Gå til innhold

Noen erfaringer med forretningsfører?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som bor i et sameie og har erfaring med forretningsfører? Det vil si den som håndterer økonomien og hjelper styret osv. Jeg har hørt gode rykter om OBOS, men vil gjerne høre andres erfaring om det er noen som har erfaring fra styrearbeid eller kjenner noen som har det. Sameiet vårt ligger på Nedre Romerike, så hvordan BORI fungerer er spesielt interessant å vite. Takk :) 

Anonymkode: 99804...c63

AnonymBruker
Skrevet

Bori, Usbl, og OBOS (og muligens andre i nærheten) har nok samme forutsetninger for å vøre forretningsfører for dere. Det kan muligens være prisforskjeller. 

Jeg jobber i et lite boligbyggelag lenger nord i landet og vi er forretningsfører for flere sameier 

Anonymkode: f404f...cd7

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg har erfaring med OBOS. Jeg har ikke erfaring med BORI. OBOS har en fantastisk styreportal som gjør styrearbeidet til en lek. I denne kan du lage innkallinger til årsmøte, styremøter, sende ut informasjon til andre sameiere osv. Styremedlemmene signerer styreprotokollen elektronisk i portalen. Og du kan oppbevare alle dokumenter der, ivareta HMS krav, holde oversikt over leverandører, vedlikehold, avtaler m.m. Det er også mail inkludert, slik at denne blir personuavhengig. På de årene jeg har brukt den har den gjennomgått en enorm utvikling i positiv retning. Det er også en portal for beboere slik at man kan legge ut informasjon til beboere.

OBOS er også langt fremme når det gjelder å holde seg orientert om lover og regler, og informere styrene om det.

Jeg har erfaring fra Vestbo tidligere - de hadde også portal, men den var ikke i nærheten av like god, men det kan jo ha skjedd ting også her.

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (11 timer siden):

Jeg har erfaring med OBOS. Jeg har ikke erfaring med BORI. OBOS har en fantastisk styreportal som gjør styrearbeidet til en lek. I denne kan du lage innkallinger til årsmøte, styremøter, sende ut informasjon til andre sameiere osv. Styremedlemmene signerer styreprotokollen elektronisk i portalen. Og du kan oppbevare alle dokumenter der, ivareta HMS krav, holde oversikt over leverandører, vedlikehold, avtaler m.m. Det er også mail inkludert, slik at denne blir personuavhengig. På de årene jeg har brukt den har den gjennomgått en enorm utvikling i positiv retning. Det er også en portal for beboere slik at man kan legge ut informasjon til beboere.

OBOS er også langt fremme når det gjelder å holde seg orientert om lover og regler, og informere styrene om det.

Jeg har erfaring fra Vestbo tidligere - de hadde også portal, men den var ikke i nærheten av like god, men det kan jo ha skjedd ting også her.

Vestbo benytter samme portal som oss (og Bori) Der kan man også gjøre alt du skriver over. Det kommer stadig nye ting i portalen som alle lag kan benytte seg av. 

AnonymBruker
Skrevet

Agio forvaltning har god oppfølging og er billigere enn Bonord. De er landsdekkende, sjekk dem opp. 

Anonymkode: 2668f...d07

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Vestbo benytter samme portal som oss (og Bori) Der kan man også gjøre alt du skriver over. Det kommer stadig nye ting i portalen som alle lag kan benytte seg av. 

Så godt å høre - Vestbo sin har jeg som sagt brukt før og den var ikke i nærheten av OBOS sin den gangen.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for innspill! Det er viktig hva som leveres, men vi er et lite sameie så pris vil også ha noe å si. Da skal jeg hvert fall hente inn tilbud fra de dere anbefaler her. :)

Anonymkode: 99804...c63

AnonymBruker
Skrevet

Er OBOS landsdekkende for forretningsførsel? Tilbyr de revisjonstjenester også? Jeg har hørt mye bra om systemet, men de har ikke fysisk kontor eller boligbygging på våre kanter. 

Anonymkode: 908ab...75d

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Er OBOS landsdekkende for forretningsførsel? Tilbyr de revisjonstjenester også? Jeg har hørt mye bra om systemet, men de har ikke fysisk kontor eller boligbygging på våre kanter. 

Ja jeg tror de er landsdekkende. Jeg har aldri møtt vår regnskapsfører eller revisor. Jeg har riktignok møtt konsulenten som satte opp sameiene her i utgangspunktet (oppstartsmøtet var det han som holdt). Jeg møtte aldri regnskapsføreren i Vestbo heller. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

De tilbyr ikke revisjonstjenester, men har avtaler med en rekke revisjonsselskap som gjør at du kan få revisjonen langt rimeligere enn å velge en revisor de ikke samarbeider med

Anonymkode: 18b1e...0c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...