Gå til innhold

Merkelig reaksjon.

Fremhevede innlegg

Gjest Ble syk.
Skrevet

Er det noen som har prøvd efexor her?

Dette er helt merkelig. Jeg tålte ikke efexor jeg.

Den første antideppressviva jeg prøvde var efexor. Etter to tabletter på to dager 37,5 mg. følte jeg meg sikkerlig kvalm og uvel. Jeg var så kvalm at jeg nesten måtte kaste opp. Psykiateren synes dette var merkelig at jeg ble så kvalm bare på to dager. Han skrev ut derfor mindre dose, og jeg følte meg ennå kvalm. Da sa han at jeg kunne slutte på efexor.

Det gikk et halvt år før psykiateren min foreslo å prøve et annet antidepprssiva og det gjorde jeg. Fikk Zoloft. Da begynte jeg på få mg. siden jeg ble så kvalm og dårlig av efexoren. Ble ikke så kvalm av Zoloft. Gikk på denne 200 mg, i tre måneder, før jeg sluttet fordi jeg ikke merka noe forskjell.

Gikk en måned til før jeg prøvde cipralex. Også denne medisinen ble jeg heller ikke så fryktelig kvalm som efexoren. Gikk på denne i kanskje tre måneder uten å merke noe før jeg slutta på denne også.

Jeg går nå ikke på noen antideppressiva og ingen medisiner. Bare vival ved behov. I forgje uke så prøvde jeg noe som var veldig merkelig og kanskje dumt av meg,. Jeg tok en tablett av efexor. Jeg sparte på den pakkningen fra et år siden. Også var jeg så spent på om jeg ble like kvalm og uvel som i fjor., Bare av ren nysgjerrighet tok jeg en tablett uten å si noe til psykiatren,. Også tenkte jeg at jeg kanskje kunne prøve efexor igjen for å spørre psykiatrenkanskje ikke ble kvalm av dem nå.

Det som skjedde var etter en time så ble jeg fryktelig kvalm og uvel. Jeg hadde masse angst. Kvalmen kom fort, og etter fem timer var jeg så kvalm at jeg kasta opp all maten. Helt merkelig. Jeg var så kvalm og uvel og orka ikke noe mat dagen etterpå heller. Og sov ingenting den natta heller. Ble så skremt.

Hvorfor skjedde dette så fort? Bare etter en time så merka jeg at jeg ble fryktelig kvalm. Hva skjedde med meg? Er dette vanlig på efexor?

Jeg har ikke fortalt psykiateren dette, men har bare slutta med efexoren etter en tablett. Skal aldri ta en eneste efexor i kroppen min mere. Jeg ble veldig skremt av hele hendelen.

Hvorfor tåler jeg ikke efexor, men zoloft og cipralex? Vet at de er forskjellige typer og derfor er annerledes stoffer.

Også en annen ting er at efexor er den eneste antideppressiva som både inneholder serotonin og noradelin. Og at ingen andre har nordelin. Kanskje jeg har noe galt med nordelinen min da? Siden det var denne medisinen som jeg var dårlig av?

Kan det hende? At jeg ikke tåler nordalenin, og at det er denne som er noe spesielt i kroppen min.Siden ikke zoloft eller cipralex virka på meg, og de inneholder bare serotoninen? Hvorfor er det sånn?

Noen som har opplevd noe liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke godt å si! Jeg fikk samme reaksjon som deg av cipralex, enorm kvalme.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Forskjellige antidepressiva virker forskjellig fra person til person. Jeg har vært innom mange typer, og har også merket at de som inneholder noradrenalin gir meg større bivirkninger enn andre. Men hvorfor vet jeg ikke.

Gjest Spacegirl
Skrevet
Er det noen flere som inneholder noradranin?

Nei ikke nå lenger, men det var en som ble tatt av markedet i 2003 tror jeg det var, som het Nefadar. Men denne fikk jeg store bivirkninger av, så jeg brukte den bare et par uker.

Gjest Ble syk.
Skrevet

Ok.

Er det noen som har opplevd noe liknende med antideppressiva etter bare en time? Jeg ble veldig skremt av hele hendelsen jeg. Trodde ikke det gikk ann å bli så dårlig av bare en liten pille jeg. Men der tok jeg stor feil... :roll::roll::roll:

Skrevet

Jeg må si at jeg blir sint av psykiratien. Di bare dytter i passientene piller..

Kjenner ei som ble helt ødelagt.

Hva hjelper det?

Jo passienten får et problem til pillle avhengihet :forvirret:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...