Gå til innhold

Enkel mat til fest


inar

Anbefalte innlegg

Har dere noen tips til enkel servering til så mange personer, orker ikke stå å lage mat hele dagen. Er bare en enkel fest og maten står ikke i fokus, mest for å samles.

Nå stikker jeg å trener, så håper jeg på gode tips når jeg er tilbake.

Pfh takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gryterett er jo bankers da. Hva med får-i-kål siden det er lammesesong (og den krever jo også minimalt med arbeid)? Lasagne, moussaka eller annen ovnsrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget chili con carne med grønn salat, guacamole, rømme og godt brød. :)

:Nikke:

Dette er min festmeny i kveld! ;) Med litt Nachos til også... Nammenam til øl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Chilli con carne med litt godt tilbehør er utrolig godt. Evt kan du lage finnbiff eller biff stroganoff med hjemmelaget potetmos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pastasalat med kylling eller skinke. Tar jo litt tid å lage, men kan jo lages en stund på forhånd og stå kaldt. Serveres med godt brød, hvitløksbaguetter el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du trente veldig lenge og ikke har kommet i gang enda så kan du jo kjøpe bokser med lapskaus og varme dem.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å bruke Jamie Olivers oppskrift på Chili con carne, med en boks svarte bønner i tillegg til de røde (glad i bønner. ;) ). Går også fint an å bruke tomatpuré istedet for soltørkede tomater i olje.

Her har du den.

Jeg koker den ved 150 grader i ovnen med bakepapir over (ca. 1 1/2 time) - så passer den seg selv mens man gjør noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemmelaget chili con carne med grønn salat, guacamole, rømme og godt brød. :)

Har dere en oversatt versjon av oppskrift på denne? Hørtes fantastisk ut? Og, bruker du hjemmelaget eller ferdig kjøpt guacamole?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere en oversatt versjon av oppskrift på denne? Hørtes fantastisk ut? Og, bruker du hjemmelaget eller ferdig kjøpt guacamole?

Sendte deg en PM, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og, bruker du hjemmelaget eller ferdig kjøpt guacamole?

Jeg lager guacamole selv. :)

Du trenger:

2 modne avokado

2 ss finhakket løk

1/4 finhakket tomat

2 ss presset limesaft (eller etter smak)

noen dråper tabasco

salt og pepper

Mos sammen, enten med gaffel om du vil ha litt biter i, eller i foodprocessor om du vil ha det jevnt. Det er også godt med litt hakket frisk koriander i hvis du liker det. :)

Endret av Eurydike
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan blir chilli con carne uten bønner, liker ikke bønner jeg. Kan det erstattes?

Du kan jo bare kutte ut bønner, trenger ikke erstatte med noe. Jeg er heller ikke begeistret for bønner, men fant ut at hermetiske brune bønner (husker ikke merket akkurat nå) ble veldig godt i chili con carne. Tørre bønner som må bløtlegges liker jeg skjelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...