AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #21 Skrevet 9. mars 2022 Djungelvrål skrev (3 timer siden): Vasker du kjøkkenkluter og undertøy på 40 gr? Ja. Anonymkode: 853f8...3fe
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #22 Skrevet 10. mars 2022 Har flere kurver, hver av de har bilde/ tekst som gjør det lett for alle i familien å sortere klesvasken, typ ullvask, håndvask, 40,60 og 90 grader hvitt/farget. Love it! ❤❤ Anonymkode: 13398...e3d
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #23 Skrevet 10. mars 2022 Alle klær jeg eier går i samme vask på 40 grader. Temp over det har lite å si og fargene har jeg aldri opplevd blir blandet. Nye klær, spesielt jeans vaskes ikke sammen med det andre. Sengetøy og håndklær ol. på 60 grader. Det er virkelig ikke mer komplisert enn det, hvertfall med min garderobe. 🙂 Anonymkode: 22c0a...020
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #24 Skrevet 10. mars 2022 60 grader, evt kokevask: håndklær, kluter, sengetøy og undertøy. Sengetøyet tar en maskin, resten går sammen. 40 grader deles inn i: - mørke - rødt - hvit Ull sorterer jeg sammen med alt annet. Bruker kun vaskemiddel, aldri tøymykner. Anonymkode: 3fe94...605
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #25 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja. Anonymkode: 853f8...3fe 😳 Anonymkode: 3fe94...605
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #26 Skrevet 10. mars 2022 Jeg sorterer myyye. Vasker 10 maskiner annenhver uke. Vi har gratis vaskeri i borettslaget, døgnåpent med 10 vaskemaskiner og 8 tørketrommler. Førstemann til mølla. Så når man vasker sent på kveld/natt så er det alltid ledig og man kan bruke alle maskinene på en gang. Det er store industri maskiner så de bruker mellom 20-40 min per vask. Så det går fort og tar ca 2 timer totalt for hele seansen med tørketrommel inkludert. Vasker slik: 40 grader lys vask 40 grader mørk vask 40 grader hvit vask 60 grader lys vask, hovedsaklig undertøy, sengetøy og håndklær. 60 grader mørk vask, sengetøy, undertøy og håndklær. 60 grader hvit vask, sengetøy, undertøy og håndklær. 1 maskin på kokevask med vaskefiller til gulvvask, kluter og kjøkken håndkler. 1 maskin på 90 grader med tekstilene til hundene mine. 1 maskin med finvask (her kan fargene blandes) 1 maskin med ull ( her kan også fargene blandes). Av og til ( et par ganger i året ) en maskin med gardiner, duker, fin putetrekk og sengetepper Anonymkode: e1c7f...840
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #27 Skrevet 10. mars 2022 40 grader: mørkvask 40 grader: lysvask (sjelden) 40 grader: rød vask (typisk kun rundt jul med mye røde putevar, pysjer, gardiner etc) 60 grader: håndklær, duker og sengetøy. Sengetøy som oftest alene fordi vi som regel fyller en hel maskin når vi skifter på senga, men jeg har ingenting imot å blande 60 grader med kald forvask: truser, sokker, tøybind/-truseinnlegg, munnbind, mopper og støvkluter 40 grader ullvask: ull og ull/silkeblanding 40 grader: lin Ellers vaskes allergimasker, en og annen arveduk og noe annet smådill for hånd Dyner, ryer, madrassbeskyttere etc vaskes som regel alene fordi de fylker maskina på egenhånd Vasker aldri halvtomme maskiner. Anonymkode: 33e3e...162
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #28 Skrevet 10. mars 2022 Har ikke så mye klær -vasker sengetøy, håndklær og klær hver for seg etter typisk temperatur for de forskjellige, og en vask for kjøkkengreier. Jeg ville bare innom for å introduserer dere for Eco Egg jeg, smarteste jeg har opplevd -det blir ordentlig rent, luktfritt, er bra for planeten, og koster nesten ingen ting! https://enklereliv.no/ecoegg/ Går an å kjøpe på Sunkost og flere steder også, og selvsagt fra utlandet/igjennom nett Anonymkode: e0fab...b60
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #29 Skrevet 10. mars 2022 Ull Kulørt 40 (eller 30) Hvitt 40 60 (håndklær, undertøy, sengetøy) Og en sjelden gang noe som skal på finvask. Anonymkode: 005fe...41b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #30 Skrevet 10. mars 2022 30 grader finvask, ull, jeans, kjører stort sett alle farger sammen her 😛 40 grader sorterer jeg hvitt og farget. 60 grader brukes til sengetøy, håndklær, undertøy etc., skiller mellom hvitt og farget her også så totalt 5 dunker med sortering Anonymkode: b1f3b...9f1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #31 Skrevet 10. mars 2022 90* sengetøy og håndkler/mopper/kluter. 1gang pr måned for å rense maskin 60* lyst/mørkt: håndkler, sengetøy, undertøy, sokker. 40* lyst/mørkt/rødt: Alt annet Ullvask ved behov. Anonymkode: 644eb...510
Avstand Skrevet 10. mars 2022 #32 Skrevet 10. mars 2022 Stoff, farge, kategori. Jeg tar hensyn til strømprisene og miljøet og bruker derfor stort sett EKO programmet. Alle klær vaskes på 30 gr siden det står på lappene at de skal vaskes på 30 og noen 40. Håndklær og sengetøy går sammen med undertøy og vaskekluter på 60 gr. Mørke klær vaskes sammen. Hvite klær for seg. Silke og bambus for seg på finvask.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #33 Skrevet 10. mars 2022 Avstand skrev (26 minutter siden): Stoff, farge, kategori. Jeg tar hensyn til strømprisene og miljøet og bruker derfor stort sett EKO programmet. Alle klær vaskes på 30 gr siden det står på lappene at de skal vaskes på 30 og noen 40. Håndklær og sengetøy går sammen med undertøy og vaskekluter på 60 gr. Mørke klær vaskes sammen. Hvite klær for seg. Silke og bambus for seg på finvask. Bare en liten varsko: Vi prøvde også EKO-programmet mtp det samme som deg, men vi oppdaget da at når vi vasket på 60, var vannet varmt så kort tid at vi knapt merket det, og vi stolte ikke på at det var varmt nok lenge nok til å drepe bakterier (som er litt av poenget med å vaske undertøy og sånt på 60). Så nå bruker vi bare EKO på de lavere temperaturene. Anonymkode: 005fe...41b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #34 Skrevet 10. mars 2022 90 grader - Kluter og kjøkkenhandklær 60 grader - mørkt (handklær og undertøy, noe bomull) 60 grader - lyst (sengetøy og undertøy, noe bomull) Treningstøy (en maskin om dagen) 40 grader - hvitt 40 grader - lyse farger 40 grader - mørke farger 40 grader - enkeltplagg med sterk farge Ull Silke I de siste tre kategoriene kjøres innimellom maskinen for 2-5 plagg. Har maskin som veier, måler, og autodoserer. Anonymkode: bcd78...d4d
Million Skrevet 10. mars 2022 #35 Skrevet 10. mars 2022 (endret) Håndklær og kluter: 90 C (full maskin en gang pr uke) Vanlige klær i bomull etc: 40 C (sorterer litt på farger) Ull: en maskin i ny og ne med kun ullsokker 30 C Sengetøy: 60 C (to sett gir full maskin) Undertøy; 60 C (maskinen blir ikke helt full hver gang en kjøres) Endret 10. mars 2022 av Million
Djungelvrål Skrevet 10. mars 2022 #36 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Bare en liten varsko: Vi prøvde også EKO-programmet mtp det samme som deg, men vi oppdaget da at når vi vasket på 60, var vannet varmt så kort tid at vi knapt merket det, og vi stolte ikke på at det var varmt nok lenge nok til å drepe bakterier (som er litt av poenget med å vaske undertøy og sånt på 60). Så nå bruker vi bare EKO på de lavere temperaturene. Anonymkode: 005fe...41b Jeg bruker ofte miniprogram på 70 gr om jeg har halvfull maskin, det tar litt over 1 time. Det virker som om det blir rent da.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #37 Skrevet 10. mars 2022 Vanlig 40 grader vask og tørk (har kombimaskin), 60 grader vask og tørk (undertøy, håndklær, sengetøy), finvask 40 grader uten tørk, av og til ull (samler opp). Vi er en familie på 4, og den vanlige 40-gradersen sorterer jeg som regel i lyst og mørkt for seg, og det samme med finvask. Maskinene er alltid fulle. Anonymkode: e22fe...ae3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #38 Skrevet 10. mars 2022 Dere med 2 i hustanden, hvor mange maskiner i uka vasker dere? Vi er 2 og jeg vasker 3-4. Anonymkode: 2291c...144
Million Skrevet 10. mars 2022 #39 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dere med 2 i hustanden, hvor mange maskiner i uka vasker dere? Vi er 2 og jeg vasker 3-4. Anonymkode: 2291c...144 Det varierer litt, om det er tid for skift av sengetøy for eksempel, og om det har samlet seg opp nok ull til en maskin med kun ull, om vi har nok mørkeblått og svart til å kjøre en passe full maskin osv. Det samles opp litt. Det som vaskes i minst fulle maskiner er undertøy. Jeg har ikke så sabla mye undertøy at jeg kan vente med å vaske til maskinen er full.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2022 #40 Skrevet 10. mars 2022 Million skrev (3 minutter siden): Det varierer litt, om det er tid for skift av sengetøy for eksempel, og om det har samlet seg opp nok ull til en maskin med kun ull, om vi har nok mørkeblått og svart til å kjøre en passe full maskin osv. Det samles opp litt. Det som vaskes i minst fulle maskiner er undertøy. Jeg har ikke så sabla mye undertøy at jeg kan vente med å vaske til maskinen er full. Jeg vasker undertøy på 70 gr med sokker, kluter, håndklær, gulvkluter, kjøkkenkluter, kjøkkenhåndklær men skiller på lyst og mørkt. Anonymkode: 2291c...144
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå