Gå til innhold

Lydfølsom nabo


lavmålet

Anbefalte innlegg

Har en nabo som dundrer i gulvet når vi har på TVen på helt normalt lydnivå. "Vanlige" tv programmer, ikke musikk og aldri etter 23.

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare ignorer det. 

Anonymkode: a0e7b...4df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør om du kan komme innom og høre hvordan han har det når tven står på hos deg. 

Da finner du fort ut om han overdriver eller ikke! :) 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å ignorere, men jeg blir nesten nysgjerrig på hva enkelte innbiller seg. Interessant rent psykologisk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lavmålet skrev (4 minutter siden):

Har en nabo som dundrer i gulvet når vi har på TVen på helt normalt lydnivå. "Vanlige" tv programmer, ikke musikk og aldri etter 23.

Noen som har erfaringer?

Har du noe form for forsterker, hjemmekino, lydplanke eller lignende? Bass bærer HELT jævlig. Min nabo over har bass i lydplanke og det høres faen meg ut som huset skal ramle ned rundt meg enda han har på LAVT volum. Bass høres annerledes og ofte verre ut hos naboer enn hos deg. 

Anonymkode: 56678...032

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har du noe form for forsterker, hjemmekino, lydplanke eller lignende? Bass bærer HELT jævlig. Min nabo over har bass i lydplanke og det høres faen meg ut som huset skal ramle ned rundt meg enda han har på LAVT volum. Bass høres annerledes og ofte verre ut hos naboer enn hos deg. 

Anonymkode: 56678...032

Nei, men TVen er ikke ny så kan godt hende det har noe med bassen å gjøre. Men kan virkelig ikke skjønne at lyden kan være SÅ plagsom, har vært på besøk hvor folk har lyden minst like høyt, og senere på kvelden, uten at naboer klager.

Endret av lavmålet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten høre hos ham, naboen min over kunne ikke tro hvordan det hørtes ut nede hos meg, og jeg kunne nesten ikke tro at så lavt volum bar så kraftig ned til meg. 

Anonymkode: 56678...032

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør hun/han neste gang dere treffes om dere kan få høre bråket inne hos dem. Dere kan bli overreasket. Har selv naboer som dere. De mener de har det lavt, mens jeg går rundt med ørepropper og hørselsvern, og kan fortsatt høre dem.

Anonymkode: 50261...fc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spør hun/han neste gang dere treffes om dere kan få høre bråket inne hos dem. Dere kan bli overreasket. Har selv naboer som dere. De mener de har det lavt, mens jeg går rundt med ørepropper og hørselsvern, og kan fortsatt høre dem.

Anonymkode: 50261...fc3

Hadde naboen gått frem litt mer diplomatisk og modent så kanskje vi hadde vurdert det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der hadde jeg ikke brydd meg noe om. Hjelper lite å gå opp til han og høre, vanlig lyd på tv må en få ha uansett.

Anonymkode: eda4c...b70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lavmålet said:

Hadde naboen gått frem litt mer diplomatisk og modent så kanskje vi hadde vurdert det.

Noen ganger kan man selv være et større menneske. 

Anonymkode: 50261...fc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...