AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Jeg oppdaget nylig en kul i det ene brystet og har vært hos fastlegen og fått den undersøkt. Ganske stor, og avlang i formen. Virker myk og flyttbar. Hun sendte henvisning til brystdiagnostikk på A-hus, men jeg aner ikke hvor lenge jeg må vente på å komme inn dit. I mellomtiden synes jeg virkelig det er tortur å gå sånn og lure på om jeg har kreft, og ser for meg alle mulige skumle scenarioer. Noen som har tips til hvordan man kan takle dette? Jeg har ikke turt å si det til folk rundt meg ennå. Prøver å tenke at det godt kan være noe ufarlig eller i hvert fall noe som det er gode sjanser for å bli frisk av. Men hva hvis ikke? Anonymkode: 74250...1a0
Blåjojo Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Skal vel gå relativt kjapt å få time der. Om ikke får du bare mase, evt bestille privat time til mammografi. Det er mange ting som spiller inn ang. hvor stor sjansen for at det er kreft er. Alder, barn, amming, prevensjon, arv.. Og i dag blir jo de aller fleste som får brystkreft erklært kreftfri etter behandling. Det beste du kan gjøre er å tenke at du skal ta en sjekk for å få bekreftet at det ikke er noe feil. Men snakk gjerne med noen om dine bekymringer. Det er vondt å gå med slike tanker og bekymringer om alvorlig sykdom alene. 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Hei du! Jeg hadde en svær kul i brystet. På mammografi var den sikkert 9cm i diameter (men da skvises jo brystet ganske hardt da). Tok biopsi som viste at den var godartet, et fibroadenom Ble operert ut og alt gikk fint. Anonymkode: 055a2...625 1
Frisk Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 Skulle tro det var jeg som hadde skrevet HI.... Kjenner meg veldig igjen. Fra jeg ble henvist til jeg var på undersøkelsen tenkte jeg at det skulle bli bra å få utelukket at det var noe farlig, og den tanken gjorde at jeg ikke var redd. "Du er frisk til det motsatte er bevist!" Men, det viste seg å være brystkreft. Ble selvfølgelig veldig redd, men beroliget meg selv med at over 90% overlever. Jeg fikk veldig god og grundig behandling, med cellegift+ tilleggsmedisiner, brystbevarende operasjon og stråling (full pakke). Jeg kjente faktisk at klumpen krympet etter hver cellegift kur, noe som også bidro til at jeg holdt meg trygg på at det skulle gå bra. Nå 3 1/2 år etter diagnose, lever jeg i beste velgående 😃 Er den samme som før og har kommet meg tilbake i full jobb. Dersom det i ditt tilfelle skulle være likt utfall, husk at sjansen for at det går bra er veldig mye større enn at det går dårlig! 1 4
Twister Skrevet 13. mars 2022 #5 Skrevet 13. mars 2022 De aller aller fleste kuler i brystene er godartede. Mener å ha hørt over 90% 1
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2022 #6 Skrevet 13. mars 2022 Takk for svar! Dere som har hatt brystdiagnostikk, hvor lenge måtte dere vente fra henvisningen ble sendt? Og fikk dere vite resultatet med en gang? Jeg prøver å tenke positivt og skyve det litt vekk, sånn for å fungere i hverdagen, men jeg må innrømme at jeg er redd. 😟 Ts. Anonymkode: 74250...1a0
Frisk Skrevet 25. mars 2022 #7 Skrevet 25. mars 2022 Jeg ventet litt over to uker fra henvisning ble sendt, hil jeg fikk time. Svaret fikk jeg etter en knapp uke.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2022 #8 Skrevet 25. mars 2022 Twister skrev (På 13.3.2022 den 7.20): De aller aller fleste kuler i brystene er godartede. Mener å ha hørt over 90% Dette! Jeg fjernet også en kul som var godartet. Ventet ikke mange dagene på svar. Anonymkode: 86b77...21e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #9 Skrevet 26. mars 2022 Ts her. Takk for svar, jeg har fått time førstkommende torsdag. Er utrolig nervøs og veksler mellom å prøve å skyve det vekk og tro at livet slik jeg kjenner det snart er over … 😥 Er så redd. Anonymkode: 74250...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2022 #10 Skrevet 26. mars 2022 Det aller mest sannsynlige er at det er ufarlig 🤞🤞 Anonymkode: 31bb9...364
mumrikk1 Skrevet 26. mars 2022 #11 Skrevet 26. mars 2022 Masse lykke til!! Anbefaler deg å følge katrineskamp på insta. Hun har brystkreft og deler alt om det. Mest sannsynlig er det godartet❤️
Gjest Chroma Skrevet 26. mars 2022 #12 Skrevet 26. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ts her. Takk for svar, jeg har fått time førstkommende torsdag. Er utrolig nervøs og veksler mellom å prøve å skyve det vekk og tro at livet slik jeg kjenner det snart er over … 😥 Er så redd. Anonymkode: 74250...1a0 Forstår godt at du er redd, godt du har fått time ganske snart. Jeg var gjennom det samme, det tok ikke lang tid å få svar. Av og til får man svar samme dag, hvis de ser at det er noe helt ufarlig.
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #13 Skrevet 31. mars 2022 Ts her igjen. Var til undersøkelse i dag, og det viste seg å være en ufarlige cyster (en stor, som var den jeg hadde kjent, og en del som var mindre). De tappet ut væske fra tre-fire stykker, 14 ml til sammen. Men åh, så lettet jeg er nå! Anonymkode: 74250...1a0 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2022 #14 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ts her igjen. Var til undersøkelse i dag, og det viste seg å være en ufarlige cyster (en stor, som var den jeg hadde kjent, og en del som var mindre). De tappet ut væske fra tre-fire stykker, 14 ml til sammen. Men åh, så lettet jeg er nå! Anonymkode: 74250...1a0 Så deilig med gode nyheter. Anonymkode: 0696c...d70 1
Gjest Chroma Skrevet 31. mars 2022 #15 Skrevet 31. mars 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ts her igjen. Var til undersøkelse i dag, og det viste seg å være en ufarlige cyster (en stor, som var den jeg hadde kjent, og en del som var mindre). De tappet ut væske fra tre-fire stykker, 14 ml til sammen. Men åh, så lettet jeg er nå! Anonymkode: 74250...1a0 Så godt å høre! Veldig glad på dine vegne!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå