AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #21 Del Skrevet 12. mars 2022 Vi har ofte opplevd noe tilsvarende, mange er fullstendig ufordragelig uansett hvaslags ratt de er "bak". Passerte en gang 2 syklister, da den bakerste plutselig heiv seg ut for å passere den første syklisten, uten å se bak seg eller gi noe tegn på at han skulle legge seg ut. Så kjørte han bak oss med fingeren i luftet og åpenbart at han bannet og skreik, helt til vi kom til et trafikklys, da stoppet vi mens han kjørte over på rødt. Anonymkode: 59774...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. mars 2022 #22 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Uff nei, glad jeg bremset. Men hadde forventet takknemlighet istedet for en finger....Han hadde tross alt vikeplikt der, ikke jeg. Anonymkode: fd5bb...4ab ja er og glad du bremsa. Siden han bare var syklist hadde du blitt dømt for drap uansett dersom han hadde dødd av påkjørselen, selv om det var hans egen feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 12. mars 2022 #23 Del Skrevet 12. mars 2022 Opplevd noe lignende med en syklist som viste fingeren etter at han ikke overholdt vikeplikten. Syklet nesten rett i siden på bilen min. Jeg bare fulgte etter han til jeg fikk stoppet han og kastet sykkelen hans i grøfta. Han ble helt skjelven i stemmen og var ikke måte på hvor mange ganger han skulle unnskylde seg. «Hjelper lite med unnskyldninger om jeg kjører over deg og knuser alle beina i kroppen din. Det er ikke noe jeg ønsker å leve med bare fordi du ikke kan trafikkreglene» sa jeg. Dette skjønte han, plukka opp sykkelen fra grøfta og trillet slukøret videre.. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #24 Del Skrevet 12. mars 2022 sicario skrev (Akkurat nå): Opplevd noe lignende med en syklist som viste fingeren etter at han ikke overholdt vikeplikten. Syklet nesten rett i siden på bilen min. Jeg bare fulgte etter han til jeg fikk stoppet han og kastet sykkelen hans i grøfta. Han ble helt skjelven i stemmen og var ikke måte på hvor mange ganger han skulle unnskylde seg. «Hjelper lite med unnskyldninger om jeg kjører over deg og knuser alle beina i kroppen din. Det er ikke noe jeg ønsker å leve med bare fordi du ikke kan trafikkreglene» sa jeg. Dette skjønte han, plukka opp sykkelen fra grøfta og trillet slukøret videre.. Håper han lærte seg en lekse permanent! Hadde aldri turt noe sånt selv. Anonymkode: fd5bb...4ab 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #25 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): For noen dager siden da jeg kjørte hjem fra jobb, skulle jeg kjøre fra sidevei inn til en hovedvei. Like før jeg skulle svinge ut på den veien, kom en mannlig syklist kjørende rett over veien (fortsatt på sideveien). Var hverken fotgjengerovergang eller skilt om dette der, og jeg måtte bråbremse. Han gikk ikke av sykkelen heller. Men, viste fingeren i det han kjørte over veien like foran meg.... Ble så satt ut, så fikk ikke gjengjeldt det eller noe. Jeg føler ikke at jeg gjorde noe feil her, men at denne fyren var utrolig frekk og ubehøvlet. Hva synes dere? Anonymkode: fd5bb...4ab Opplevde det samme. Han syklet opp ved siden av bilen og slo hånda i panseret i sinne. Han kom i full fart i en 30 sone. Fartsgrensen gjelder vel også syklister? Anonymkode: 011c9...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. mars 2022 #26 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Opplevde det samme. Han syklet opp ved siden av bilen og slo hånda i panseret i sinne. Han kom i full fart i en 30 sone. Fartsgrensen gjelder vel også syklister? Anonymkode: 011c9...ffb herregud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #27 Del Skrevet 12. mars 2022 Syklister tror de er ute og redder verden hver gang de setter seg på et sykkelsete. Bare å ignorere, syklisten oppførte seg som syklister flest, som en drittsekk med andre ord. Anonymkode: 58f0c...400 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #28 Del Skrevet 12. mars 2022 14 minutter siden, Maleficenta said: syklister er de verste trafikantene altså Definitivt! Og jeg så han jo kommer, for jeg så meg for før jeg gikk over veien. Ikke min feil at han ikke stoppet, slik som han er forpliktet til. Skulle likt å se en bilist oppføre seg slik mot fotgjengere. Anonymkode: 7e247...4a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. mars 2022 #29 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Definitivt! Og jeg så han jo kommer, for jeg så meg for før jeg gikk over veien. Ikke min feil at han ikke stoppet, slik som han er forpliktet til. Skulle likt å se en bilist oppføre seg slik mot fotgjengere. Anonymkode: 7e247...4a2 hvis han hadde kjørt på deg og du hadde blitt skada, tror jeg du kunne anmeldt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #30 Del Skrevet 12. mars 2022 Jeg sykler og jeg kjører bil, men jeg påberoper meg aldri forkjørsretten på sykkel- Det hjelper som kjent lite å ligge med nakkebrudd på Sunnaas og rope om bilesjåførens vikeplikt.