AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #1 Skrevet 11. mars 2022 Jeg jobber i en butikk. Jeg får så vidt et "hei" eller "hade" når kunden står i kassen. Jeg sier selv alltid hei og hade, men får aldri svar tilbake. Er det bare meg/oss på min arbeidsplass som opplever dette? Jeg har ikke ord for hvor irriterendes, respektløst og frekt jeg synes dette er av kunder. En ting er jo hvis jeg som ansatt aldri hadde hilst eller sagt hade til kundene, men når jeg til og med sier det så tar de posen og bare går. Det er nesten som om det har blitt enda mer sjokkerendes hvis kunder faktisk responderer på "hei" og "hade" den dag i dag. Det er jo ikke rart at mange bedrifter får et rykte på seg at betjeningen er "sure" eller at kundeservicen ikke er helt på topp, da vi daglig må gå gjennom respektløse og frekke kunder. En tåler da ikke alt. Vi er mennesker vi også. Anonymkode: 12bad...454 1 2
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #2 Skrevet 11. mars 2022 Jeg er kunde som alltid sier hei og ha det, men til stadighet når jeg står i kø eller pakker ned varene mine opplever jeg kunder som ikke gidder svare betjeningen. Synes de er skikkelig kjipe med dere! Så her er en sympatiklem fra meg ❤️ Anonymkode: 457d1...9cd 6 2
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 11. mars 2022 #3 Skrevet 11. mars 2022 Har selv jobbet i butikk, noe sa hei og ha det. Selv sier jeg alltid hei og ha det.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #4 Skrevet 11. mars 2022 Jeg som kunde sier alltid hei og hade. Men ikke alle butikkansatte gidder å gjøre det samme. Jeg jobber også et sted hvor vi er lært opp til å si "Hej!" til alle kunder, men mange av mine kolleger gir blaffen i det🙄 Tenker selv at det ikke koster meg så mye som en halv kalorie å hilse/smile, og det går liksom at seg selv. Lurer på hvorfor ikke-hilserne har en slik jobb når de ikke gidder å hilse på folk. Anonymkode: f4573...66a 1 1
Sensi Skrevet 11. mars 2022 #5 Skrevet 11. mars 2022 Jeg sier hei, svarer høflig på spørsmål og tror sier hadet iallfall. Har sett mange kunder som svarer «ja» eller «nei» og behandler betjeningen som roboter. Utrolig lite empatisk og hyggelig. Det koster så lite å behandle andre med respekt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #6 Skrevet 11. mars 2022 Ja, jeg gjør det, men jeg hater å si det… er så lei av slikt, føler på så press om å være høflig at jeg ikke besøker butikken igjen. Tør ikke å kjøpe noe når det skal være så ‘hyggelig’… får hastverk med å komme meg ut. Anonymkode: 41ebf...8ef 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #7 Skrevet 11. mars 2022 Jeg forstår ikke hvorfor det er vanskelig å si hei og hade. For min del kommer det automatisk. Når jeg er på butikken så er det stort sett 'hei', 'vil du ha pose?', 'kvittering' og 'hade' eller 'god helg'. Svarer på alt jeg, men har merket at noen ikke gjør det. Jeg synes det er så rart å ikke svare så skjønner godt at det er frustrerende. Anonymkode: 0becf...7c8 6 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 9 av 10 svarer tilbake. Men så er det den siste som bare ser bort eller titter dumt opp på meg. Ja ja, jeg har gjort jobben min og vist at jeg har sett kunden, så da får de leve med å være surpomp tilbake. Anonymkode: 51d1d...298 2 1
Mandagsunge Skrevet 12. mars 2022 #9 Skrevet 12. mars 2022 Med mindre eg har usedvanleg dårleg tid, helsar eg alltid på dei som jobbar i butikk, og eg ønsker god helg/jul/påske.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #10 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg som kunde sier alltid hei og hade. Men ikke alle butikkansatte gidder å gjøre det samme. Samme erfaring her. Anonymkode: 6d4ba...fe9 1
FantasDick Skrevet 12. mars 2022 #11 Skrevet 12. mars 2022 Nesten alle mine kunder sier både hei, hadet og litt annen småprat i kassen. Det er noen som ikke gidder å svare meg.
