvis vi følger nedbetalingsplanen, men har tenkt å betale ut tidligere. 34 år og samboer.

Anonymkode: d79de...542

AnonymBruker
Skrevet

36 år og 1,5 mill igjen. Men vi lurer på å kjøpe større hus så da blir vel lånet større 😅

Anonymkode: c63cb...d77

AnonymBruker
Skrevet

Vi er 30 og 34. Har et boliglån på 4,2 millioner og lånet utgjør 55% av boligens verdi. Resten er EK. Er ikke så stressa, tjener 1,8 mill tilsammen.

Anonymkode: d2615...bea

AnonymBruker
Skrevet

46 år og 2,5 igjen på lånet. 

Det er ferdig nedbetalt om 12 år. 

Anonymkode: 34301...745

AnonymBruker
Skrevet

3,8 mill, vi er begge 60 år når det er nedbetalt.

Men vi kommer til å kjøpe bolig igjen, sikkert 2 ganger til ila. 10 år. Så om du spør igjen da vil jeg sikkert si 6 mill i lån som er nedbetalt når vi er 70 år.

Sånn er det å bo i storby, du kjøper ikke forever home når du er 30.

Anonymkode: 312f1...b32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

3,8 mill, vi er begge 60 år når det er nedbetalt.

Men vi kommer til å kjøpe bolig igjen, sikkert 2 ganger til ila. 10 år. Så om du spør igjen da vil jeg sikkert si 6 mill i lån som er nedbetalt når vi er 70 år.

Sånn er det å bo i storby, du kjøper ikke forever home når du er 30.

Anonymkode: 312f1...b32

Dette. Kan ikke sammenligne en 30-åring i Oslo som må kjøpe seg oppover i boligmarkedet med en 30-åring på mindre stedet hvor man kan kjøpe en enebolig for en slikk og ingenting

Anonymkode: f3ab7...bbe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Poenget er vel heller det at man får veldig redusert inntekt i det man blir pensjonister. Det å slippe å betale på lån vil for mange være helt nødvendig for å kunne ha det ok økonomisk. Noe vi også har regnet inn i våre planer, inkludert en forutsetning for å gå av tidlig. 

Anonymkode: 03270...2e4

Så lenge man har råd til å betale rentene som pensjonist, og er innenfor 60 % på belåningsgraden og kan ha boligkreditt, så er der ikke noe problem å sitte med lån. 

Vi ha 7 mill i lån totalt, min samboer og jeg, og vi betaler bare renter akkurat nå fordi resten går til nødvendig sparing til oppussing (bytte vinduer etc). Eller, vi betaler på lånet men det er boligkreditt så de pengene vil vi ta ut igjen når vi skal pusse opp. Vi har ingen planer om å være gjeldfrie til pensjonsalder. 

Anonymkode: ee757...c31

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...