👩🦽 Anonymkode: ec483...f14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #31 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Du skulle slengt et slengkyss mot han. Jeg gjorde det en gang en mann viste meg fingeren i trafikken 😁 Anonymkode: 2c992...420 Haha, hadde aldri klart å vise fingeren til ei dame jeg da. En gang var jeg i utlandet, og måtte bråbremse fordi en lastebil bråbremset foran meg. Bilen bak meg satte i gang å tute som en gærning, så jeg viste han fingeren, og pekte på lastebilen foran meg. Da vi begynte å kjøre igjen så fulgte den bilen etter meg i flere kilometer, veivet og tutet om at jeg måtte stoppe, samtidig som passasjerer i den viftet med våpen. Forsto da at finger skal man være forsiktig med i utlandet. Anonymkode: 58f0c...400 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #32 Del Skrevet 12. mars 2022 Mange sykler over gangfelt også. Uten å se seg for. Litt sånn: unna vei, her kommer jeg 🤣 Anonymkode: 011c9...ffb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #33 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Synes det er utrolig ufint å vise fingeren til noen, spesielt når du har gjort feilen. Det kan ødelegge litt av dagen til den som opplever det. Anonymkode: fd5bb...4ab Maleficenta skrev (22 minutter siden): hva er poenget med det da? Jeg er ikke uenig i at det både er ufint og respektløst, og jeg kan ikke gi noen gode argumenter for hva "poenget med det" er. Det er en spontanreaksjon. Men - jeg har jobbet litt med dette og har blitt flinkere. Vi gjør alle feil - dette er en av mine. Anonymkode: 675f7...70e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. mars 2022 #34 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er ikke uenig i at det både er ufint og respektløst, og jeg kan ikke gi noen gode argumenter for hva "poenget med det" er. Det er en spontanreaksjon. Men - jeg har jobbet litt med dette og har blitt flinkere. Vi gjør alle feil - dette er en av mine. Anonymkode: 675f7...70e det er jo bare å la være å gjøre det. Akdri hørt om noen som viser fingeren i refleks 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #35 Del Skrevet 12. mars 2022 5 hours ago, AnonymBruker said: For noen dager siden da jeg kjørte hjem fra jobb, skulle jeg kjøre fra sidevei inn til en hovedvei. Like før jeg skulle svinge ut på den veien, kom en mannlig syklist kjørende rett over veien (fortsatt på sideveien). Var hverken fotgjengerovergang eller skilt om dette der, og jeg måtte bråbremse. Han gikk ikke av sykkelen heller. Men, viste fingeren i det han kjørte over veien like foran meg.... Ble så satt ut, så fikk ikke gjengjeldt det eller noe. Jeg føler ikke at jeg gjorde noe feil her, men at denne fyren var utrolig frekk og ubehøvlet. Hva synes dere? Anonymkode: fd5bb...4ab Da hadde jeg kjørt etter han å skjelt han ut! Anonymkode: a907b...ba4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 12. mars 2022 #36 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da hadde jeg kjørt etter han å skjelt han ut! Anonymkode: a907b...ba4 hadde ikke jeg giddet. Hadde bare ledd og tenkt iddiot Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 12. mars 2022 #37 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han gikk ikke av sykkelen heller. Men, viste fingeren i det han kjørte over veien like foran meg.... Disse syklistene er noe for seg selv.. Da mener jeg disse "kondom"-syklistene.. Å sykle i trafikken blir for meg litt som å ta seg en joggetur i et minefelt. Det er sikkert helsebringende så lenge det ikke smeller. Det spiller liten rolle hvor mange veitrafikklover de har på sin side.. Fysikkens lover er uansett alltid imot dem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ltfutt Skrevet 12. mars 2022 #38 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Da vi begynte å kjøre igjen så fulgte den bilen etter meg i flere kilometer, veivet og tutet om at jeg måtte stoppe, samtidig som passasjerer i den viftet med våpen. Forsto da at finger skal man være forsiktig med i utlandet. Hvilket land var dette? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #39 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For noen dager siden da jeg kjørte hjem fra jobb, skulle jeg kjøre fra sidevei inn til en hovedvei. Like før jeg skulle svinge ut på den veien, kom en mannlig syklist kjørende rett over veien (fortsatt på sideveien). Var hverken fotgjengerovergang eller skilt om dette der, og jeg måtte bråbremse. Han gikk ikke av sykkelen heller. Men, viste fingeren i det han kjørte over veien like foran meg.... Ble så satt ut, så fikk ikke gjengjeldt det eller noe. Jeg føler ikke at jeg gjorde noe feil her, men at denne fyren var utrolig frekk og ubehøvlet. Hva synes dere? Anonymkode: fd5bb...4ab Hva skjer når en blir stressa ? En gjør dumme ting. Tror ikke den sykklisten mente noe vondt. KanKje han bare ble stressa viste fingrern, og lærte noe nytt etterpå. Har selv vist fingeren til en bilist som kjørte om en annen bil (jeg kjørte på motsatt veiside) bilen var så nærme på å kjøre in i min bil. Samtidigt som jeg tråkket bremsen in så ble jeg livredd og ga han fingeren når han precis klare å kjøre in på sin side av veien igjen. Jeg ga fingeren fordi jeg trudde jeg skulle dø. Men mente jo ikke noe vondt. Håper den bilisten lærte noe også- som å ikke kjøre om når biler kommer, og avstanden er liten! Anonymkode: 1199e...429 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mezzosoprena Skrevet 12. mars 2022 #40 Del Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): For noen dager siden da jeg kjørte hjem fra jobb, skulle jeg kjøre fra sidevei inn til en hovedvei. Like før jeg skulle svinge ut på den veien, kom en mannlig syklist kjørende rett over veien (fortsatt på sideveien). Var hverken fotgjengerovergang eller skilt om dette der, og jeg måtte bråbremse. Han gikk ikke av sykkelen heller. Men, viste fingeren i det han kjørte over veien like foran meg.... Ble så satt ut, så fikk ikke gjengjeldt det eller noe. Jeg føler ikke at jeg gjorde noe feil her, men at denne fyren var utrolig frekk og ubehøvlet. Hva synes dere? Anonymkode: fd5bb...4ab Jeg synes der er rart at du fortsatt tenker på dette flere dager etter hendelsen. Det er mange idioter i trafikken, men det er da vel ikke noe man går å ruger på over lenger tid? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå