AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg er førstegangskjøper. Det bygges flere leiligheter i nærområdet. Jeg har sjekket ut prospektet og det ser veldig fint ut. Jeg er litt paranoid av meg og tenker alltid litt sånn "hva om" "hva hvis" tanker... Er det noe jeg bør være obs på når det kommer til nye leiligheter? Kan det være mange mangler/feil? Skjeggkre? Fristen for å melde seg er om 3 uker så det haster litt. Takknemlig for alle informative svar. Anonymkode: 3801f...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Del Skrevet 10. mars 2022 Vi flyttet inn i prosjektert leilighet i sommer. Alt har gått veldig fint. Herlig med nytt, vannbåren varme, lave strømutgifter. Alt er veldig forutsigbart økonomisk. Nå har vi ikke bodd så lenge at vi har rukket å møte på problemer kanskje, men vi har ihvertfall ingenting å klage på. Anonymkode: 5ca31...b5d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Del Skrevet 10. mars 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vi flyttet inn i prosjektert leilighet i sommer. Alt har gått veldig fint. Herlig med nytt, vannbåren varme, lave strømutgifter. Alt er veldig forutsigbart økonomisk. Nå har vi ikke bodd så lenge at vi har rukket å møte på problemer kanskje, men vi har ihvertfall ingenting å klage på. Anonymkode: 5ca31...b5d Frister veldig med ny leilighet. Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med? Anonymkode: 3801f...7c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 10. mars 2022 #4 Del Skrevet 10. mars 2022 Jeg kjøpte helt ny leilighet i 2013 og har ikke hatt noen problem i etterkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Del Skrevet 10. mars 2022 Bare husk at det er mange tilleggsutgifter ved å bo i ny leilighet vs en som noen andre har bodd i tidligere. Alt av solskjerming, lys, hvitevarer etc kommer i tillegg til oppgitt pris. Litt avhengig av utbygger så er det egentlig litt stress å følge opp mangler og småting i etterkant. Vi kjøpte av en skikkelig cowboy, og ble rett og slett så lei av å krangle at vi lot noen ting bare ligge... Anonymkode: cbd20...97c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Bare husk at det er mange tilleggsutgifter ved å bo i ny leilighet vs en som noen andre har bodd i tidligere. Alt av solskjerming, lys, hvitevarer etc kommer i tillegg til oppgitt pris. Litt avhengig av utbygger så er det egentlig litt stress å følge opp mangler og småting i etterkant. Vi kjøpte av en skikkelig cowboy, og ble rett og slett så lei av å krangle at vi lot noen ting bare ligge... Anonymkode: cbd20...97c Jeg har også opplevd en slik cowboy🥴heldigvis kun en gang, i dag bor jeg i et flott nybygg. Stort sett har jeg brukt ca 100 000 i tillegg til kjøpspris(har kjøpt nytt fire ganger😊). Ekstra til elektriker, omkostninger, kjøleskap og vaskemaskin som er «frittstående». Gardinstenger, gardiner, solskjerming mm. Ja og alle måtte betale 5000kr i oppstartskapital til sameiet. Anonymkode: 193f8...9a8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klondrik Skrevet 10. mars 2022 #7 Del Skrevet 10. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er førstegangskjøper. Det bygges flere leiligheter i nærområdet. Jeg har sjekket ut prospektet og det ser veldig fint ut. Jeg er litt paranoid av meg og tenker alltid litt sånn "hva om" "hva hvis" tanker... Er det noe jeg bør være obs på når det kommer til nye leiligheter? Kan det være mange mangler/feil? Skjeggkre? Fristen for å melde seg er om 3 uker så det haster litt. Takknemlig for alle informative svar. Det eneste du bør ta høyde for er at du ikke selger og kjøper i samme marked. Det kan være en liten risikofaktor dersom du er redd i en tid med krig og høy inflasjon. Er ganske sikker på at vi ikke får noen boligkrakk og at du vil tjene på en svak moderat oppgang frem til salg av din egen leilighet, men sover du dårlig om natten i frykt for svingningene i markedet så ville jeg kanskje ventet akkurat nå. Edit: Jeg så først nå at du var førstegangskjøper så da blir ikke det noe problem:) Endret 10. mars 2022 av klondrik Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #8 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Frister veldig med ny leilighet. Kan jeg spørre hvor mye du måtte ut med? Anonymkode: 3801f...7c4 Det er veldig deilig! Stemmer forøvrig ikke det ab under her sier, alt av hvitevarer osv følger selvfølgelig med. Man KAN selvfølgelig velge å påkoste. Vi har kjøpt rekkehus nå, også på prospekt, og påkoster 500 000 kr. Leiligheten derimot har vi ikke hatt tilvalg på, vi kjøpte for sent i prosessen. Det går likevel helt fint. Vi kjøpte for 4,3 mill. 3 soverom, 78 kvm sentralt i Trondheim. Leiligheten over som er identisk ble solgt for 5,2 nå nylig, så har hatt en veldig god oppgang. Vi selger nå til høsten ish. Anonymkode: 5ca31...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #9 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er førstegangskjøper. Det bygges flere leiligheter i nærområdet. Jeg har sjekket ut prospektet og det ser veldig fint ut. Jeg er litt paranoid av meg og tenker alltid litt sånn "hva om" "hva hvis" tanker... Er det noe jeg bør være obs på når det kommer til nye leiligheter? Kan det være mange mangler/feil? Skjeggkre? Fristen for å melde seg er om 3 uker så det haster litt. Takknemlig for alle informative svar. Anonymkode: 3801f...7c4 Du har fem år å reklamere på ang feil/mangler. Skjeggkre dukker nok opp i blokkene enten du vil eller ei, men de anses ikke noe stort issue lenger. Bare beregn at de kommer til å gå en god del penger på tilvalg. Anonymkode: 6b467...f91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #10 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig deilig! Stemmer forøvrig ikke det ab under her sier, alt av hvitevarer osv følger selvfølgelig med. Man KAN selvfølgelig velge å påkoste. Vi har kjøpt rekkehus nå, også på prospekt, og påkoster 500 000 kr. Leiligheten derimot har vi ikke hatt tilvalg på, vi kjøpte for sent i prosessen. Det går likevel helt fint. Vi kjøpte for 4,3 mill. 3 soverom, 78 kvm sentralt i Trondheim. Leiligheten over som er identisk ble solgt for 5,2 nå nylig, så har hatt en veldig god oppgang. Vi selger nå til høsten ish. Anonymkode: 5ca31...b5d Hva mener du her? At alt av hvitevarer selvfølgelig følger med? Nei, det er ikke selvfølgelig at alt av hvitevarer følger med. De kan hende det følger med og det kan hende det ikke følger med. Det fulgte ingen hvitevarer med når jeg kjøpte leilighet. Anonymkode: 9aabc...149 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #11 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva mener du her? At alt av hvitevarer selvfølgelig følger med? Nei, det er ikke selvfølgelig at alt av hvitevarer følger med. De kan hende det følger med og det kan hende det ikke følger med. Det fulgte ingen hvitevarer med når jeg kjøpte leilighet. Anonymkode: 9aabc...149 Jeg har tilgode å se en leilighet på dagens marked som selges uten hvitevarer når alle kjøkken leveres med integrerte hvitevarer. Har kjøpt og solgt de siste 5 årene og vært igjennom mange mange prospekter og det har jeg aldri sett. Men for all del, link gjerne. Anonymkode: 5ca31...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morten1 Skrevet 10. mars 2022 #12 Del Skrevet 10. mars 2022 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er førstegangskjøper. Det bygges flere leiligheter i nærområdet. Jeg har sjekket ut prospektet og det ser veldig fint ut. Jeg er litt paranoid av meg og tenker alltid litt sånn "hva om" "hva hvis" tanker... Er det noe jeg bør være obs på når det kommer til nye leiligheter? Kan det være mange mangler/feil? Skjeggkre? Fristen for å melde seg er om 3 uker så det haster litt. Takknemlig for alle informative svar. Anonymkode: 3801f...7c4 Hvis det er større feil å mangler så kan du nekte å ta over før de er utbedret. Da må normalt utbygger dekke dine bokostnader i mellomtiden. Man har også ettårs befaring, der blir ofte mindre ting rettet opp som kan oppstå etter overtagelse. Det med skjeggkre er jo større sannsynlighet å finne i brukte leiligheter med hyppige utskiftninger av eiere/leietakere enn ved nybygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #13 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg har tilgode å se en leilighet på dagens marked som selges uten hvitevarer når alle kjøkken leveres med integrerte hvitevarer. Har kjøpt og solgt de siste 5 årene og vært igjennom mange mange prospekter og det har jeg aldri sett. Men for all del, link gjerne. Anonymkode: 5ca31...b5d Som sagt det fulgte ikke med hvitevarer når jeg kjøpte for ca. 5 år siden. Jeg har ikke link til den boligannonsen. Jeg har ikke sett at vaskemaskin og tørketrommel er integrert. Men for all del, link gjerne. Anonymkode: 9aabc...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #14 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Som sagt det fulgte ikke med hvitevarer når jeg kjøpte for ca. 5 år siden. Jeg har ikke link til den boligannonsen. Jeg har ikke sett at vaskemaskin og tørketrommel er integrert. Men for all del, link gjerne. Anonymkode: 9aabc...149 Hva er det du våser om. Ingen har snakket om vaskemaskiner eller tørketromler overhodet. Anonymkode: 5ca31...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #15 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er det du våser om. Ingen har snakket om vaskemaskiner eller tørketromler overhodet. Anonymkode: 5ca31...b5d Vaskemaskiner og tørketromler er hvitevarer som du skrev selvfølgelig fulgte med. Anonymkode: 9aabc...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #16 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vaskemaskiner og tørketromler er hvitevarer som du skrev selvfølgelig fulgte med. Anonymkode: 9aabc...149 Herregud 😂 jeg har til og med understreket integrerte hvitevarer på kjøkken. Alle andre skjønte at ingen snakket om vaskemaskiner, men du måtte vel bare finne noe desperat å røske tak i. Anonymkode: 5ca31...b5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #17 Del Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Herregud 😂 jeg har til og med understreket integrerte hvitevarer på kjøkken. Alle andre skjønte at ingen snakket om vaskemaskiner, men du måtte vel bare finne noe desperat å røske tak i. Anonymkode: 5ca31...b5d 😂😂😂 Stått opp med feil fot først i dag? Men til ts - alle hvitevarer følger ikke selvsagt alltid med. Du må lese prospektet. Anonymkode: 9aabc...149 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #18 Del Skrevet 10. mars 2022 Vi har kjøpt leilighet i nybygg, og i prosessen var vi innom en håndfull prosjekter. Ingen hadde hvitevarer inkludert. Kjøkkenleverandøren hadde satt sammen pakker i ulike prisklasser som vi kunne bestille i tilvalgsprosessen. Dyrere enn å kjøpe hvitevarene på tilbud på Power da, men veldig greit å slippe å installere alt selv. Anonymkode: ae2bd...27e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå