Gå til innhold

Hull i ørene som ikke gror

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For rundt et halvt år siden tok jeg hull i ørene hos gullsmed. De har enda ikke grodd, og det er noe puss/blod i ene hullet (renset det nettopp). Det er litt vanskelig å sette pynt i. 

Hva er rett å gjøre - la det være, rense med klorhexidin med pynt i, eller ta pynt ut og så rense? Hvor ofte?

Anonymkode: 13d30...54e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Bytte til noen andre øredobber, kanskje du ikke tåler de som sitter der? 

Anonymkode: d6d29...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Hva slags øredobber bruker du? Gull? Sølv?

Anonymkode: 5afcc...a2b

AnonymBruker
Skrevet

I det siste har jeg hatt de som ble satt i hos gullsmeden. Ellers går det i gull, som i det andre hullparet :)

Anonymkode: 13d30...54e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tåler kun gull. Så fort jeg bruker sølv, eller noe uekte så får jeg infeksjon. Hullene skal ha grodd etter så lang tid, så kanskje du ikke tåler de øredobbene du bruker? Det finnes av kirurgisk stål også, er vel bra for de som reagerer på mye.

Anonymkode: 5afcc...a2b

Skrevet

Titan er svaret. ALLTID titan. Spesielt helt i starten når man har fått et nytt hull.

Piercere sier at titan er det beste å starte med uavhengig av allergi eller ikke. Tok du på en gullsmed, med pistol eller nål? Det har også mye å si. Noen har null problemer med de tatt med pistol, andre får store problemer fordi du skader vevet rundt hullet. Det gjør du ikke med nål.

Kjøp deg øredobber i titan (Nei de ser gjerne ikke så fine ut) frem til betennelsen er vekk, også kan du evt bytte til kirurgisk stål, der har de mer utvalg også. Men for gudsskyld ikke bruk gull og sølv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...