Håp86 Skrevet 10. mars 2022 #1 Del Skrevet 10. mars 2022 Mistet dere det gradvis eller mistet dere det plutselig? Hvor lang tid tok dere før dere fikk det tilbake? også fikk dere det tilbake gradvis? Jeg fikk påvist covid på lørdag, hadde helt normalt smak og luktesans helt til det ble litt redusert natt til tirsdag. På onsdag var det totalt vekk... Er bekymret at det aldri kommer tilbake når jeg leser flere historier på nettet og sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kløvereng Skrevet 13. mars 2022 #2 Del Skrevet 13. mars 2022 Håper noen svarer. Jeg har også mistet lukt-/smakssansen helt og er litt bekymret for at det ikke kommer tilbake. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supersmurf Skrevet 13. mars 2022 #3 Del Skrevet 13. mars 2022 Husker ikke om det kom brått eller gradvis, men smaken kom i hvert fall gradvis tilbake etter 4-5 dager. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prelunia Skrevet 13. mars 2022 #4 Del Skrevet 13. mars 2022 Det kom ganske brått.. Mistet all lukt og smak , kunne ikke skimte lukt / smak en gang. 😳 Har hatt nedsatt lukt / smak før, men dette var noe annet. Luktet ikke når noen av småbarna mine med bleie hadde bæsja en gang . Varte i 3 dager , før den kom gradvis tilbake. Var normalt igjen etter 1 uke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 13. mars 2022 #5 Del Skrevet 13. mars 2022 Jeg mistet ikke smak ved covid men har mistet om jeg har vært skikkelig potte tett av forkjølelse. Da har det kommet tilbake når forkjølelsen har gått over. Er jo helt vanlig å miste smak og lukt ved forkjølelse også når alt er tett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pivot Skrevet 13. mars 2022 #6 Del Skrevet 13. mars 2022 Første gangen jeg var smittet var smak- og luktesans borte i ca. 10 dager. Forsvant brått, noen dager etter positiv test, og kom like plutselig tilbake, om enn litt svakere enn normalt de første dagene. Sykdommen var som en forkjølelse for min del, og jeg har opplevd tap av smak- og luktesans ved vanlige forkjølelser tidligere også. Andre gangen merket jeg ingenting på smak- og luktesans. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp86 Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #7 Del Skrevet 14. mars 2022 Pivot skrev (1 time siden): Første gangen jeg var smittet var smak- og luktesans borte i ca. 10 dager. Forsvant brått, noen dager etter positiv test, og kom like plutselig tilbake, om enn litt svakere enn normalt de første dagene. Sykdommen var som en forkjølelse for min del, og jeg har opplevd tap av smak- og luktesans ved vanlige forkjølelser tidligere også. Andre gangen merket jeg ingenting på smak- og luktesans. Sykdommen var også mildt for min del, men plutselig mistet jeg smak og luktesansen på dag 4 når jeg faktisk følte meg frisk 😔Når er det dag nr 6 uten smak og lukt og begynner å miste tro at de kommer tilbake.. Var dine 100% bort? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pivot Skrevet 14. mars 2022 #8 Del Skrevet 14. mars 2022 Håp86 skrev (6 timer siden): Sykdommen var også mildt for min del, men plutselig mistet jeg smak og luktesansen på dag 4 når jeg faktisk følte meg frisk 😔Når er det dag nr 6 uten smak og lukt og begynner å miste tro at de kommer tilbake.. Var dine 100% bort? Ja, smak- og luktesans var helt borte de dagene. Registrerte absolutt ingenting av smaker og lukter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 14. mars 2022 #9 Del Skrevet 14. mars 2022 (endret) 15 hours ago, Justlooking said: Jeg mistet ikke smak ved covid men har mistet om jeg har vært skikkelig potte tett av forkjølelse. Da har det kommet tilbake når forkjølelsen har gått over. Er jo helt vanlig å miste smak og lukt ved forkjølelse også når alt er tett. Når man er forkjølet mister man luktesansen fordi reseptorerene som oppfatter lukt dekkes av slim. I slike tilfeller får man den helt tilbake når slimet er borte. Med korona mister man den fordi celler eller nerver ødelegges og må repareres eller erstattes. Det varierer i hvor stor grad og hvor fort det skjer fra person til person. Endret 14. mars 2022 av Fakta? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 14. mars 2022 #10 Del Skrevet 14. mars 2022 Mistet det plutselig, etter 5 dager merket jeg lukt og smak igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 14. mars 2022 #11 Del Skrevet 14. mars 2022 Hei. Testet positivt for omikron i slutten av februar. Ikke hatt reell smak eller luktesans etter det. Noen dager kan jeg lukte litt, og da kan jeg innbille meg at ting smaker noe. Har problemer med smaker, for jeg klarer kun skille salt søtt surt etc, ikke hva det smaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mollie Skrevet 14. mars 2022 #12 Del Skrevet 14. mars 2022 Jeg mistet smak og luktesans på dag 5 etter positiv test. Smakssansen kom gradvis tilbake etter 3-4 dager, men luktesansen er fortsatt nesten helt fraværende, over 2 uker etter at den forsvant. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 14. mars 2022 #13 Del Skrevet 14. mars 2022 Datteren min mistet smaks og luktessans i november. Nå smaker og lukter ALT gress, 4 måndeder etterpå. Hu skal på utredning og få hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 14. mars 2022 #14 Del Skrevet 14. mars 2022 Mistet den plutselig på dag 3, kom tilbake i løpet av dagen etter. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kelsier Skrevet 14. mars 2022 #15 Del Skrevet 14. mars 2022 Åh, jeg er glad for denne tråden. Satt akkurat midt i litt frenetisk googling for å finne ut av det samme. Jeg er vanligvis meget matglad, men de siste dagene har jeg nesten ikke spist noen ting, fordi det er dritkjedelig å spise mat som ikke smaker noe. Eneste jeg fortsatt smaker er surt og salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakta? Skrevet 14. mars 2022 #16 Del Skrevet 14. mars 2022 Til opplysning så er det luktesansen som brukes til å oppfatte de fleste nyanser i det vi oppfatter som smak på mat og drikke. Smaksløkene på tunga kan bare oppfatte noen få grunnleggende smaker, som surt, salt, søtt og bittert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Håp86 Skrevet 14. mars 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 14. mars 2022 Kelsier skrev (2 timer siden): Åh, jeg er glad for denne tråden. Satt akkurat midt i litt frenetisk googling for å finne ut av det samme. Jeg er vanligvis meget matglad, men de siste dagene har jeg nesten ikke spist noen ting, fordi det er dritkjedelig å spise mat som ikke smaker noe. Eneste jeg fortsatt smaker er surt og salt. Samme her, jeg har ingen matlyst og jeg er nødt til å spise fordi jeg ammer... Har gått ned 1.5 kilo i de siste 4 dagene... Jeg kan kun smake surt, salt og søt mens lukten er totalt fraværende. Jeg er på dag 6 nå og fortsatt ingen utvikling... Hvor lenge siden du mistet dine? Håper virkelig at vi får sansene våre snart 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jimmi Skrevet 14. mars 2022 #18 Del Skrevet 14. mars 2022 Kløvereng skrev (20 timer siden): Håper noen svarer. Jeg har også mistet lukt-/smakssansen helt og er litt bekymret for at det ikke kommer tilbake. Jeg mistet den delvis (lukter og smaker litt, men veldig begrenset) ca 5 dager etter positiv test. Det er 4 dager siden og fremdeles redusert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leny Skrevet 15. mars 2022 #19 Del Skrevet 15. mars 2022 Jeg har fått forvrengt smak og lukt. Pluss luktesansen er veldig nedsatt. Kaffe bla lukter helt grusomt.Men salt mat smaker godt . Søtsmaken er forvrengt bla smaker sjokolade grusomt ekkelt. Savner å drikke kaffe på morgenen. Kjedelig. Har vart i over 1 mnd nu. Har holdt på med lukttrening i ca 4 uker uten å merke noen bedring. Noen andre som har opplevd noe lignende? Med lukttrening med eteriske oljer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GulSitron Skrevet 15. mars 2022 #20 Del Skrevet 15. mars 2022 Leny skrev (13 minutter siden): Jeg har fått forvrengt smak og lukt. Pluss luktesansen er veldig nedsatt. Kaffe bla lukter helt grusomt.Men salt mat smaker godt . Søtsmaken er forvrengt bla smaker sjokolade grusomt ekkelt. Savner å drikke kaffe på morgenen. Kjedelig. Har vart i over 1 mnd nu. Har holdt på med lukttrening i ca 4 uker uten å merke noen bedring. Noen andre som har opplevd noe lignende? Med lukttrening med eteriske oljer? Jeg! Jeg drikker farris til vanlig fordi jeg glemmer å drikke hvis jeg ikke har det ved siden av meg. (Drikker kanskje 1l ila en dag hvis jeg er heldig) Fikk positiv test den mandagen som var nå og siden søndag har farrisen smakt saltvann blanda med litt smak og plast. Kaffe smaker rart, nesten som søppel.. Skulle nesten tro jeg var gravid med de rare smakene 😳 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg