Gå til innhold

Er dette omgangssyke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette omgangssyke eller kan det være noe annet? Aldri hatt det før. Skjønner ikke hvor det kommer fra heller, mest vært hjemme, ungene er ikke syke. 
feber, frysninger, svimmel i 3 dager.

diare konstant i 2 dager, med en gang jeg legger meg på sofaen må jeg løpe på do igjen, altså etter 1 minutt. Men idag går det kanskje 5-15 min imellom. det romler i tarmene konstant, spydd 4 ganger, men litt selvforskyldt. 

når gir det seg? Hvor lang tid tar det før diarén gir seg ved hyppighet? Håper jeg får sove i natt .. 😩

Anonymkode: 3f410...3dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette omgangssyke eller kan det være noe annet? Aldri hatt det før. Skjønner ikke hvor det kommer fra heller, mest vært hjemme, ungene er ikke syke. 
feber, frysninger, svimmel i 3 dager.

diare konstant i 2 dager, med en gang jeg legger meg på sofaen må jeg løpe på do igjen, altså etter 1 minutt. Men idag går det kanskje 5-15 min imellom. det romler i tarmene konstant, spydd 4 ganger, men litt selvforskyldt. 

når gir det seg? Hvor lang tid tar det før diarén gir seg ved hyppighet? Håper jeg får sove i natt .. 😩

Høres mer ut som covid?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Blue Berry skrev (2 minutter siden):

Høres mer ut som covid?

Ja det var ganske likt som sist covid runde, akkurat 100% likt, men da hadde jeg ikke diaré. Testen var negativ ( de tok den kun i halsen ) så kanskje den ikke har slått ut. Men så konstant diaré som dette er det sykeste jeg har opplevd. 
ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja det var ganske likt som sist covid runde, akkurat 100% likt, men da hadde jeg ikke diaré. Testen var negativ ( de tok den kun i halsen ) så kanskje den ikke har slått ut. Men så konstant diaré som dette er det sykeste jeg har opplevd. 
ts

Og denne gangen er jeg heller ikke forkjølet og ingen hoste*

AnonymBruker
Skrevet

Omgangssyke eller covid. Men voksne kan fint også plukke med seg omgangssyke, eks butikker er jo et mareritt egentlig. Men om ingen er smittet på flere dager så kanskje heller covid?  Men skal sies at vi hadde ei natt med oppkast på et av barna i januar, og ingen andre ble syke. Testet negativt for korona. Fikk korona 1 mnd senere og den var noe helt annet og positiv test med en gang. Så det første var nok et magevirus, bare at vi utrolig nok ikke ble syke.

Anonymkode: 4affe...497

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Omgangssyke eller covid. Men voksne kan fint også plukke med seg omgangssyke, eks butikker er jo et mareritt egentlig. Men om ingen er smittet på flere dager så kanskje heller covid?  Men skal sies at vi hadde ei natt med oppkast på et av barna i januar, og ingen andre ble syke. Testet negativt for korona. Fikk korona 1 mnd senere og den var noe helt annet og positiv test med en gang. Så det første var nok et magevirus, bare at vi utrolig nok ikke ble syke.

Anonymkode: 4affe...497

Ja det er jo sant. Testen var negativ ( tok på luftveisklinikk ) 

Er bare så mye luft og rumling i magen konstant også, helt merkelig. Føler meg rett å slett så dårlig. 

ja ser den, heldig dere som ikke ble smittet da. Ene barnet her har hatt diaré før men ikke oppkast og jeg har aldri blitt smittet med noe sånt før. 

AnonymBruker
Skrevet

Omgangssyke kan komme i mange varianter. Men jeg har og fått skikkelig trøblete mage etter korona, begge gangene. Forskjellen for meg mellom de to er lufta. Ved omgangssyke har jeg ikke luft i magen. Etterdønningene etter korona (som varer et par måneder) innebærer vanvittige mengder luft. Både mens jeg er på do, før og etter. Det skaper mye lyder og mye fising. er ikke sånn daglig, men 2-3 ganger i uka. Første gangen var testene negative hos meg og. Men alt etterpå tilsa at det var det jeg hadde. Og under runde nummer to hadde jeg samme type hodepine som første gang. Og det er en hodepine jeg aldri har opplevd før. 

Anonymkode: a7049...12a

AnonymBruker
Skrevet

Hadde diaré i en uke, ikke mer enn ca 3-6 ganger i døgnet men. Det er ofte såkalt magevirus, eller bakterie. 

Anonymkode: d9fd5...b7e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...