Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er gravid i uke 24. Tidvis, spesielt dersom jeg har vært fysisk aktiv eller er stresset, så kjenner jeg at magen er helt hard. Den forblir gjerne hard ganske lenge. Klarer ikke å stå helt oppreist og det er vondt dersom jeg bøyer overkroppen bittelitt. Kan ikke se at det er sammenheng mellom full blære/nettopp spist ettersom det kan være lenge siden jeg har spist og jeg nettopp har tømt blæren.

Tviler på at det er kynnere - det har jeg innimellom, og da kjenner jeg helt tydelig at livmoren strammer til, samt at det går over etter noen minutter.

Noen som har/hadde det slik og som vet hva det kommer av?

Anonymkode: 31db6...623

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kynnere ER hard mage... 

Anonymkode: 46695...b69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kynnere ER hard mage... 

Anonymkode: 46695...b69

Ja, det vet jeg - men kan magen bli hard av andre ting enn kynnere? Forklarte det kanskje dårlig, men jeg opplever hard mage på to ulike måter - ved kynnere, og i andre tilfeller hvor det ikke virker som at det kommer av kynnere.

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får det ved stress

Anonymkode: e1641...588

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjetter i hvert fall at begge deler er kynnere. De kunne arte seg ulikt for meg. Til tider hadde jeg veldig tydelige og plagsomme kynnere som kom når jeg gikk på harde gulv samt når jeg hadde lagt meg i sengen om kvelden og prøvde å slappe av. Men på en svangerskapskontroll gjorde jordmoren meg oppmerksom på at jeg hadde langvarige kynnere som jeg ikke merket selv. Da var magen så hard at hun ikke kunne ta symfysemål, og vi måtte vente lenge på at det skulle slippe. 

Anonymkode: 05c07...06f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg gjetter i hvert fall at begge deler er kynnere. De kunne arte seg ulikt for meg. Til tider hadde jeg veldig tydelige og plagsomme kynnere som kom når jeg gikk på harde gulv samt når jeg hadde lagt meg i sengen om kvelden og prøvde å slappe av. Men på en svangerskapskontroll gjorde jordmoren meg oppmerksom på at jeg hadde langvarige kynnere som jeg ikke merket selv. Da var magen så hard at hun ikke kunne ta symfysemål, og vi måtte vente lenge på at det skulle slippe. 

Anonymkode: 05c07...06f

Takk for at du delte - da er det sikkert det samme hos meg. Skal til jordmor neste uke så får høre med henne da 😊

-ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har konstant hard mage, selv om den er liten - er i uke 21. Endte til slutt hos legen, og fikk vite at det var magemusklene mine. Siden jeg pga. yrket mitt har meget store og aktive muskler og lite magefett, så blir prosessen med å utvide livmoren mye mer smertefull, samt at magen vil være konstant hard.

Anonymkode: 45fad...38d

AnonymBruker
Skrevet

Har det også. Det er var litt glidende overgang mellom hard mage/kynnere for meg i begynnelsen føler jeg. Hard mage kom først, så gikk det over i kynnere om jeg ikke la meg ned og virkelig avspente musklene raskt. Men nå senere i svangerskapet er den harde magen definitivt kynnere med en gang og hver gang. Får det ved all bevegelse men også når jeg sitter ligger bare i mindre grad. Veldig slitsomt. 

Anonymkode: a1a0e...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Merker det samme spesielt når jeg er ute å går. Trenger ikke være rask gange eller veldig slitsomt, men magen blir helt hard. Er det farlig på noen måte? 

Anonymkode: a2bdc...d69

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Merker det samme spesielt når jeg er ute å går. Trenger ikke være rask gange eller veldig slitsomt, men magen blir helt hard. Er det farlig på noen måte? 

Anonymkode: a2bdc...d69

Om de påvirker livmorhalsen slik at den blir kortere av det bør du unngå å gjøre ting som premprovoserer de. Påvirker de ikke er det ikke farlig visst.

Anonymkode: a1a0e...4f3

AnonymBruker
Skrevet

Det er sannsynligvis kynnere.

Magen min ble også stram og hard, men kjente aldri noe til det med mindre jeg kom borti magen og kjente at oi, nå var den veldig hard😅

Legen spurte meg om det en gang da hen skulle ta mål, om jeg hadde mye kynnere. Svarte at jeg vet ikke, for jeg tror ikke jeg har kjent det før (dette var med nr. 2), så sa hen «oja, for du har det nå»

Så regner med at det bare er det hos deg og😋

Anonymkode: fd98f...3c3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...