AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #1 Skrevet 12. mars 2022 Jeg ig datteren min på snart 2 leier en leilghet. Vi har vært mye syke begge to og ante ikke hvorfor helr til lege sa at vi måtte sjekke leilghet får mugg. Og ja det var problemet det er mugg mye mugg I hele kjellerleilgheten. Men side jeg er aleinemor og student har jeg ikke råd til og flytte på dagen jeg har ikke depositum noe som gjør det vanskelig siden alle krever det og ikke vil ha nav garanti. Pluss jeg har e lav hus leie her på 7500kr i mnd og det er ikke lett og finne noe til 8500kr maks her jeg bor da det er dyrt og leie. Hva gjør jeg huseieren nekter fikse dette og sier vi bare får flytte. Anonymkode: 95b24...1ff
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #2 Skrevet 12. mars 2022 Da melder du fra til kommunen. Så kommer de på befaring. Er det helseskadelig mugg blir leiligheten stengt og huseier må dekke husly til det er fikset. Du eller andre får ikke flytte tilbake før det er godkjent igjen. Anonymkode: 699d7...f84 1
Sheik Skrevet 12. mars 2022 #3 Skrevet 12. mars 2022 Du må se deg om etter ny leilighet snarest! Skjønner økonomi er et problem, men dere vil få mye problemer med å bo der videre. Har vært gjennom det selv. Var syk konstant i flere år, skjønte ikke hvorfor. Ellers kan du gjøre som AB over her sier, meld fra til kommunen om leilighetens tilstand.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #4 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ig datteren min på snart 2 leier en leilghet. Vi har vært mye syke begge to og ante ikke hvorfor helr til lege sa at vi måtte sjekke leilghet får mugg. Og ja det var problemet det er mugg mye mugg I hele kjellerleilgheten. Men side jeg er aleinemor og student har jeg ikke råd til og flytte på dagen jeg har ikke depositum noe som gjør det vanskelig siden alle krever det og ikke vil ha nav garanti. Pluss jeg har e lav hus leie her på 7500kr i mnd og det er ikke lett og finne noe til 8500kr maks her jeg bor da det er dyrt og leie. Hva gjør jeg huseieren nekter fikse dette og sier vi bare får flytte. Anonymkode: 95b24...1ff Finnes det ikke studentboliger? Her jeg bor, i Bergen, finnes det egne studentboliger for barnefamilier. Anonymkode: 3f30f...076
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #5 Skrevet 12. mars 2022 Hvis du er student søker du om studentbolig. Ellers er det som regel bedre å legge ut annonse selv for at utleiere kan ta kontakt, enn å lete på det som ligger ute. Når det gjelder hva utleier dekker så avhenger det også av hvordan du har behandlet leiligheten, er det du som er grunn til all muggen (f.eks ved mye klestørk inne og manglende lufting) kan utleier kreve erstatning fra deg. Så før du krever noe fra utleier må du vite at du har ryggen fri. Anonymkode: 5f8d5...b2b
Perelandra Skrevet 12. mars 2022 #6 Skrevet 12. mars 2022 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets regelverk: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg