AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #1 Skrevet 9. mars 2022 Jeg har søkt et studie som ligger i Haugesund (Høyskolen på vestlandet). Er det noen som har studert i Haugesund? og som vil dele litt erfaringer? Hvordan er miljøet, byen og generelt stemningen i Haugesund? Hadde satt utrolig stor pris på svar! Anonymkode: 7d8ee...977
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #2 Skrevet 9. mars 2022 Haugesund er ikke akkurat kjent for å være plassen de fleste vil studere... Veldig liten by og generelt et lite studentmiljø. Jeg sier ikke at det er noe er dårlig med byen, jeg trivdes kjempegodt i Haugesund! Fordeler: Billig å bo (i forhold til andre byer i landet). LIte koselig sted, man blir kjent med mange (dersom man er villig til å bli kjent med mange)! HVL er en utrolig god institusjon! Nærme Stavanger og Bergen, i tillegg har byen flyplass. Utrolig fint om sommeren, men kan være litt deprimerende i regn-sesongene (når det nesten bare regner og er grått 24/7). Ulemper: Liten by, er ikke noe Oslo/Trondheim dette her. Det tar seriøst 10 minutter å gå igjennom Haugesund sentrum.😅 Lite miljø. Ofte dårlig vær. Kan være at noen går på et slite smell (kultursjokk), iallfall hvis dem er vant til masse masse folk og høye bygninger. Anonymkode: c1994...82c 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #3 Skrevet 9. mars 2022 Jeg kan bare nevne at som lokal så misliker vi byen vår og vi snakker den ned. De fleste som bor i Haugesund og Haugalandet vil egentlig ikke bo der. Jeg er utflyttet og de fleste av mine venner er også utflyttet. Men å bo der er billig i forhold til de større byene Norge. Anonymkode: b1e42...d64
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #4 Skrevet 9. mars 2022 Flyttet fra Haugesund så snart jeg kunne! Aldri sett meg tilbake. Folka der var enten narkomane, kristne eller sportsidioter. Satt på spissen. Haugesundere er ofte opptatt av status og penger. Lite sjarmerende. Studentlivet vet jeg ikke noe om, jeg flytta vekk for å studere. Anonymkode: df4e1...a8b
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #5 Skrevet 9. mars 2022 Vil man studere i bibelbeltet? Anonymkode: 126f8...035
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #6 Skrevet 9. mars 2022 18 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg kan bare nevne at som lokal så misliker vi byen vår og vi snakker den ned. De fleste som bor i Haugesund og Haugalandet vil egentlig ikke bo der. Jeg er utflyttet og de fleste av mine venner er også utflyttet. Men å bo der er billig i forhold til de større byene Norge. Anonymkode: b1e42...d64 Hvorfor misliker dere lokale byen? Fordi dere er leie eller fordi dere genuint ikke liker byen? Anonymkode: 7d8ee...977
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #7 Skrevet 9. mars 2022 10 minutter siden, AnonymBruker said: Flyttet fra Haugesund så snart jeg kunne! Aldri sett meg tilbake. Folka der var enten narkomane, kristne eller sportsidioter. Satt på spissen. Haugesundere er ofte opptatt av status og penger. Lite sjarmerende. Studentlivet vet jeg ikke noe om, jeg flytta vekk for å studere. Anonymkode: df4e1...a8b Kan du utdype litt? -TS Anonymkode: 7d8ee...977
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #9 Skrevet 9. mars 2022 En kompis av meg studerer i Haugesund, og han sier han skal bort derfra med en gang han er ferdig på studiet. Det er et ganske omfattende rusmiljø der som driver mye kriminell aktivitet. Det er ingen god stemning i byen på kveldstid, det kan fort bli en del uro. Ungdommer rekrutteres i hurtig tempo.... Han ville aldri bosatt seg der. Ikke ment for å skremme deg TS, men vær forberedt på at kan være tungt mentalt å bo i Haugesund. Anonymkode: 92a0f...e24 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #10 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): En kompis av meg studerer i Haugesund, og han sier han skal bort derfra med en gang han er ferdig på studiet. Det er et ganske omfattende rusmiljø der som driver mye kriminell aktivitet. Det er ingen god stemning i byen på kveldstid, det kan fort bli en del uro. Ungdommer rekrutteres i hurtig tempo.... Han ville aldri bosatt seg der. Ikke ment for å skremme deg TS, men vær forberedt på at kan være tungt mentalt å bo i Haugesund. Anonymkode: 92a0f...e24 Btw. Jeg tipper at oppholdet ditt i Haugesund kan være fantastisk, dersom du finner gode folk/studievenner rundt deg da! Haugesund er kort fortalt en by som kan være nydelig hvis du SELV bestemmer deg for at det skal være nydelig. Eller jævlig, hvis du bestemmer deg for at det skal være jævlig.. Er litt vanskelig å forklare. Anonymkode: 92a0f...e24 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #11 Skrevet 9. mars 2022 Nå begynner jeg å bli litt redd og umotivert for å studere i Haugesund! -TS Anonymkode: 7d8ee...977
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #12 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå begynner jeg å bli litt redd og umotivert for å studere i Haugesund! -TS Anonymkode: 7d8ee...977 Jeg som ga deg det første svaret her i tråden, TS! Har som sagt studert på HVL i Haugesund. Ikke vær redd eller umotivert, ingen grunn til det! Når det gjelder rusmiljø, så har det vel mye å si hvem du går etter. ikke alle som ruser seg, lager uro i gatene og osv. finnes skikkelig folk. En ting skal være sikkert, ikke for å ta alle under en kam da. Men jeg syns denne plassen viser lettere til litt spesielle folk. vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, ett folkeslag for seg selv kanskje? De jeg kjenner der vet hva jeg snakker om, og de kan si seg litt enige. men ved de fleste plasser er det jo noe spesielt, noen bare litt mer synlig enn andre. Ikke tenk på det! Anonymkode: c1994...82c 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #13 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor misliker dere lokale byen? Fordi dere er leie eller fordi dere genuint ikke liker byen? Anonymkode: 7d8ee...977 Jeg synes selv det er synd da holdningen kommer tidlig fra barndommen der de voksne har holdningen og det overføres til barna. Så vi er blitt oppvokst med mindreverdighets komplekser og vi tenker at alle andre steder er bedre. Det stemmer at det er noe kriminalitet og rus. Lite folk i sentrum også er det bilavhengig pga spredte sentre og boligområder. Men så er det som noen sier,det et hva du gjør det til. Anonymkode: b1e42...d64 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #14 Skrevet 9. mars 2022 Jeg bor her å kan garantere at byen har mye mer enn narkotika og kriminalitet 😅 Vi har nydelige uteområder, kort vei fra byen til skogen eller fjelltopper, en del kule nisjebutikker, lave boligpriser, mange fritidsaktiviteter og ikke minst veldig kjekke folk her Anonymkode: 527a8...def 3
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #15 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Vil man studere i bibelbeltet? Anonymkode: 126f8...035 Haugesund er ikke i "bibelbeltet" Anonymkode: 38ee6...9ec 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #16 Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg bor her å kan garantere at byen har mye mer enn narkotika og kriminalitet 😅 Vi har nydelige uteområder, kort vei fra byen til skogen eller fjelltopper, en del kule nisjebutikker, lave boligpriser, mange fritidsaktiviteter og ikke minst veldig kjekke folk her Anonymkode: 527a8...def Jeg bor i nabokommunen, og er helt enig. Har også studert ved Høgskolen, og er veldig fornøyd med opplegg/fasiliteter skolen har. Anonymkode: 38ee6...9ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå