AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #1 Skrevet 10. mars 2022 Sikkert blitt diskutert 100 ganger før og kjenner jeg er selv lei det samme scenarioet… men nå har det seg sånn at jeg har møtt en godt voksen mann et par ganger. Nå har jeg bevisst ventet litt med å ga kontakt og da blir det jo helt stille… det har gått 4-5 dager siden date. jeg skjønner at han ikke er interessert (nok) men som de fleste andre vil man jo gjerne ha det avklart. så hva kan man skrive til en sånn? Uten å virke for aggressiv? Hva har dere skrevet/gjort og hvordan gikk det? jeg kjenner at bare akseptere og la det gå dager/uker er ikke aktuelt. Jeg ville gjerne sette ord på at jeg er skuffet og at det ikke er ok å «ghoste». Anonymkode: 8729c...37d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #2 Skrevet 10. mars 2022 Jeg er mann 50+ og har blitt ghostet flere ganger. Det er både trist og mangel på folkeskikk. Nå er jeg i tilsvarende situasjon med ei dame på 50. Hun har ikke skrevet noe siden søndag, sendte også melding til henne for et par dager siden. Hun har lest den, men ikke svart så langt. Har forberedt en melding til henne i helgen hvis hun ikke svarer. Tar opp hennes prioriteter, det er greit at familie og venner går foran men jeg synes jeg blir behandlet som sisteprioritet i hennes liv. Alt annet går foran og det føles sårt. Det må hun svare på, om hun rett og slett har tid til meg. Føler selv at jeg har vært oppriktig mot henne, gitt henne komplimenter og sendt søte meldinger. Hvis ikke setter jeg kroken på døra for henne. Det er mer fisk i havet...😉 Anonymkode: 83dec...4b7
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #3 Skrevet 10. mars 2022 57 minutter siden, AnonymBruker said: jeg skjønner at han ikke er interessert (nok) men som de fleste andre vil man jo gjerne ha det avklart. Du har fått det avklart. Han tar ikke kontakt. Du skriver også at du har skjønt at han ikke er interessert. Hvorfor trenger du å få det hogget ut i stein? Anonymkode: d41c1...e10 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #4 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du har fått det avklart. Han tar ikke kontakt. Du skriver også at du har skjønt at han ikke er interessert. Hvorfor trenger du å få det hogget ut i stein? Anonymkode: d41c1...e10 Fordi «ghosting» ikke er greit og for å jobbe for at dette ikke blir enda mer vanlig i vårt samfunn. Så må vi rett og slett stå opp for oss selv og si at det ikke er greit, og at vi heller ønsker å få vite hva som var årsaken for at man ikke ønsker å følge det opp. regner med du ikke har blitt ghostet selv før for da hadde du skjønt hva jeg snakker om 🙄🙄 Anonymkode: 8729c...37d 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #5 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi «ghosting» ikke er greit og for å jobbe for at dette ikke blir enda mer vanlig i vårt samfunn. Så må vi rett og slett stå opp for oss selv og si at det ikke er greit, og at vi heller ønsker å få vite hva som var årsaken for at man ikke ønsker å følge det opp. regner med du ikke har blitt ghostet selv før for da hadde du skjønt hva jeg snakker om 🙄🙄 Anonymkode: 8729c...37d Han ghoster deg jo ikke, han bare tar ikke kontakt. Ghosting er hvis du tar kontakt og han ignorerer. Anonymkode: 2bb7d...326
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #6 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Fordi «ghosting» ikke er greit og for å jobbe for at dette ikke blir enda mer vanlig i vårt samfunn. Så må vi rett og slett stå opp for oss selv og si at det ikke er greit, og at vi heller ønsker å få vite hva som var årsaken for at man ikke ønsker å følge det opp. regner med du ikke har blitt ghostet selv før for da hadde du skjønt hva jeg snakker om 🙄🙄 Anonymkode: 8729c...37d Vet du i det hele tatt hva ghosting betyr? Ghosting er hvis du tar kontakt, og mottaker ignorerer meldingen(e) din(e). https://no.m.wikipedia.org/wiki/Ghosting Anonymkode: 30fe5...1ff
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #7 Skrevet 10. mars 2022 Jeg pleier og sende en melding som dette: " Hei! Takk for en trivelig kveld/date. Lurte bare på hva du tenker ang å treffes igjen? " 😊 Har alltid pleid å fått svar. Anonymkode: 63e50...d16 2
Engel Skrevet 11. mars 2022 #8 Skrevet 11. mars 2022 (endret) Jeg pleier sende "Hei! Jeg føler det ikke er så stor interesse for videre kontakt? Tenker det er like greit at vi avslutter her. Det var hyggelig å møte deg, og jeg ønsker deg lykke til videre!" Nå er jeg veldig bevisst der at jeg trenger noen som faktisk liker å ha regelmessig kontakt og vise interesse, alt annet er uinteressant for meg. Så flere dager uten kontakt betyr for meg at man er ferdig uansett. Da har jeg mistet interessen. Men, jeg pleier alltid å gi livstegn og takke for daten hvis jeg selv er interessert i videre kontakt da, så det er jo mulig han tror du har mistet interessen her. Et tips er å sende "takk for hyggelig date i dag/i går" eller noe annet helt enkelt, uten å spørre om noe. Og se hva du får av svar da. Om han bare takker tilbake, og ikke tar opp tråden videre da så er han ikke interessert. Da lar jeg det bare dø ut. men det er for sent å gjøre etter 4-5 dager. Legger til: hvis jeg ikke er interessert i videre kontakt etter en date så sier jeg ifra om det. Uavhengig av om han har sagt noe eller ikke. De tilfellene jeg bare lar det gå ut av seg selv er når det har vært en minimumskontakt etter daten og jeg ser han ikke tar initiativ til å holde kontakten. Endret 11. mars 2022 av Engel
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2022 #9 Skrevet 16. mars 2022 Opplevde å være på én date der det gikk fint men han var ekstremt overfladisk og skrytete… Jeg tenkte at kanskje er det bare jeg som syns han er det, men da han var veldig opptatt av å påpeke til servitøren at regningen skal splittes (ydmykende much, kunne heller ha vippset oss imellom) og total stillhet fra han etterpå, unntatt en overfladisk melding om MATEN på daten, som Han bedte meg på, og jeg måtte betale for selv…. Vel… Hørte ikke mer fra han, jeg svarte høflig på meldingen om maten. Hadde han som venn på snapchat og han så på storyene mine men ikke én eneste melding eller lyd. Da er han ikke mye mann, det går an å ha såpass til oppførsel og respekt for kvinner at man sier at man ikke føler kjemi eller noe. Total stillhet. Jeg bare forsvant tilslutt selv. Hadde han vært ordentlig, hadde han i det minste sendt en melding og sagt at han ikke følte kjemien/gnisten var der. Respektløse menn har jeg ingen problemer med å ghoste. Anonymkode: a25b5...c90
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå