Gå til innhold

Dere som har/har hatt omikron

Fremhevede innlegg

Skrevet

Uvaksinert. To dager med vondt i beina. Tre dager med total utmattelse, fire dager med trykk i bihuler og ører. Kvalme fra dag 1-10. Hoste fra dag fem. Den sitter i enda (etter 16 dager), men den er bedre enn den var. Ingen feber under forløpet.

mannen min med tre doser, hadde samme symptomene som meg. Men han hadde feber i to dager i starten og hoster mye mer enn jeg gjør. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3 doser. Første uka som en vanlig forkjølelse, grei allmenntilstand. 2 uka, slapp og daff, hjernetåke, lukt og smak redusert. 3.uka kom energien tilbake og føler meg som før. Har fremdeles redusert luktesans. 

Skrevet

Null doser. Ble overraskende lite dårlig. Småtterier som jeg fint kan ha til vanlig også. Er sjelden i 100 % form men det er vel sånn med de fleste av oss 😊

• Liker 3
Skrevet

3 doser.

Fikk en veldig lett forkjølelse ut av det som var slik..

1 dag: vond hals, men jeg var sikker på at det var mandlene og at det skulle gå over.

dag 2: enda mer vondt i halsen, og noe redusert. Tar test = negativ 

dag 3: ikke vondt i halsen, men tett nese og snørr, samt nyser og hoster. Trøtthet som kommer og går.

Dag 4: samme som dag 2. Tar en ny test Fortsatt negativ. Sønnen vår tester derimot positivt 

Dag 5: samme som dag 3 og 4, men jeg har begynt å få tilbake energien. Tar ny test, Negativ 

dag 6: økt slim produksjon, hoster ut slim når jeg får til. Fortsatt tett nese da/snørr.

dag 7: tester meg for siste gang, Fortsatt negativ.

nå er jeg på dag nr 9, og sliter fortsatt med rest symptomer som tett nese, snørr, slim, og litt hoste. Jeg har riktignok testa Negativt, men jeg tror nok at jeg har hatt corona jeg også fordi Sønnen min fikk omtrent symptomer samtidig som meg. Så jeg tok derfor utgangspunkt i 4 dager hjemme fra han testet positivt..

• Liker 1
Skrevet

Føler med deg! Jeg fikk positiv test i går. Sov dårlig natt til i går og våknet med sår hals. Fikk feber utover dagen med mye muskelverk. Dotter i ørene, hodepine, tett nese, magesmerter og mye kvalme. Har sovet et par timer før jeg nå er veldig kvalm og uvel og får ikke sove mer. Så er spent på dagene fremover.

Fullvaksinert og risikogruppe. 

• Hjerte 1
Skrevet
tussi84 skrev (På 14.3.2022 den 2.57):

3 doser.

Fikk en veldig lett forkjølelse ut av det som var slik..

1 dag: vond hals, men jeg var sikker på at det var mandlene og at det skulle gå over.

dag 2: enda mer vondt i halsen, og noe redusert. Tar test = negativ 

dag 3: ikke vondt i halsen, men tett nese og snørr, samt nyser og hoster. Trøtthet som kommer og går.

Dag 4: samme som dag 2. Tar en ny test Fortsatt negativ. Sønnen vår tester derimot positivt 

Dag 5: samme som dag 3 og 4, men jeg har begynt å få tilbake energien. Tar ny test, Negativ 

dag 6: økt slim produksjon, hoster ut slim når jeg får til. Fortsatt tett nese da/snørr.

dag 7: tester meg for siste gang, Fortsatt negativ.

nå er jeg på dag nr 9, og sliter fortsatt med rest symptomer som tett nese, snørr, slim, og litt hoste. Jeg har riktignok testa Negativt, men jeg tror nok at jeg har hatt corona jeg også fordi Sønnen min fikk omtrent symptomer samtidig som meg. Så jeg tok derfor utgangspunkt i 4 dager hjemme fra han testet positivt..

Har to venninner som også fikk typiske symptomer og var dårlige, begge tok pcr begge var neg. Er mye annet som går nå også. 

• Liker 1
Skrevet
zemer skrev (57 minutter siden):

Har to venninner som også fikk typiske symptomer og var dårlige, begge tok pcr begge var neg. Er mye annet som går nå også. 

vet det. Men symptomene mine dukket opp samtidig som sønn vår ble syk, og han testet positivt. Han ble smittet o barnehagen. 

Sliter forresten fortsatt med rest symptomer. slim, noe hoste, Nese som renner og litt tett nese. 

Skrevet
tussi84 skrev (12 minutter siden):

vet det. Men symptomene mine dukket opp samtidig som sønn vår ble syk, og han testet positivt. Han ble smittet o barnehagen. 

Sliter forresten fortsatt med rest symptomer. slim, noe hoste, Nese som renner og litt tett nese. 

En pcr bekrefter det.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg fikk påvist covid den 2.mars. Hadde hodepine,øreverk,tannverk,vondt generelt i kroppen. Hadde 3-4 dager med ganske høy feber. Tett nese og hoste. Mistet også smak og luktesans. Mye svimmel og sliten. 7.Mars hadde jeg negativ test. Begynte å gå bedre. Men nå den 16.mars så sliter jeg fortsatt med hoste. Har skjønt at det sitter i en stund. Men kjenner også et litt sånn trykkende eller ikke vanlig følelse i halsen/bryste. Noen andre som kjenner det?Begynner da å lure på om det er noe annet som er feil med eventuelt lungene eller om det er helt normalt etter korona. (Jeg har 3 vaksiner) 

Endret av Oregano
Skrevet

Ekstrem hodepine, 40 i feber i to dager. Snørrete, hoste, sår hals, muskelsmerter. Utmattethet kombinert med ekstrem indre uro. Voldsom diaré i nesten to uker i strekk. Tok nærmere tre uker før jeg følte meg tilnærmet frisk. 

Skrevet
Hundemamma97 skrev (På 12.3.2022 den 19.17):

Ble smittet på fylla i februar.

Startet med uvelhet og vondt i hodet. Så ble jeg slapp og influensasyk. Rennende nese. Så hoste som hang i en stund.

Uvaksinert. Glad jeg ikke vaksinerte meg, da vaksine ville være en større risk for meg (blødningsforstyrrelser mtp mensen, blodpropp, whatever) enn å bare gjennomgå en slags influensa liksom.. så tok aldri sjansen på vaksine 👌🏼

Jeg synes ikke det var i nærheten av en influensa, men enig med siste avsnitt. Hadde også hoste som hang i en stund. Ellers tett nese.  Uvaksinert. 

• Liker 1
Skrevet
miss spjåk skrev (1 minutt siden):

Jeg synes ikke det var i nærheten av en influensa, men enig med siste avsnitt. Hadde også hoste som hang i en stund. Ellers tett nese.  Uvaksinert. 

Virker til å variere utrolig mye. Jeg er fullvaksinert men opplever det som en mild/middels influensa. 

Men! Når det er snakk om influensasymptomer så hører man hvor mange som faktisk aldri har hatt influensa. Det er noe helt annet enn en kraftig forkjølelse. Har hatt det en gang for over ti år siden, og de minnene sitter. 🙈

• Liker 2
Skrevet

Var syk i ca en uke, men  nå ca en mnd etter så  sliter jeg fortsatt med tørr hals (akkurat som det er finstøv der nede veldig ofte), slim i halsen, og tett nese. Er så lei av sistnevnte! Også blitt fort sliten, men det begynner heldigvis å bedre seg. 

Skrevet
pia mater skrev (3 minutter siden):

Virker til å variere utrolig mye. Jeg er fullvaksinert men opplever det som en mild/middels influensa. 

Men! Når det er snakk om influensasymptomer så hører man hvor mange som faktisk aldri har hatt influensa. Det er noe helt annet enn en kraftig forkjølelse. Har hatt det en gang for over ti år siden, og de minnene sitter. 🙈

Ja har samme inntrykk. Nå var er forresten en forsker som påstår man muligens får immunitet i flere tiår (!) etter omikron, men jeg tror det er altfor tidlig å si. 

• Liker 1
Skrevet
miss spjåk skrev (1 minutt siden):

Ja har samme inntrykk. Nå var er forresten en forsker som påstår man muligens får immunitet i flere tiår (!) etter omikron, men jeg tror det er altfor tidlig å si. 

Mener å ha sett noe oppslag om noen som har blitt smittet to ganger på et par uker bare, så lite trolig det var forskjellige varianter. Men nye mutasjoner skjer hele tiden, samme som med influensa. Så vi blir nok å slite med mye sykdom fremover uansett. 

• Liker 1
Skrevet

Ble syk forige torsdag og er feberfri, men langt fra god. Hodepine, vondt i ansiktet regner med det er bihulene, sliten og slapp, mye hoste og veldig tung i brystet.. 🥴

Skrevet

Testet positivt nå på søndag, kvalm, feber,  vondt i halsen og hoste første 3 dager. I dag ble jeg skikkelig snørrete og slimete hoste, redusert lukt og smaksssans og skikkelig tett i ørene. Føler jeg har vekslet mellom mild influensa, halsbetennelse og kraftig forkjølelse. 

Vanligvis når jeg er syk spiser jeg ingenting,  men denne gangen har jeg hatt en skikkelig ulvehunger, helt merkelig.  Er egentlig en litt sånn småspiser til det daglige. 

Skrevet

Fikk Omikron på søndag. Ingen feber, men litt sår hals, lett hodepine og føler meg sliten. Skal på jobb og tilbake til virkeligheten i morgen ☺️

Skrevet

Fikk det overraskende lett. Trodde jeg skulle merke det mye mer så det var en veldig positiv erfaring. Uvaksinert. 

• Liker 3
Skrevet
Justlooking skrev (53 minutter siden):

Fikk det overraskende lett. Trodde jeg skulle merke det mye mer så det var en veldig positiv erfaring. Uvaksinert. 

Ja merkelig det der.

• Liker 1
  • Opprett ny...