PurpleTuliip Skrevet 12. mars 2022 #12 Skrevet 12. mars 2022 Pleier nikke ett hei med ett smil om jeg ser mot kasse/ansatt. Hvis jeg handler noe så sier jeg alltid «hade/ha en fin dag/kveld» eller lignende men hvis jeg bare går rett innom å kikker før jeg rusler ut igjen finner jeg hei/hade unødvendig og noen ganger litt irriterende 😅
Chailatte Skrevet 12. mars 2022 #13 Skrevet 12. mars 2022 Jobber i butikk selv og de aller fleste kunder er kjempehyggelige og høflige. Så er det noen innimellom som verken sier hei eller hade, og som ikke engang svarer om jeg spør om de trenger hjelp, bare ser på meg og går videre 😅 Noen svarer frekt når jeg spør om de trenger pose også. Tenker det er de som har problemer, ikke jeg, så det går ikke veldig inn på meg. Må være litt slitsomt for dem, da, å gå rundt og oppføre seg sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #14 Skrevet 12. mars 2022 Jeg er en kunde som alltid sier hei og hade til butikkansatte. Jeg har opplevd dette motsatt en sjeldent gang, og bare av unge menn i kassen jeg kunne vært mamman til. Begge to hilste på kundene både foran og bak meg i køen, mens meg hilste de ikke på selv om jeg hilste tydelig på de to (dette var to forskjellige dager jeg handlet). Jeg følte meg ikke veldig sett og respektert 🙁 Anonymkode: df6ce...993 2
Paulinetta Skrevet 12. mars 2022 #15 Skrevet 12. mars 2022 Jeg sier alltid både hei, hadet og takk. I butikk, til vaskepersonell på kontoret, til barnehageansatte enten de er på "min" avdeling eller ikke... Ja, til alle! Jeg ser på nettopp dette med å være hyggelig med absolutt alle, som en stor og viktig del av min integritet. Jeg er ikke kun hyggelig mot de som kan gi meg noe i retur.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #16 Skrevet 12. mars 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Ja, jeg gjør det, men jeg hater å si det… er så lei av slikt, føler på så press om å være høflig at jeg ikke besøker butikken igjen. Tør ikke å kjøpe noe når det skal være så ‘hyggelig’… får hastverk med å komme meg ut. Anonymkode: 41ebf...8ef Men hvorfor? Synes du det hadde vært bedre om ingen sa noenting i butikken? Anonymkode: 08548...546
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #17 Skrevet 12. mars 2022 Dette er grunnen til at jeg heller oppsøker butikker med selvbetjeningskasse. Er sosialt klein pga angst og er livredd for å åpne munnen, og noen ganger klarer jeg ikke å si hade tilbake og får dårlig samvittighet. Anonymkode: e0348...09a
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #18 Skrevet 12. mars 2022 Forskjellen på en kunde og en ansatt er at den ansatte er på jobb. Den ansatte skal si hei og hadet på vegne av jobben, feks Rema 1000, ikke på vegne av seg selv. Skjønner ikke greia med å bli snurt om en kunde har en dårlig dag og ikke svarer. Det er ikke DU som blir avvist. Som kassadame er du i denne situasjonen butikkens ansikt utad. Ikke en «person». Når det er sagt, så hilser jeg alltid selv på butikkansatte når jeg får øyekontakt eller de også hilser. Men ofte opplever jeg at det ikke engang er mulig å få øyekontakt med den butikkansatte. Da hilser jeg ikke nødvendigvis. Anonymkode: 829da...7b6 4
tangent Skrevet 12. mars 2022 #19 Skrevet 12. mars 2022 Da jeg jobbet i butikk opplevde jeg også en del kunder som ikke ga respons på sånne ting. Men ærlig talt så brydde det ikke meg en halv kalori om de ikke svarte. Jeg gjorde min jobb som var å være høflig, imøtekommende og hyggelig, men det er jo ikke noe problem for meg hvis noen ikke responderer på det. Satte heller pris på de hyggelige kundene og lot være å tenke på de som var mindre hyggelig.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2022 #20 Skrevet 12. mars 2022 Fokuser heller på alle de som er hyggelige, og som både sier hei og ha det. Med så mange mennesker innom butikken i løpet av en dag, vil det være mange ulike typer. Noen hører dårlig eller går i egne tanker og oppfatter ikke at du sier noe, andre er uhøflige, eller er sure for et eller annet. Ikke noe å tenke så mye på. Hver gang jeg er i butikker hører jeg mange som sier hei og som takker og er høflige, så vil tro at det er veldig mange som ikke hører til kategorien av surpomper. Og vi kunder opplever faktisk fra tid til annen betjening som er mutte og sure, så det går begge veier. Anonymkode: b9696...a81 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå