Gå til innhold

Uro og smerter i kroppen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har de siste dagene slitt med uro i kroppen og smerter/ubehag. Har ofte hodepine og når jeg prøver å sove kommer de ekstra symptomene. Spesielt i armer og håndledd kjenner jeg det. Litt vanskelig å forklare følelsene, men kanskje litt som ømt, hovent eller som om jeg ikke har brukt musklene på en stund (gangsperr).. Får ikke sove da plagene er såpass tydelige. Akkurat nå gjør det ubehag å skrive dette innlegget i hånda.. 

Vært litt innom tanken om det kan være utbrenthet eller noe.. Noen med lik erfaring? Måtte forresten ta av gifteringen da hendene føltes så ømme og det var merke etter ringen så kanskje litt mye vann i kroppen?

Er urolig ellers i beina men for det meste hender og armer

Anonymkode: 4c3c4...136

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du testet deg ifht Covid-19? 

Anonymkode: 39595...0d2

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er mange som føler på noe lignende nå, etter to års pandemi, og nå krigen i Ukraina. Alt dette setter mentalt spor i kroppen, som fører til indre stress og uro, og fysiske smerter. Jeg kjenner på det selv også. Nå har jeg en del smertetilstander fra før som jeg ble deltidsufør av, men jeg kjenner definitivt at alle de vanlige symptomene jeg har, har blitt verre. Spenninger i muskler og ledd, hodepine, svimmelhet, energiløshet, hjertebank, søvnløshet, indre skjelvinger.. alt dette er typiske tegn på utbrenthet, eller på fibromyalgi f.eks (som ofte kommer etter en lang periode med mye fysiske og psykisk stress), men jeg så også at mye av dette står på listen over long covid- symptomer, og også på bivirkningslisten av vaksinen. Selv har jeg hverken hatt covid eller tatt vaksinen, men hva med deg?

Men siden du skriver smerter i armer og håndledd, (og ikke smerter i store deler av kroppen), kan det hende det er et mer sentralt problem, som senebetennelse i armer? Spenninger i skuldre som gir smerter ned i armene og opp i hodet? Det kan være dette er det første tegnet på at du skal ta det litt mer med ro, roe ned både fysisk og mentalt, gå rolige turer i skogen, yoga? Og blir det ikke bedre, kan du alltids snakke med legen eller kontakte en fysioterapeut? 💞

Anonymkode: 15ce9...f88

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...