Gå til innhold

Kan noen gi meg tips om spiral.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt å å bruke spiral men aldri hvert borti det . Er det noen som har brukt det og kan gi tips på hvilken som er vanlig å bruke. Enten kobberspiral eller hormonspiral ? 

Anonymkode: 126db...e21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker hormonspiral, Mirena. Har hatt den i halvannet år nå, har fungert veldig fint. Mistet menstruasjonen, ingen smerter eller andre problemer. Veldig lettvint, trenger ikke tenke på å huske piller eller noe :)

Anonymkode: ba04a...9bc

Skrevet

Jeg har Mirena hormonspiral, og er veldig fornøyd. Fordelen med den er at de fleste mister menstruasjonen helt. Det er så deilig å slippe den. 

Før hadde jeg kobberspiral. Den ga mer smerter og mer blod. 

AnonymBruker
Skrevet

Kobberspiral gir i de fleste tilfeller økte smerter og blødninger ved menstruasjon, mens hormonspiralen på sin side har stikk motsatt "bivirkning": den gir lettere menstruasjoner, og ofte mister man den helt. 

Anonymkode: 09569...5b8

AnonymBruker
Skrevet

Har også mirena og er veldig fornøyd. Null bivirkninger, annet enn at mensen forsvant  Hadde kobberspiral før. Da hadde jeg veldig kraftig menstruasjon. 

Anonymkode: feb97...7a9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også Mirena. Satte den inn høsten 2020. Alt gikk strålende fint, frem til høsten 2021. Har siden da slitt med mye smerter og store blødninger, som har gjort meg helt sengeliggende. Leger finner ikke ut hva det er. Det kan være spiralen. Det kan være bivirkning på vaksinen. Det kan være andre kvinne sykdommer 

Ikke vet jeg…

Jeg vil hverken anbefale eller ikke anbefale noe. Jeg syntes du burde snakke med legen din eller gynekolog ang hvilken spiral som passer best deg og din kropp. Jeg ble anbefalt Mirena fordi det er høy blodpropp fare i slekta, og Mirena skal visst være snillest der

Anonymkode: 6e0e7...faf

AnonymBruker
Skrevet

7027852000104_a1c1.thumb.jpg.b806fa3b045bce0cfb21589667c3c1ed.jpg

Bruker denne  Røyker godt av musa og holder udyr borte.

Anonymkode: 6f166...d1c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har tenkt å å bruke spiral men aldri hvert borti det . Er det noen som har brukt det og kan gi tips på hvilken som er vanlig å bruke. Enten kobberspiral eller hormonspiral ? 

Anonymkode: 126db...e21

Hormonspiral er vanligst. Jeg har brukt kobberspiral i mange år da jeg ikke tåler hormoner særlig godt. Den fungerer helt utmerket til meg, men får litt kraftigere mens blødninger. 

Anonymkode: 705bc...a7d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...