AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #21 Del Skrevet 9. mars 2022 Jeg begynte å øvelseskjøre med kjøreskole i januar, fikk sertifikat i august. Hadde også mamma å øvelseskjøre med, men ikke så mye som jeg skulle ønske. Så for meg kostet det rundt 50.000 for kjøreskole. Jeg slet med teorien, jeg måtte øve minst like mye på teorien som jeg øvelseskjørte 😂 Anonymkode: d9a77...8ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #22 Del Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har kjørt kun med skole en gang i uka de siste 7 mnd, og jeg skjønner jo at det tar litt mer tid enn om jeg hadde noen og ove med hjemme, men jeg begynner å miste motet. Alle andre bruker et- tre på det. Og jeg er fortsatt på trinn to. Gi opp eller halte videre? 😄 Hvor lang tid brukte dere på å ta lappen? Anonymkode: d0709...fc6 Da er du enten svært mindre intelligent eller blir lurt. Det er nok flere kjøreskoler som drar ut tiden for å tjene mer Anonymkode: 03093...dd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #23 Del Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Da er du enten svært mindre intelligent eller blir lurt. Det er nok flere kjøreskoler som drar ut tiden for å tjene mer Anonymkode: 03093...dd2 Så tåpelig svar! Selv øvelseskjørte jeg masse med min mor fra jeg var 16 og til jeg tok lappen som 19 åring. Det er tre år. TS har jo ingen å øvelseskjøre med så at hun har hatt en 30 timer med kjørelærer er da ikke spesielt rart. Jeg hadde selv langt mer (med min mor). Anonymkode: f2630...d13 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #24 Del Skrevet 9. mars 2022 Jeg ville lagt litt energi i å finne noen å øvelseskjøre med. Mengdetrening er gull verd. Hvis du ikke kan kjøre med foreldre, så let utenfor. Hva med en tante? En fetter som har hatt lappen en stund? Har du en Facebookgruppe for bygda/bydelen/området du bor i? Hør der. Kanskje nabodama kan ta deg med når hun uansett skal kjøre og hente ungene på trening? Kanskje noen i nærheten er ufør og har god tid, og kan kjøre turer med deg mot at du betaler bensin? Anonymkode: 76611...3a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #25 Del Skrevet 9. mars 2022 Kanskje ikke bilkjøring er for alle? Om man bruker så ekstremt med tid og penger kan man kanskje innse at dette ikke er for meg... Anonymkode: d52b7...a9f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #26 Del Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Kanskje ikke bilkjøring er for alle? Om man bruker så ekstremt med tid og penger kan man kanskje innse at dette ikke er for meg... Anonymkode: d52b7...a9f Det er noe med det å være mobil og kunne komme seg rundt på egenhånd uten å være avhengig av andre. Mange steder på bygda går det knapt kollektivtrafikk, og har man barn er det også svært lurt å ha lappen. Anonymkode: 84720...881 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #27 Del Skrevet 9. mars 2022 Ehhh.. Jeg startet i 2014 og har enda ikke lappen!!🤣🤣 har aldri kjørt opp, så det er ikke det at jeg driver å stryker hele tiden heller. Det er bare at jeg hele tiden nedprioriterer og utsetter. Begynner å bli et litt ekstremt tilfelle, skjønner jeg 🤣🤣🤣 Anonymkode: 0c2be...a9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #28 Del Skrevet 9. mars 2022 Jeg tok lappen som 40åring. Brukte vel 8-9 mnd, var noen pauser innimellom. Øvekjørte ikke privat. Anbefaler deg å ta på automat, da får du mindre å fokusere på.du ta manuell når du har kjørt ett års tid hvis du har behov for det. Anonymkode: b7765...4c3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #29 Del Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Kanskje ikke bilkjøring er for alle? Om man bruker så ekstremt med tid og penger kan man kanskje innse at dette ikke er for meg... Anonymkode: d52b7...a9f Det er flere grunnet til at det kan ta tid, statens vegvesen anbefaler over 140 timer før oppkjøringen (noen trenger mer). Det tar gjerne lengre tid om en ikke har noen en kan kjøre privat med, eventuelt må en ha spart opp en god sum på forhånd slik at en klarer kjøre litt mer intensivt. Anonymkode: e17fc...990 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #30 Del Skrevet 9. mars 2022 Jeg anbefaler ikke intensivkurs om du ikke kan å kjøre. Det er kjøring i 6-7 timer hver eneste dag (iallefall på den i Drammen som tar en uke) og er kjempe tøft! Ta heller å vurdere automat så slipper du giring. Det kan hjelpe mye. Ellers se på YouTube, tiktok, Google hva du er usikker på og be kjørelærer være ekstra på med det du er usikker på, en ting om gangen, til du klarer det. Om du kveler bilen eller gjør en feil, pust og restart. Start på nytt. Si det gjerne høyt til deg selv menst du tar et godt pustedrag før du prøver igjen. Det tar kortere tid enn å skulle stresse og ikke få det til 😊 og husk, det er ikke farlig å kvele bilen, det klarer også den mest erfarne sjåfør 😊 Jeg tok lappen på torsdag og er 33 år. Ingenting er umulig om du øver nok. 👍 Anonymkode: 22b4d...c01 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ToveM Skrevet 9. mars 2022 #31 Del Skrevet 9. mars 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hva er intensivkurs? ts Anonymkode: d0709...fc6 Intensiv kurs krever mye øvelse kjøring på forhånd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå