AnonymBruker Skrevet 9. mars 2022 #21 Skrevet 9. mars 2022 Dag en og to hadde jeg veldig verk i kroppen og var kvalm. i løpet av dag to kom trøttheten. Den varte i ga ei uke. fra dag tre hadde jeg mye trykk i bihulene og ørene. Vondt i hodet og kvalm. dag 10 forsvant alle symptomer og ble erstattet av tett nese og hosting. Og siden har jeg hosta. Er på dag 17 nå. Anonymkode: dc51a...342
K@tt Skrevet 10. mars 2022 #22 Skrevet 10. mars 2022 svsdv AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 5.00): Dere som har har/har hatt omikron, hvor lenge var dere syke? Jeg ble syk torsdag sist uke og hadde høy feber som varte ut helga, men nå begynner jeg å bli skikkelig tett i nesen og masse slim i halsen. Er også veldig tett i ørene og i hodet selv om feberen er borte. Jeg klør også i tennene. Er det vanlig å bli så tett i nese og i ørene etter at feberen forsvant? Jeg er ikke vaksinert. Selv om jeg ikke har feber lenger føles det ut som jeg enda har litt feber da jeg er så tett i hodet/ørene. Hører også dårligere pga det.. hvor lenge skal jeg ha det sånn så dette? Det går ut over skolen og skolearbeid også.. Anonymkode: 4cab2...7bc Jeg fikk positiv test en tirsdag, samtidig som vond hals og dårlige mage. Det utviklet seg til snørrete nese og litt slapp/trøtt og forhøyet temperatur uten at det kjentes ut som feber. Ingen hoste eller hodepine, heldigvis. Har vært småforkjølet siden jeg testet positivt, men slimet i halsen kom en stund etter jeg testet positivt og varer fortsatt nå noen uker etter positiv test. Dette er andre gangen jeg har korona, første gang vet jeg ikke hvilken versjon jeg hadde og nå antar jeg at dette er mikron. Like mildt forløp begge gangene og er ikke vaksinert.
Håp86 Skrevet 10. mars 2022 #23 Skrevet 10. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 5.50): Jeg hadde feber 2 dager og følte meg syk i 5 dager. Etter jeg ble bedre kom forkjølelsen og diffuse symptomer krypende. Utmattelse, trøtthet, gelében/muskelsvakhet++ Følte meg nesten meg selv ca fra dag 10, men ikke 100% Kun litt svake restsymptomer med litt ekstra snue/slimproduksjon og fortsatt litt nedsatt smakssans dag 15 nå:) Vel overstått, men gruer meg allerede litt til neste gang😆 Anonymkode: dd4ac...f66 Har du mistet smakssans og luktesans da du ble smittet? Jeg bare spør fordi jeg ble syk på lørdag og på dag 3 mistet jeg både lukt og smakssans totalt...
milla80 Skrevet 12. mars 2022 #25 Skrevet 12. mars 2022 Hadde det for rundt 3 uker siden og fremdeles utrolig uopplagt og sliten i kroppen hver dag. Det er egentlig det verste for min del . Dessuten er smakssansen fremdeles helt på viddene 🙄 Går nå bare og venter på den nye varianten . Typisk at jeg blir smitta av den og 😆 (vaksinert to ganger - Pfizer og Moderna )
Hundemamma97 Skrevet 12. mars 2022 #26 Skrevet 12. mars 2022 Ble smittet på fylla i februar. Startet med uvelhet og vondt i hodet. Så ble jeg slapp og influensasyk. Rennende nese. Så hoste som hang i en stund. Uvaksinert. Glad jeg ikke vaksinerte meg, da vaksine ville være en større risk for meg (blødningsforstyrrelser mtp mensen, blodpropp, whatever) enn å bare gjennomgå en slags influensa liksom.. så tok aldri sjansen på vaksine 👌🏼 7
Hyaluronica Skrevet 12. mars 2022 #27 Skrevet 12. mars 2022 2 doser og i risikogruppe. Skamdårlig og sengeliggende i en uke, plages ennå 6 uker etterpå med hoste og slim.
Tøvftta Skrevet 12. mars 2022 #28 Skrevet 12. mars 2022 Feber i en dag så var jeg frisk igjen, så jeg var heldig (uvaksinert jeg og). Har du vært hos legen din og rådhørt deg? Kan hende du trenger noe hostesaft? 1
cassio Skrevet 12. mars 2022 #29 Skrevet 12. mars 2022 Sår hals og svak feber i to døgn. Hoste som hang i ei ukes tid. Tre vaksinedoser.
Cornflakes Skrevet 12. mars 2022 #30 Skrevet 12. mars 2022 (endret) For meg startet det når jeg våknet på tirsdags morgen. Kjente noe i halsen, men tenkte jeg kanskje bare hadde sovet med åpen munn og blitt tørr i halsen. Det gikk ikke over ila dagen, så da tok jeg en positiv test kl 16. Følte meg fin helt frem til ca kl 22, da kom feberen og halsen ble vondere og vondere. På onsdag fortsatte feberen og veldig vond hals. Onsdag kveld begynte nesa å tette seg og og hodet ble tett og små vondt. Torsdag feberen blir lavere men resten av symptomene er det samme + mistet luktesans men ikke smak. Fredag så er feberen helt borte men samme symptomer og kløe i ørene, luktesans er tilbake. Idag (lørdag) er halsvondten borte, ikke så tett i nesa mer, men har fått lett tørrhoste. Føler meg fortsatt "tett" i hodet. 2 vaksinedoser. Siste I slutten av august. Endret 12. mars 2022 av Cornflakes .
Tunique Skrevet 13. mars 2022 #31 Skrevet 13. mars 2022 Har ikke hatt Omicron, men hadde delta før jul. 2 dager med litt feber. Som en forkjølelse. Er uvaksinert. 5
cppdude Skrevet 13. mars 2022 #32 Skrevet 13. mars 2022 Dobbel vaksine, ingen booster - fikk Omikron før jeg rakk booster. Dag 1: Lett hoste Dag 2: Ekstrem slapphet + grov hoste + svak feber Dag 3: Litt slapphet + grov hoste + sterk feber Dag 4: Hoste + svak feber Dag 5: Hoste + sår hals Dag 6: Hoste Dag 7: Fortsatt litt hoste, men ellers fin.
Ardwinna Skrevet 13. mars 2022 #34 Skrevet 13. mars 2022 (endret) Jeg har trippeldose vaksine. Det startet med nysing og kløe i halsen en ettermiddag. Siden det hadde vært mye smitte rundt meg, tok jeg test morgenen etter og testet positivt. Jeg var forkjølelsessyk i ca ei uke, med nysing, snørrete nese, slimete og til tider småsår hals, litt hosting og litt slapp i kroppen. Hadde lett feberfølelse i kroppen men ikke feber, og hadde litt vondt i hodet og bihulene ene dagen. Nå på dag 17 er jeg fremdeles litt ekkel i halsen og må stadig hoste for å bli kvitt irritasjon og slim, og jeg kan bli litt lettere sliten av å anstrenge meg, men er ellers høvelig frisk. Har hørt mange som sliter med hoste og lett nedsatt kondis noen uker etter at de ble syke. Samboeren er godt trent, men sliter med at kroppen ikke fungerer som normalt når han trener. Treningsklokka sier han har dårlig oksygenopptak, og trenger lang restitusjonstid etter trening. Endret 13. mars 2022 av Ardwinna Måtte rette opp et feil ord
lille pille Skrevet 13. mars 2022 #35 Skrevet 13. mars 2022 (endret) Jeg hadde veldig mildt forløp. Testet positivt for snart 2 uker siden. Det er fortsatt mye snørr og slim. Må snyte meg flere ganger pr time og jeg hoster opp slim flere ganger pr dag. Det har blitt litt bedre siden jeg var syk, men ikke mye. To vaksinedoser med pfizer. Endret 13. mars 2022 av lille pille
DanielDuppsko Skrevet 13. mars 2022 #36 Skrevet 13. mars 2022 Jf. temaet langvarige plager etter koronasmitte, begynner det å komme en del studier som tyder på at koronaviruset har retrovirus-lignende egenskaper. Altså at deler av arvestoffet til koronaviruset kan oversettes til DNA, for så å skrives inn i arvematerialet i cellene våre. Og at disse DNA-sekvensene deretter transkriberes og blir utgangspunkt for "kroppsfremmede" proteiner som immunsystemet reagerer på. Se for eksempel her: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC8166107/ Min ikke veldig medisinskfaglig informerte intuisjon, forteller meg at vi kanskje kan finne noen av årsakene til mer langvarige symptomer og utfordringer etter koronasykdom i slike mekanismer.
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. mars 2022 #37 Skrevet 13. mars 2022 AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 5.00): Dere som har har/har hatt omikron, hvor lenge var dere syke? Jeg ble syk torsdag sist uke og hadde høy feber som varte ut helga, men nå begynner jeg å bli skikkelig tett i nesen og masse slim i halsen. Er også veldig tett i ørene og i hodet selv om feberen er borte. Jeg klør også i tennene. Er det vanlig å bli så tett i nese og i ørene etter at feberen forsvant? Jeg er ikke vaksinert. Selv om jeg ikke har feber lenger føles det ut som jeg enda har litt feber da jeg er så tett i hodet/ørene. Hører også dårligere pga det.. hvor lenge skal jeg ha det sånn så dette? Det går ut over skolen og skolearbeid også.. Anonymkode: 4cab2...7bc Jeg hadde kun feber i 1 dag, så ble jeg frisk. Men har faktisk nå i ettertid litt dotter i ørene, selv om jeg ikke er tett hverken i hals eller nese. Føles og som jeg hører litt dårligere- Håper det går over snart- Er uvaksinert
zemer Skrevet 13. mars 2022 #38 Skrevet 13. mars 2022 nebbete fugl skrev (10 timer siden): Som en lett forkjølelse. Uvaksinert. Den største forskjellen jeg merket var at dette kom som kastet på en. Jeg fikk feber og det er ikke uvanlig for meg ved en forkjølelse. Men, jeg pleier ved en forkjølelse å få vondt i halsen først, fikk aldri det med covid. Uvaksinert her og. 3
Gjest Puddingen93 Skrevet 13. mars 2022 #39 Skrevet 13. mars 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 9.3.2022 den 5.00): Dere som har har/har hatt omikron, hvor lenge var dere syke? Jeg ble syk torsdag sist uke og hadde høy feber som varte ut helga, men nå begynner jeg å bli skikkelig tett i nesen og masse slim i halsen. Er også veldig tett i ørene og i hodet selv om feberen er borte. Jeg klør også i tennene. Er det vanlig å bli så tett i nese og i ørene etter at feberen forsvant? Jeg er ikke vaksinert. Selv om jeg ikke har feber lenger føles det ut som jeg enda har litt feber da jeg er så tett i hodet/ørene. Hører også dårligere pga det.. hvor lenge skal jeg ha det sånn så dette? Det går ut over skolen og skolearbeid også.. Anonymkode: 4cab2...7bc Halsbetennelse først, sen høy feber 2-3 dager, sen forkjølet som faen. Tett i nesa/ ørene (dotter i ørene typ) i 2 uker ca + at jeg sov dårligt. Nesespray var ikke mye til hjelp. Nå 3 uker seinere sliter jeg med slimhoste, tung pusten. Men er ikke tett lengre. Blir bedre for hvar dag som går. Jeg trener ikke men prøver å gå og bevege meg så mye som mulligt har tatt to vaksinedoser Endret 13. mars 2022 av Puddingen93
gjest:) Skrevet 13. mars 2022 #40 Skrevet 13. mars 2022 3 vaksinedoser. Litt tett i nesa et par dager, og noen timer med rastløse bein.
Fremhevede innlegg