Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var hos legen idag for å kontrollere blodtrykket da dette har vært litt høyt i det siste, noe det fremdeles var, 138/90 hvis jeg husker rett. Kom hjem, la meg for å sove litt og våkna opp med hodepine som ikke har gitt seg, ligger på høyre side ved panna/øyet. Den er ikke veldig smertefull, men jeg kjenner den. Urinprøven var helt fin og hevelse har jeg slitt med nesten hele svangerskapet. Hadde dere ventet litt med å ringe føden og se om hodepinen blir bedre ? Har som sagt bare hatt den i noen timer og jeg har en tendens til å få hodepine hvis jeg sovner i stua eller en plass med litt dårlig luft. Er 38+1 hvis det har noe å si😅

Anonymkode: 8550f...eb0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du synsforstyrrelser? Kvalm?

Hvis du "bare" har vondt i hodet, så hadde jeg sett an en liten time eller to, og drukket rikelig med vann.

Anonymkode: 7e102...bd3

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har du synsforstyrrelser? Kvalm?

Hvis du "bare" har vondt i hodet, så hadde jeg sett an en liten time eller to, og drukket rikelig med vann.

Anonymkode: 7e102...bd3

Kastet opp på morran idag og vært uggen, ikke nødvendigvis veldig kvalm, men sliter litt med å spise. Dette har jeg fortalt legen og virket ikke som hu reagerte så mye på det. 

Anonymkode: 8550f...eb0

AnonymBruker
Skrevet

Ser ingen grunn til å ringe føden pga hodepine.

Anonymkode: 39f7a...d9e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplevde mye av det samme, men hadde også eggehvitestoffer i urinen, og det var svangerskapsforgiftning. Ble lagt inn samme kveld, og igangsatt morgenen etter. Håper du blir fulgt skikkelig opp.

Anonymkode: 0a39c...661

AnonymBruker
Skrevet

Dette kan jo være svangerskapsforgiftning, hodepine har sammenheng med det samme med blodtrykk og hevelser samt kvalme. Trenger selvsagt ikke være det, men jeg ville ringt føden og hørt hvis jeg var deg. Finnes proteiner i urinen bør det tas en sjekk av hvordan baby har det i magen og evt vurdere igangsettelse - også ut fra din tilstand. Håper det går fint med deg!

Anonymkode: 63abc...c21

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare har litt hodepine så ville jeg nok ventet til tidlig neste morgen og tatt en ny BT og urinstix hos jordmor på helsestasjonen. Hodepinen da jeg fikk svangerskapsforgiftning var INTENS smertefull og gjorde så jeg nesten ikke tenkte klart og alt ble grøt. Det er et symptom på at BT er veldig høyt. Jeg fikk derimot svangerskapsforgiftning uten andre merkbare symptomer enn økning av ødemer (plus høyt BT og utslag på stix) . Hodepinen kom fem dager etter under fødselen. 

Venninne av meg fikk også svangerskapsforgiftning og beskriver også hodepinen som intens smertefull og lammende. 

Anonymkode: 0c428...8e5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...